Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w 2021 roku 1 076 300 samochodów Toyoty i Lexusa (+8,4 proc. rok do roku), ponownie osiągając lepsze wyniki niż rynek, który borykał się zarówno ze skutkami pandemii, jak i niedoboru dostaw mikrochipów. Udział TME w rynku wzrósł o 0,4 punktu procentowego do poziomu 6,4 proc., co stanowi rekord w historii firmy. Dzięki tym wynikom marka Toyota po raz pierwszy w historii zajęła drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się marek samochodów osobowych w Europie. Za tym sukcesem stoi wysokie zainteresowanie klientów niskoemisyjnymi samochodami. Sprzedaż hybryd TME wyniosła w 2021 roku 623 777 aut, o 19 proc. więcej niż w roku 2020. Hybrydy odpowiadały za 58 proc. całkowitej sprzedaży firmy, w tym w Europie Zachodniej i Środkowej za 70 proc. sprzedaży, zaś na wschodnich rynkach, obejmujących Ukrainę, Turcję, Izrael, Rosję, Kazachstan, Armenię, Azerbejdżan i Gruzję, 24 proc. samochodów dostarczonych klientom miało napęd hybrydowy.

Czytaj więcej

Następca Toyoty MR2 będzie miał napęd elektryczny

W grudniu Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation (TMC), na specjalnej konferencji zaprezentował nowe zelektryfikowane modele, które będą stanowić kluczowy element strategii osiągnięcia przez koncern neutralności klimatycznej. Do 2030 roku Toyota będzie oferować na całym świecie 30 elektrycznych modeli we wszystkich segmentach. Toyota Motor Europe planuje, że do tego czasu bezemisyjne samochody będą stanowiły w Europie Zachodniej i Środkowej co najmniej 50 proc. całkowitej sprzedaży. Co więcej, do 2035 roku TME będzie gotowe na 100-procentową redukcję CO2 we wszystkich nowych pojazdach sprzedawanych w Unii Europejskiej. Krokiem pośrednim będzie rozszerzenie przez TME do 2025 roku gamy bezemisyjnych samochodów do 10 modeli.

Czytaj więcej

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku