Toyota Corolla Cross po zmianach z wersją GR Sport. Ceny zaskoczą konkurencję

Toyota Corolla Cross doczekała się liftingu po trzech latach od debiutu na polskim rynku. Teraz wygląda zdecydowanie ciekawiej, ale czy zmieniło się coś oprócz stylistyki?

Publikacja: 20.05.2025 21:41

Cennik nowej Toyoty Corolli Cross otwiera kwota 141 600 zł

Cennik nowej Toyoty Corolli Cross otwiera kwota 141 600 zł

Foto: mat. prasowe

Toyota jest przebojem polskiego rynku i marką, którą klienci nad Wisłą wybierają najchętniej. W 2024 roku najlepiej sprzedającym się nowym autem w Polsce była Corolla, a w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: Yaris Cross (miejsce trzecie), C-HR (czwarte), Yaris (piąte) i RAV4 (dziewiąte). To prawdziwa dominacja japońskiej marki. Można jednak zauważyć, że w Top 10 nie znalazła się Corolla Cross, czyli auto z segmentu C-SUV. Dlaczego? To raczej nie jest kwestia ceny – w końcu RAV4 kosztuje więcej. Corollę Cross nie jest tak chętnie kupowana, jak pozostałe modele Toyoty. Teraz może się to zmienić.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

Foto: mat. prasowe

Toyota Corolla Cross GR

Toyota Corolla Cross GR

Foto: mat. prasowe

Teraz Corolla Cross przeszła jednak lifting, który sprawił, że design stał się nowocześniejszy. Co się zmieniło? Przede wszystkim, przód nieco nawiązuje do nowych modeli w gamie Toyoty - zyskał nowy grill we wzór plastra miodu z diodową listwą i wyżej umieszczonym znaczkiem, inne reflektory i przeprojektowany zderzak. Z kolei z tyłu zmieniono lampy. Z boku można zauważyć felgi z nowym wzorem. W gamie pojawiły się również nowe lakiery. We wnętrzu zauważymy większą konsolę centralną, która ma teraz inne uchwyty na napoje, ładowarkę indukcyjną i przesuwany podłokietnik. Zamontowano też nową gałkę zmiany biegów. Na 10,5-calowym ekranie wyświetla się system multimedialny, który może pobierać aktualizacje z chmury.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

Foto: mat. prasowe

Toyota Corolla Cross GR

Toyota Corolla Cross GR

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota kończy sprzedaż swojego hitu z silnikiem benzynowym

Zmiany można zauważyć na liście wyposażenia Corolli Cross - w standardzie każdej odmiany oferowane będą m.in. podgrzewane fotele i ładowarka indukcyjna, w wersji Style nie trzeba dopłacać za podgrzewaną kierownicę, a w wariancie Executive pojawiło się LED-owe, ambientowe podświetlenie wnętrza. Gamę uzupełnia teraz również - wzorem innych modeli marki - wersja GR Sport z usportowionym wyglądem. Wyróżnia się niższym o 10 mm prześwitem, innym wzorem grilla, czarnymi, 19-calowymi felgami i znaczkami w tym samym kolorze. Ma także fotele z czerwonymi przeszyciami i znaczki „GR” w różnych miejscach. Podczas jazdy Corolla Cross GR Sport zaoferuje bardziej emocjonujące doznania za sprawą trybu Sport (szybsza reakcja na gaz, lepsze odczucia przy hamowaniu) i zmodyfikowanego układu kierowniczego. Co ważne, przy okazji liftingu poprawiono jakość materiałów użytych do wykończenia Corolli Cross, a także polepszono wyciszenie. Na tę ostatnią kwestię często narzekali testujący ten model i potencjalni klienci. Teraz japoński SUV powinien być mniej męczący w trasie.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

Foto: mat. prasowe

Toyota Corolla Cross dostępna z dwoma hybrydowymi napędami

Nie zmieniła się za to gama napędowa Toyoty. Cross wciąż jest dostępny z silnikami 1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid - choć warto zauważyć, że w wersjach z napędem na cztery koła (AWD-i) zadebiutuje tryb jazdy Extra Snow, poprawiający przyczepność na nawierzchniach pokrytych śniegiem. Auto trafi na rynek latem, rozpoczęła się już jednak przedsprzedaż tego modelu i marka zbiera na niego zamówienia. Cennik nowej Toyoty Corolli Cross otwiera kwota 141 600 zł za model w wersji Comfort z napędem 1.8 Hybrid, natomiast najtańszy samochód z układem 2.0 Hybrid kosztuje od 150 300 zł. Wszystkie wymienione tu ceny zawierają już oferowany przez Toyotę „ekobonus”, czyli 3-procentowy upust.

Toyota Corolla Cross GR

Toyota Corolla Cross GR

Foto: mat. prasowe

Bogatsza wersja Style (m.in. 18-calowe alufelgi, podgrzewana kierownica, czujniki parkowania z przodu i z tyłu) kosztuje od 153 200 zł z układem 1.8 Hybrid. Wariant 2.0 Hybrid Style z napędem na przód wyceniono na 161 900 zł, natomiast samochody z napędem AWD-i kosztują od 171 600 zł. Nowa Corolla Cross GR Sport kosztuje od 173 600 zł z motorem 2.0 Hybrid, a w wersji z napędem na cztery koła (AWD-i) - 183 300 zł. Ta wersja nie występuje za to z jednostką 1.8 Hybrid. Topowe Executive (w wyposażeniu m.in. skórzana tapicerka, reflektory Matrix LED, kamery 360 i audio JBL) to wydatek 176 500 zł z napędem na przód i 186 200 zł z AWD-i – także tylko z silnikiem 2.0.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same

Toyota jest przebojem polskiego rynku i marką, którą klienci nad Wisłą wybierają najchętniej. W 2024 roku najlepiej sprzedającym się nowym autem w Polsce była Corolla, a w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: Yaris Cross (miejsce trzecie), C-HR (czwarte), Yaris (piąte) i RAV4 (dziewiąte). To prawdziwa dominacja japońskiej marki. Można jednak zauważyć, że w Top 10 nie znalazła się Corolla Cross, czyli auto z segmentu C-SUV. Dlaczego? To raczej nie jest kwestia ceny – w końcu RAV4 kosztuje więcej. Corollę Cross nie jest tak chętnie kupowana, jak pozostałe modele Toyoty. Teraz może się to zmienić.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy