Modernizacja Forda Pumy: Szybszy, z mniejszą mocą i zupełnie nowym wnętrzem

Ford odświeża Pumę. Kompaktowy crossover otrzymuje nową deskę rozdzielczą, więcej systemów wspomagających i matrycowe reflektory LED. Sportowa wersja ST ma mniej mocy, za to w tym roku pojawi się wariant zelektryfikowany.

Publikacja: 09.02.2024 05:20

Nowy Ford Puma wyróżnia się głównie zupełnie nowym wnętrzem

Nowy Ford Puma wyróżnia się głównie zupełnie nowym wnętrzem

Foto: mat. prasowe

Puma pojawiła się w 2020 roku i dołączyła do rosnącego segmentu kompaktowych crossoverów. Ford wskrzesił starą nazwę modelu, który był produkowany w latach 1997 do 2001, małego coupe opartego na Fieście. Żeby nie było roszczeń Ford kupił prawa do nazwy od brazylijskiego producenta samochodów sportowych i pojazdów użytkowych. Teraz, cztery lata od premiery nowa Puma przechodzi lifting, który przede wszystkim zmienia walory wewnętrzne.

Ford Puma

Ford Puma

mat. prasowe

Ford nie widział powodu żeby zmieniać wygląd zewnętrzny dlatego zajął się wyłącznie pudrowaniem noska. Logotyp przeniesiono na osłonę chłodnicy, reflektory świecą matrycowymi diodami LED ze zmienioną sygnaturą świetlną. Według Forda, klienci Pumy chcieli, aby wnętrze wywoływało efekt „wow”. I teraz to życzenie ma spełnić całkowicie nowa deska rozdzielcza z dwoma wyświetlaczami - 12,8-calowy ekran umieszczony przed nową dwuramienną kierownicą zastępuje dotychczasowe wskaźniki, a 12-calowy ekran dotykowy zastępuje poprzedni 8-calowy. Zniknęły także niektóre fizyczne elementy sterujące i przełączniki. Funkcje audio, telefon i klimatyzację można obsługiwać za pomocą dotykowego ekranu lub nowego, wbudowanego systemu rozpoznawania głosu Alexa. Sterowanie głosowe łączy się z internetem za pośrednictwem standardowego modemu 5G. Wcześniej zainstalowany był modem 4G.

Czytaj więcej

Najlepiej sprzedający się Ford przeszedł modernizację
Ford Puma

Ford Puma

mat. prasowe

Rozszerzone wyposażenie seryjne

Według Forda nowy system rozrywki i komunikacji Sync 4 oblicza dwukrotnie szybciej niż wcześniej zainstalowany Sync 3. Smartfony łączą się z samochodem bezprzewodowo za pośrednictwem Apple Carplay lub Android Auto i ładują się indukcyjnie. System dźwiękowy B&O z dziesięcioma głośnikami jest objęty dopłatą. Hałas z zewnątrz jest izolowany przez dodatkową powłokę na przedniej szybie. Tak jak poprzednio, dostępny jest adaptacyjny tempomat. Powinien teraz regulować delikatniej i móc aktywnie dostosowywać prędkość do zakrętów, rond i zjazdów. Na skrzyżowaniach Puma wykrywa przechodzących rowerzystów i pieszych – nawet w ciemności – i hamuje, zanim dojdzie do wypadku. To samo dotyczy cofania: asystent hamowania awaryjnego interweniuje, jeśli za samochodem znajdują się przeszkody, a system wykrywania ruchu poprzecznego interweniuje, jeśli piesi lub rowerzyści znajdujący się na przejściu znajdują się na kursie kolizyjnym. Kierowca może obserwować otoczenie na centralnym monitorze przy prędkościach do 10 km/h i dzięki temu manewrować precyzyjniej.

Ford Puma

Ford Puma

mat. prasowe

Mniejsza moc Pumy ST

Po liftingu napęd Pumy jest zawsze powiązany z 48-woltowym, trzycylindrowym silnikiem typu „mild hybrid” o pojemności jednego litra. Są trzy poziomy mocy od 125 do 160 KM. Podstawowa wersja wyposażona jest w 6-biegową manualną skrzynię biegów, dwie mocniejsze są standardowo wyposażone w 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Ze sportowym wyposażeniem ST współpracuje silnik o mocy 160 KM. Poprzednia Puma ST miała moc 200 KM, która pochodziła z 3-cylindrowego silnika o pojemności 1,5 litra.

Ford Puma

Ford Puma

mat. prasowe

Ford Puma

Ford Puma

mat. prasowe

Ford Puma

Ford Puma

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford wprowadza na rynek najpotężniejszego pickupa wszech czasów

Puma pojawiła się w 2020 roku i dołączyła do rosnącego segmentu kompaktowych crossoverów. Ford wskrzesił starą nazwę modelu, który był produkowany w latach 1997 do 2001, małego coupe opartego na Fieście. Żeby nie było roszczeń Ford kupił prawa do nazwy od brazylijskiego producenta samochodów sportowych i pojazdów użytkowych. Teraz, cztery lata od premiery nowa Puma przechodzi lifting, który przede wszystkim zmienia walory wewnętrzne.

Ford nie widział powodu żeby zmieniać wygląd zewnętrzny dlatego zajął się wyłącznie pudrowaniem noska. Logotyp przeniesiono na osłonę chłodnicy, reflektory świecą matrycowymi diodami LED ze zmienioną sygnaturą świetlną. Według Forda, klienci Pumy chcieli, aby wnętrze wywoływało efekt „wow”. I teraz to życzenie ma spełnić całkowicie nowa deska rozdzielcza z dwoma wyświetlaczami - 12,8-calowy ekran umieszczony przed nową dwuramienną kierownicą zastępuje dotychczasowe wskaźniki, a 12-calowy ekran dotykowy zastępuje poprzedni 8-calowy. Zniknęły także niektóre fizyczne elementy sterujące i przełączniki. Funkcje audio, telefon i klimatyzację można obsługiwać za pomocą dotykowego ekranu lub nowego, wbudowanego systemu rozpoznawania głosu Alexa. Sterowanie głosowe łączy się z internetem za pośrednictwem standardowego modemu 5G. Wcześniej zainstalowany był modem 4G.

Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił