Xiaomi chce zdenerwować Porsche. Model SU7 Ultra ma mocne argumenty

Xiaomi SU7 Ultra to samochód stworzony do bicia rekordów i… denerwowania utytułowanych producentów, z Porsche na czele. Chińska wyścigówka osiąga 1548 KM.

Publikacja: 06.08.2024 05:23

Xiaomi-SU7-Ultra ma moc 1548 KM

Xiaomi-SU7-Ultra ma moc 1548 KM

Foto: mat. prasowe

Xiaomi SU7 to samochód, o którym na początku tego roku zrobiło się naprawdę głośno. Kombinacja świetnych osiągów z wyjątkowo korzystną ceną (jak na razie auto jest dostępne przede wszystkim w Chinach) okazało się receptą na sukces — zarówno jeśli chodzi o wzbudzenie medialnego szumu, jak i zainteresowanie klientów. W 27 minut po otwarciu zamówień na ten model w Państwie Środka zebrano ponad 50 tysięcy chętnych, a w ciągu doby niemal 90 tysięcy. Z fabryki co 76 sekund (!) wyjeżdża nowy samochód, a rynkowa wycena koncernu Xiaomi po premierze SU7 prześcignęła Forda czy General Motors.

Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra

Foto: mat. prasowe

Xiaomi nie powiedziało jednak jeszcze ostatniego słowa. Obecnie model SU7 doczekał się wersji Ultra. Bierze na celownik m.in. nowego Porsche Taycana w 1108-konnej wersji Turbo GT. To najwyraźniej nie przypadek, że Xiaomi przypomina niemieckie auto również z wyglądu… Czym dokładnie jest wersja Ultra? To odmiana wyczynowa - nie zobaczymy więc takich aut na drogach publicznych. Już z zewnątrz widać, że mówimy o modelu o niezwykłych możliwościach. Wielkie tylne skrzydło generuje 2145 kg docisku, auto zostało też obniżone, poszerzone i ma m.in. inne zderzaki. Całości dopełnia rzucające się w oczy malowanie. Xiaomi trudno przegapić, choć ten samochód ma jeździć na tyle szybko, że wyda się obserwatorom jedynie szybko znikającą w oddali plamą…

Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Xiaomi SU7 stał się hitem, ale na każdym egzemplarzu firma traci ok. 40 tys. zł

Moc wyścigowa wersji Ultra to aż 1548 KM. Masa własna, czyli 1900 kg, jest w kategorii tak mocnych, sporych sedanów w dzisiejszych czasach właściwie wagą piórkową - choć przy wyczynowym przeznaczeniu auta łatwiej o wdrożenie drakońskiej diety. Osiągi podawane przez Xiaomi zapierają dech w piersiach nawet, gdy czytamy o nich siedząc wygodnie przed komputerem. Setka w 1,97 s od startu, 200 km/h w 5,97 s, 300 km/h w 15 sekund, bieg licznika zatrzymujący się dopiero przy 350 km/h - przypominamy, że mowa o chińskim aucie! Czy SU7 potrafi równie szybko wytracić prędkość? Producent zapewnia, że tak. Hamulce AP Racing współpracują tu z wydajnym układem odzyskiwania energii. Z 300 km/h auto zatrzyma się równie szybko, jak przyspieszy do tej prędkości - czyli w 15 sekund. Wytworzy przy tym przeciążenie 2,36G. Prawie jak w myśliwcu.

Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra

Foto: mat. prasowe

Xiaomi zaprezentowało limuzynę o mocy 1548 KM

Celem zbudowania Xiaomi SU7 Ultra jest sięgnięcie po rekord w miejscu, które jest niemalże święte dla producentów samochodów, zwłaszcza tych z Europy. Mowa oczywiście o legendarnym, trudnym i długim torze Nurburgring, dokładniej - o jego północnej pętli, nazywanej czasami Zielonym Piekłem. Jaki wynik musi pobić chińskie auto? Tesla Model S Plaid pokonała okrążenie w 7:25.23 min, a Porsche Taycan Turbo GT - w 7:07.55 min. Jeśli SU7 Ultra będzie szybsze, zdobędzie koronę w kategorii „najszybszy elektryczny sedan”. Gdyby kierowcy testowemu udało się przejechać „Ring” w mniej niż 6:05.336 min, Chińczycy pobiliby rekord Volkswagena ID.R w całej kategorii aut na prąd. Bardziej realne jest jednak ustanowienie najlepszego „sedanowego” czasu, przynajmniej jak na razie. Apetyt Xiaomi jest duży. Co z tego wyjdzie? W siedzibie Porsche w Zuffenhausen na pewno będą oglądać próby z zapartym tchem.

Czytaj więcej

Po Xiaomi czas na Huawei. Kolejny potentat elektroniki produkuje swój samochód
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra

Foto: mat. prasowe

Xiaomi SU7 to samochód, o którym na początku tego roku zrobiło się naprawdę głośno. Kombinacja świetnych osiągów z wyjątkowo korzystną ceną (jak na razie auto jest dostępne przede wszystkim w Chinach) okazało się receptą na sukces — zarówno jeśli chodzi o wzbudzenie medialnego szumu, jak i zainteresowanie klientów. W 27 minut po otwarciu zamówień na ten model w Państwie Środka zebrano ponad 50 tysięcy chętnych, a w ciągu doby niemal 90 tysięcy. Z fabryki co 76 sekund (!) wyjeżdża nowy samochód, a rynkowa wycena koncernu Xiaomi po premierze SU7 prześcignęła Forda czy General Motors.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Premiery
Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Premiery
Najlepiej sprzedający się w Europie chiński elektryk przeszedł totalną metamorfozę
Premiery
Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi
Premiery
Nowa broń Chińczyków. Hybryda plug-in z dużym elektrycznym zasięgiem
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście