Skoda od dziesięcioleci jest jedną z odnoszących największe sukcesy marek na polskim rynku. Ale Czesi na świecie odnieśli sukces właśnie dzięki Kodiaqowi. Od 2016 roku SUV o długości 4,70 m podbił ponad 60 rynków na świecie i sprzedał się w ilości 842 000 egzemplarzy. Teraz Skoda zaprezentowała drugą generację flagowego modelu marki. Jest większa, bardziej elegancka i bardziej ekologiczna.
Skoda Kodiaq
Topowy czeski SUV urósł o 6 cm (4,76 m długości). Na odświeżonym przodzie znalazło się nie tylko nowe logo, ale także wyższy grill, który teraz opcjonalnie może być podświetlony 14 elementami świetlnymi. W porównaniu do poprzednika szerokość i wysokość karoserii prawie się nie zmieniły. Dłuższa linia dachu opada w wiele bardziej łagodnie. Zmniejszono współczynnik oporu powietrza do 0,282. Dzięki temu w kabinie powinno być ciszej, a samo auto oszczędniejsze. Nowym elementem jest słupek D, który może być błyszczący lub ciemny. Z tyłu znalazł się również zupełnie nowy układ świateł w kształcie litery C, który rozciąga się na całą szerokość auta. Skoda oferuje dziewięć kolorów nadwozia.
Czytaj więcej
Skoda zapowiada nadchodzące elektryczne modele. Do 2026 roku można się spodziewać m.in. wersji kombi, kompaktowego SUV-a i siedmiomiejscowego modelu SUV – wszystkie będą w pełni elektryczne.
Skoda Kodiaq