Mercedes modernizuje swoją flagową limuzynę. Ale jej ceny pozostają bez zmian

Mercedes poddaje klasę S kolejnej modernizacji. Prestiżowy model staje się coraz bardziej inteligentny, bardziej kolorowy i jeszcze bardziej elegancki.

Publikacja: 10.04.2025 07:42

Mercedes klasy S na rok modelowy 2025 nie ma zmian w wyglądzie

Mercedes klasy S na rok modelowy 2025 nie ma zmian w wyglądzie

Foto: mat. prasowe

Ostatni lifting obecnego Mercedesa Klasy S serii W223 miał miejsce niecały rok temu. Mimo to Mercedes po tak krótkim czasie zdecydował się na kolejną aktualizację tego modelu. Zmiany nie wiążą się z żadnymi nowościami w wyglądzie ani innowacjami w zakresie układów napędowych. Mercedes za to optymalizuje funkcje autonomicznej jazdy, udoskonala możliwości sztucznej inteligencji i sprawia, że ​​luksusowa limuzyna jest bardziej kolorowa i wyrafinowana. Ale po kolei.

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Foto: mat. prasowe

Mercedes chce postawić kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Teraz w klasie S Drive Pilot może przejąć kierowanie na autostradzie przy prędkości do 95 km/h. Wcześniej ta funkcja działała do 60 km/h, czyli praktycznie nadawała się do jazdy w miejskich korkach. Teraz system poziomu 3 może być stosowany „w normalnym ruchu za pojazdem jadącym z przodu, na prawym pasie autostrady”. Aby zapewnić jak najpłynniejszą jazdę półautonomiczną, duży Mercedes korzysta z ponad 35 czujników, takich jak kamery, radary, czujniki ultradźwiękowe i lidar. Kierowca może poświęcić się innym czynnościom i nie musi zwracać uwagi na ruch drogowy. W razie potrzeby w każdej chwili kierowca może przejąć prowadzenie auta. Jedną z podstaw działania autonomicznej jazdy w tym zakresie jest specjalny system pozycjonowania, który określa położenie samochodu z dokładnością do centymetra i dzięki temu rozpoznaje, na którym pasie się znajduje.

Czytaj więcej

Gigantyczne odprawy w Mercedesie. Trzeba samemu zrezygnować z pracy
Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Foto: mat. prasowe

Mercedes wprowadza też ulepszenia w systemie MBUX dzięki któremu luksusowa limuzyna zyskuje większy poziom sztucznej inteligencji. Integrując ChatGPT z asystentem głosowym Mercedes chce umożliwić płynną rozmowę między kierowcą a pasażerami po wypowiedzeniu słowa kluczowego „Hej Mercedes”. Aby odpowiadać na pytania, Klasa S korzysta z wyszukiwarki Microsoft Bing za pośrednictwem usługi Microsoft Azure Open AI Service. Ponadto Mercedes zoptymalizował widok nawigacji, wykorzystując zdjęcia satelitarne Google, aby zapewnić widok z lotu ptaka o wysokiej rozdzielczości, a także rozszerzył ofertę rozrywkową. Każdy, kto zarezerwuje Pakiet Rozrywkowy Plus, będzie mógł korzystać na pokładzie z usług streamingowych, takich jak YouTube i Ridevu od Sony Pictures. Te wszystkie udogodnienia nie są zarezerwowane wyłącznie dla nowej wersji ponieważ Mercedes oferuje je za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych dla wszystkich modeli gamy W223.

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Foto: mat. prasowe

Techniczny update nie pociągnął za sobą zmian w cenniku 

Program personalizacji Mercedesa oferuje ponad 50 nowych kolorów lakieru i 25 dodatkowych opcji wnętrza. „Od kunsztownie ręcznie wykańczanych tekstyliów po wysokiej jakości połączenia skór i delikatne wstawki z drewna” – możliwe jest niemal wszystko, obiecuje Mercedes. Ponadto w ramach aktualizacji modelu pojawia się wersja S-Class Edition jako nowy model specjalny, który można łączyć z różnymi wariantami silnika. Zawsze zawiera dodatkowe części i elementy wyposażenia linii AMG i pakietu Night. W związku z aktualizacją modelu ceny na razie mają nie ulec zmianie. Aktualnie najtańsza klasa S startuje z ceną od 530 700 zł (model 350d, 313 KM). Benzynowa wersja to wydatek od 572 400 zł (model S 450, 381 KM), a topowy wariant S63 E AMG to koszt 1 079 800 zł.

Nowa paleta kolorów Mercedesa klasy S na rok modelowy 2025

Nowa paleta kolorów Mercedesa klasy S na rok modelowy 2025

Foto: mat. prasowe

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Foto: mat. prasowe

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Foto: mat. prasowe

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Mercedes klasy S rok modelowy 2025

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nadzieja Mercedesa na lepsze jutro. Nowy CLA ma przyciągnąć młodych klientów

Ostatni lifting obecnego Mercedesa Klasy S serii W223 miał miejsce niecały rok temu. Mimo to Mercedes po tak krótkim czasie zdecydował się na kolejną aktualizację tego modelu. Zmiany nie wiążą się z żadnymi nowościami w wyglądzie ani innowacjami w zakresie układów napędowych. Mercedes za to optymalizuje funkcje autonomicznej jazdy, udoskonala możliwości sztucznej inteligencji i sprawia, że ​​luksusowa limuzyna jest bardziej kolorowa i wyrafinowana. Ale po kolei.

Mercedes chce postawić kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Teraz w klasie S Drive Pilot może przejąć kierowanie na autostradzie przy prędkości do 95 km/h. Wcześniej ta funkcja działała do 60 km/h, czyli praktycznie nadawała się do jazdy w miejskich korkach. Teraz system poziomu 3 może być stosowany „w normalnym ruchu za pojazdem jadącym z przodu, na prawym pasie autostrady”. Aby zapewnić jak najpłynniejszą jazdę półautonomiczną, duży Mercedes korzysta z ponad 35 czujników, takich jak kamery, radary, czujniki ultradźwiękowe i lidar. Kierowca może poświęcić się innym czynnościom i nie musi zwracać uwagi na ruch drogowy. W razie potrzeby w każdej chwili kierowca może przejąć prowadzenie auta. Jedną z podstaw działania autonomicznej jazdy w tym zakresie jest specjalny system pozycjonowania, który określa położenie samochodu z dokładnością do centymetra i dzięki temu rozpoznaje, na którym pasie się znajduje.

Premiery
Legendarne Renault powraca w nowej wersji. "Piątka" turbo już nie ma turbo
Premiery
Sedany jeszcze nie umarły. Propozycja Volvo zaskakuje mocą, zasięgiem i ceną
Premiery
Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian
Premiery
Najlepiej sprzedający się w Europie chiński elektryk przeszedł totalną metamorfozę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Premiery
Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi