Ta Toyota miała być limitowana, ale jej sukces na to nie pozwolił

Toyota GR Yaris w roku 2024 otrzyma opcjonalny 8-biegowy automat, mocniejszy silnik, sztywniejszą karoserię i nowe wnętrze. Wszystko po to, by kierowca czerpał jeszcze większą przyjemność z jazdy.

Publikacja: 25.01.2024 05:47

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

Foto: mat. prasowe

Toyota zaprezentowała zaktualizowaną wersję GR Yarisa z nową opcjonalną automatyczną skrzynią biegów (Direct Automatic Transmission). Lekka przekładnia automatyczna ma konwerter momentu obrotowego, dodatkową chłodnicę oleju i zestrojona jest z myślą o wyczynowej jeździe. Zmiana biegów ma być zdecydowana i pozbawiona zwłoki. Nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa, która nie cierpi na tzw. efektu ślizgania. Ale na rynku mamy sportowe samochody, które dowodzą, że skrzynie automatyczne też nadają się do samochodów o rasowym charakterze. Wraz z nową skrzynią pojawiło się w GR Yarisie wiele modyfikacji.

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Toyota Camry stawia na wygląd i sprawdzone technologie. W tym roku w salonach

Wersja „Circuit” będzie dostępna z ulepszonym pakietem chłodzenia, natryskiem intercoolera i przeprojektowanym układem dolotowym. Poprawiono sztywność nadwozia i zestrojenie zawieszenia, dzięki temu karoseria ma bez najmniejszych problemów znosić większą moc 3-cylindrowego silnika 1.6 l, która wzrosła z 261 do 280 KM. Moment obrotowy podskoczył z 360 do 390 Nm. Pojawił się solidniejszy mechanizm rozrządu i lżejsze tłoki. Zwiększono też ciśnienie wtrysku bezpośredniego. Modyfikacje poprawiają wytrzymałość silnika oraz reakcję na gaz. Podobno układ napędu na cztery koła bardziej faworyzuje tylną oś, dzięki czemu frajda z jazdy może być jeszcze większa niż w poprzedniku.

Toyota GR YarisToyota GR Yaris

Toyota GR YarisToyota GR Yaris

mat. prasowe

Klienci GR Yarisa nawet nie pytają o jego cenę

Nową wersję GR Yarisa można poznać po agresywniejszym przednim zderzaku, pod którym kryją się dodatkowe chłodnice. Wnętrze z ciekłokrystalicznym ekranem wskaźników jest bardziej skoncentrowane jest na kierowcy i dość proste w formie. Bardzo cieszy nas fakt, że obniżono fotel kierowcy ponieważ to był chyba jedyny poważny minus GR Yarisa. Tak odważne samochody jak GR Yaris tworzą chlubną historię motoryzacji. Sukces tego samochodu jedynie zwiększy jego pozytywny wpływ na image Toyoty. Cieszy fakt, że koncern wciąż pracuje nad poprawionymi wersjami tego już dziś kultowego modelu. GR Yaris ma podrożeć i cena przekroczy 200 tys. zł, ale w tym wypadku to chyba nie ma większego znaczenia.

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris

mat. prasowe

Czytaj więcej

Olbrzymia kara dla AAA Auto. UOKiK wysłał do salonów „tajemniczego klienta”

Czytaj więcej

Toyota GR Yaris: Frajda absolutna

Toyota zaprezentowała zaktualizowaną wersję GR Yarisa z nową opcjonalną automatyczną skrzynią biegów (Direct Automatic Transmission). Lekka przekładnia automatyczna ma konwerter momentu obrotowego, dodatkową chłodnicę oleju i zestrojona jest z myślą o wyczynowej jeździe. Zmiana biegów ma być zdecydowana i pozbawiona zwłoki. Nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa, która nie cierpi na tzw. efektu ślizgania. Ale na rynku mamy sportowe samochody, które dowodzą, że skrzynie automatyczne też nadają się do samochodów o rasowym charakterze. Wraz z nową skrzynią pojawiło się w GR Yarisie wiele modyfikacji.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw