Nowa Skoda Kodiaq: Wszystko o nowym czeskim SUV-ie

Skoda przedstawiła drugą generację Kodiaqa opartą na udoskonalonej modułowej platformie Volkswagena MQB Evo. Nowy Kodiaq dostępny będzie jako hybryda plug-in z sensownym elektrycznym zasięgiem i wnętrzem z kilkoma ciekawymi detalami.

Publikacja: 05.10.2023 06:22

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Skoda od dziesięcioleci jest jedną z odnoszących największe sukcesy marek na polskim rynku. Ale Czesi na świecie odnieśli sukces właśnie dzięki Kodiaqowi. Od 2016 roku SUV o długości 4,70 m podbił ponad 60 rynków na świecie i sprzedał się w ilości 842 000 egzemplarzy. Teraz Skoda zaprezentowała drugą generację flagowego modelu marki. Jest większa, bardziej elegancka i bardziej ekologiczna.

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Topowy czeski SUV urósł o 6 cm (4,76 m długości). Na odświeżonym przodzie znalazło się nie tylko nowe logo, ale także wyższy grill, który teraz opcjonalnie może być podświetlony 14 elementami świetlnymi. W porównaniu do poprzednika szerokość i wysokość karoserii prawie się nie zmieniły. Dłuższa linia dachu opada w wiele bardziej łagodnie. Zmniejszono współczynnik oporu powietrza do 0,282. Dzięki temu w kabinie powinno być ciszej, a samo auto oszczędniejsze. Nowym elementem jest słupek D, który może być błyszczący lub ciemny. Z tyłu znalazł się również zupełnie nowy układ świateł w kształcie litery C, który rozciąga się na całą szerokość auta. Skoda oferuje dziewięć kolorów nadwozia.

Czytaj więcej

Sześć nowych elektrycznych modeli Skody do 2026 roku
Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Przeprojektowano również wnętrze Kodiaqa. Całość prezentuje się o wiele bardziej nowocześnie z użyciem lepszych materiałów. Na szczególną uwagę zasługuje umieszczenie dźwigni zmiany biegów na kolumnie kierownicy. To bardzo dobre rozwiązanie i o tym wiedział Mercedes 30, albo nawet więcej lat temu. Jest także większy centralny wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 13 cali no i jest powrót do pokręteł, które jednak są lepsze niż jakiekolwiek sterowanie klawiszami czy suwakami. Czesi nazwali ten detal „Skoda Smart Dials” - to obrotowe przyciski, które można również wciskać i łączą w sobie elementy dotykowe i cyfrowe oraz posiadają zintegrowany wyświetlacz cyfrowy. Możemy sobie zapisać tu kilka wybranych funkcji. W całości wnętrze ma być bardziej przestronne. W wersji siedmiomiejscowej pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają do dyspozycji 920 mm przestrzeni nad głową – o 15 mm więcej niż w poprzedniku.

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Technicznie na pierwszy rzut oka wiele rzeczy pozostaje bez zmian. Gama silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 2.0 TDI o mocy 150 lub 193 KM. Podobnie jak topowy silnik benzynowy (2.0 TSI o mocy 204 KM), który seryjnie otrzymuje napęd na wszystkie koła. Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji silnikowych. Podstawowy model ma 1.5 litra pojemności i moc 150 KM. Nowością w Skodzie Kodiaq jest hybryda typu plug-in o mocy systemowej 204 KM. Łączy silnik 1,5 TSI i silnik elektryczny ukryty w skrzyni biegów. Dzięki dużej pojemności zabudowanego z tyłu akumulatora (25,7 kWh) Kodiaq przejedzie w trybie elektrycznym nawet około 100 km (WLTP). Jednak w takiej wersji musimy się liczyć z mniejszą pojemnością bagażnika, która i tak jest imponująca, bo pomieści aż 745 litrów. W Kodiaqu iV moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG. Akumulator ładowany jest albo prądem przemiennym (do 11 kW), albo prądem stałym na szybkiej ładowarce o mocy do 50 kW. Nowy model pojawi się na rynku w przyszłym roku. Cen nowego Kodiaqa póki co nie podano.

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Skoda Superb tuż przed premierą. Będzie jeszcze większa od obecnej

Skoda od dziesięcioleci jest jedną z odnoszących największe sukcesy marek na polskim rynku. Ale Czesi na świecie odnieśli sukces właśnie dzięki Kodiaqowi. Od 2016 roku SUV o długości 4,70 m podbił ponad 60 rynków na świecie i sprzedał się w ilości 842 000 egzemplarzy. Teraz Skoda zaprezentowała drugą generację flagowego modelu marki. Jest większa, bardziej elegancka i bardziej ekologiczna.

Topowy czeski SUV urósł o 6 cm (4,76 m długości). Na odświeżonym przodzie znalazło się nie tylko nowe logo, ale także wyższy grill, który teraz opcjonalnie może być podświetlony 14 elementami świetlnymi. W porównaniu do poprzednika szerokość i wysokość karoserii prawie się nie zmieniły. Dłuższa linia dachu opada w wiele bardziej łagodnie. Zmniejszono współczynnik oporu powietrza do 0,282. Dzięki temu w kabinie powinno być ciszej, a samo auto oszczędniejsze. Nowym elementem jest słupek D, który może być błyszczący lub ciemny. Z tyłu znalazł się również zupełnie nowy układ świateł w kształcie litery C, który rozciąga się na całą szerokość auta. Skoda oferuje dziewięć kolorów nadwozia.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł