Nissan Qashqai to jeden z samochodów, które zmieniły krajobraz rynku motoryzacyjnego. Pierwsza generacja, pokazana w 2006 roku, skłoniła wielu klientów, którzy dotychczas jeździli hatchbackami, vanami i sedanami, by rozważyć crossovera, czyli auto ze zwiększonym prześwitem. Qashqai okazał się na tyle udany, że rozpoczął modę, która trwa do dziś - a propozycje w segmencie kompaktowych, podniesionych aut mają obecnie właściwie wszyscy producenci. Zwiększona konkurencja oznacza, że Nissan nie czaruje już efektem nowości i musi walczyć o klientów na równi z innymi. Właśnie dlatego zaledwie w trzy lata po debiucie trzeciej generacji Qashqaia przedstawiono wersję po liftingu.
Nissan Qashqai
„Czy to aby nie jest nowa generacja?” - tak mógłby powiedzieć ktoś, kto spotka się z odświeżonym Qashqaiem od przodu. Front auta nie został - jak w wielu innych markach - delikatnie przeprojektowany. Nie skończyło się na nowych lampach i wlotach powietrza w zderzaku. Zamiast tego Nissan zdecydował się na wymyślenie tej części samochodu właściwie od nowa. Duża atrapa chłodnicy, wąskie reflektory - to wszystko może kojarzyć się np. z elektrycznym modelem Ariya, ale tutaj wygląda jeszcze bardziej efektownie i odważnie. Z pewnością znajdą się tacy, którzy powiedzą, że starszy Qashqai wyglądał lepiej. Ale skoro nowa wersja budzi emocje… to też dobrze. Podobno projektanci rysując nowy front inspirowali się tradycyjnymi, japońskimi zbrojami. Nie zabrakło podświetlanego napisu „Nissan”, zgodnego z najnowszą modą.
Czytaj więcej
Nissan wymyślił sobie nową technologię napędu na cztery koła dla modeli zelektryfikowanych i elektrycznych. Silnik na każdej osi zapewnia połączenie mocy i kontroli nad każdym z czterech kół. Sprawdzamy, jak to działa.
Nissan Qashqai