W ramach prezentacji 15 nowych samochodów elektrycznych Toyota ukryła w tylnym rzędzie mały, bezimienny samochód sportowy. Żółty sportowy model może stać się elektrycznym następcą modelu MR2. Nie wiadomo czy Toyota zastosuje platformę E-TNGA w modelu sportowym, z której korzystać będzie nowa rodzina oznaczona nazwą bZ. Platforma ma być wykorzystywana w siedmiu modelach.

mat. producenta

Plotka o odrodzeniu modelu MR2 krąży od lat. W 2015 roku pokazano studyjny model S-FR Concept, a również szef Toyoty, Toyoda, który jest zdeklarowanym fanem samochodów sportowych kilkakrotnie wyrażał chęć reaktywacji modeli Supra, Celica i MR2. Supra jest na rynku od około trzech lat, GR86 można uznać za odpowiednik Celiki - brakuje tylko następcy MR2. Główny inżynier Toyoty, Tesuya Tada, już w 2018 roku mówił w jednym z wywiadów o elektryczny MR2.

mat. producenta

Toyota MR2 była produkowana w trzech generacjach od 1984 do 2007 roku. Ostatnia wersja dwumiejscowego roadstera z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tylne koła była napędzana czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 140 KM.

Ostatnia generacja Toyoty MR2

Ostatnia generacja Toyoty MR2

mat. producenta

Toyota SFR Concept

Toyota SFR Concept

mat. prasowe

Czytaj więcej

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku