Toyota zaprezentowała zaktualizowaną wersję GR Yarisa z nową opcjonalną automatyczną skrzynią biegów (Direct Automatic Transmission). Lekka przekładnia automatyczna ma konwerter momentu obrotowego, dodatkową chłodnicę oleju i zestrojona jest z myślą o wyczynowej jeździe. Zmiana biegów ma być zdecydowana i pozbawiona zwłoki. Nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa, która nie cierpi na tzw. efektu ślizgania. Ale na rynku mamy sportowe samochody, które dowodzą, że skrzynie automatyczne też nadają się do samochodów o rasowym charakterze. Wraz z nową skrzynią pojawiło się w GR Yarisie wiele modyfikacji.
Toyota GR Yaris
Czytaj więcej
Toyota gruntownie przeprojektowała na rok modelowy 2024 swoją limuzynę Camry wewnątrz i na zewnątrz. Pod maską znajdą się tylko hybrydy, a na zewnątrz dynamiczny i ciekawy design.
Wersja „Circuit” będzie dostępna z ulepszonym pakietem chłodzenia, natryskiem intercoolera i przeprojektowanym układem dolotowym. Poprawiono sztywność nadwozia i zestrojenie zawieszenia, dzięki temu karoseria ma bez najmniejszych problemów znosić większą moc 3-cylindrowego silnika 1.6 l, która wzrosła z 261 do 280 KM. Moment obrotowy podskoczył z 360 do 390 Nm. Pojawił się solidniejszy mechanizm rozrządu i lżejsze tłoki. Zwiększono też ciśnienie wtrysku bezpośredniego. Modyfikacje poprawiają wytrzymałość silnika oraz reakcję na gaz. Podobno układ napędu na cztery koła bardziej faworyzuje tylną oś, dzięki czemu frajda z jazdy może być jeszcze większa niż w poprzedniku.
Toyota GR YarisToyota GR Yaris