Reklama
Rozwiń
Reklama

Następca Toyoty MR2 będzie miał napęd elektryczny

Toyota pracuje nad kompaktowym dwumiejscowym samochodem sportowym, który może stać się pierwszym modelem elektrycznym, który zostanie wprowadzony na rynek pod marką Gazoo Racing. Start w 2026 roku.

Publikacja: 18.12.2021 08:57

Następca Toyoty MR2 będzie miał napęd elektryczny

Foto: mat. producenta

W ramach prezentacji 15 nowych samochodów elektrycznych Toyota ukryła w tylnym rzędzie mały, bezimienny samochód sportowy. Żółty sportowy model może stać się elektrycznym następcą modelu MR2. Nie wiadomo czy Toyota zastosuje platformę E-TNGA w modelu sportowym, z której korzystać będzie nowa rodzina oznaczona nazwą bZ. Platforma ma być wykorzystywana w siedmiu modelach.

Foto: mat. producenta

Plotka o odrodzeniu modelu MR2 krąży od lat. W 2015 roku pokazano studyjny model S-FR Concept, a również szef Toyoty, Toyoda, który jest zdeklarowanym fanem samochodów sportowych kilkakrotnie wyrażał chęć reaktywacji modeli Supra, Celica i MR2. Supra jest na rynku od około trzech lat, GR86 można uznać za odpowiednik Celiki - brakuje tylko następcy MR2. Główny inżynier Toyoty, Tesuya Tada, już w 2018 roku mówił w jednym z wywiadów o elektryczny MR2.

Foto: mat. producenta

Toyota MR2 była produkowana w trzech generacjach od 1984 do 2007 roku. Ostatnia wersja dwumiejscowego roadstera z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tylne koła była napędzana czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 140 KM.

Reklama
Reklama
Ostatnia generacja Toyoty MR2

Ostatnia generacja Toyoty MR2

Foto: mat. producenta

Toyota SFR Concept

Toyota SFR Concept

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku

W ramach prezentacji 15 nowych samochodów elektrycznych Toyota ukryła w tylnym rzędzie mały, bezimienny samochód sportowy. Żółty sportowy model może stać się elektrycznym następcą modelu MR2. Nie wiadomo czy Toyota zastosuje platformę E-TNGA w modelu sportowym, z której korzystać będzie nowa rodzina oznaczona nazwą bZ. Platforma ma być wykorzystywana w siedmiu modelach.

Plotka o odrodzeniu modelu MR2 krąży od lat. W 2015 roku pokazano studyjny model S-FR Concept, a również szef Toyoty, Toyoda, który jest zdeklarowanym fanem samochodów sportowych kilkakrotnie wyrażał chęć reaktywacji modeli Supra, Celica i MR2. Supra jest na rynku od około trzech lat, GR86 można uznać za odpowiednik Celiki - brakuje tylko następcy MR2. Główny inżynier Toyoty, Tesuya Tada, już w 2018 roku mówił w jednym z wywiadów o elektryczny MR2.

Reklama
Samochód Jutra
Toyota Century Concept: Japońska odpowiedź na Rolls-Royce’a i Maybacha
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Samochód Jutra
Niesamowita wizja Mercedesa przyszłość. Grill z Adenauera, wnętrze z filmu SF
Samochód Jutra
Niezniszczalna Toyota Hilux dostaje nowy wygląd i technologie przyszłości
Samochód Jutra
Czeska ikona lat 70. w nowym wydaniu. Škoda 110 R powraca
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Samochód Jutra
Volkswagen atakuje segment budżetowych elektryków. ID.Cross to najważniejsza broń
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama