Tak wygląda wyścigowe Porsche 911 za milion euro. Powstanie tylko 77 egz.

Po raz kolejny Porsche zaskakuje w temacie tego co jest możliwe. 911 GT3 R rennsport ma gdzieś ograniczenia i przepisy serii FIA GT3. To kolejny pożądany obiekt kolekcjonerski. Kosztuje milion i zbudowane zostanie w ilości 77 egzemplarzy.

Publikacja: 29.09.2023 15:59

Porsche 911 gt3 rennsport

Porsche 911 gt3 rennsport

Foto: Albert Warner

Tak bawi się tylko Porsche. Porsche 911 GT3 R rennsport ignoruje wszelkie ograniczenia regulacyjne i przepisy. Chociaż tak wygląda, nie jest to auto do użycia w serii wyścigowej, ale dla fanów torów wyścigowych tego świata z głębokimi kieszeniami. Dla nich wszystkich wczoraj wieczorem na amerykańskim torze Laguna Seca wstało słońce.

Porsche 911 gt3 rennsport

Porsche 911 gt3 rennsport

Albert Warner

Auto wyścigowe zbudowane dla entuzjastów i kolekcjonerów to wyższy poziom zabawy. W przeciwieństwie do wielu limitowanych i ekskluzywnych samochodów tym nie możesz poruszać się po publicznych drogach. Podczas rozpoczynającego się eventu Rennsport Reunion 7 na torze Laguna Seca w Kalifornii Porsche pokazało taki właśnie wyjątkowy pojazd czy też może bardziej... przedmiot kolekcjonerski. Auto, które zbudowane zostanie tylko w 77 egzemplarzach. Porsche 911 GT3 R rennsport łączy w sobie niesamowity wygląd auta wyczynowego z nowoczesnymi elementami stylistycznymi. Karoseria wykonana jest w całości z karbonu. Jedynie przednia maska ​​i dach pochodzą ze standardowego wyścigowego GT3 R, wszystkie pozostałe elementy nadwozia zostały zmienione i zbudowane od nowa. Spójrzcie na efekt końcowy. Takiej finezji i konsekwencji kształtów nie znajdziecie w żadnym innym wyścigowym aucie.

Porsche 911 gt3 rennsport

Porsche 911 gt3 rennsport

mat. prasowe

Przednia maska z ogromnymi, zapadającymi się do środka otworami, przednie nadkola ścięte na wzór drogowego GT3 RS i ich kształt fenomenalnie przejęty przez tylny błotnik. Ogromny dyfuzor i ogromny tylny płat. Ze względu na obniżenie masy własnej nie ma osłon osłony chłodnicy i kilku innych elementów osłaniających karoserię. Efektem ubocznym jest manifestacja stojącej za tym autem technologii. Podobno podstawowe parametry wydajności pierwotnego modelu GT3, takie jak opór powietrza i docisk aerodynamiczny, pozostały w dużej mierze niezmienione. Na specjalnie zaprojektowanych 18-calowych felgach BBS z centralnym zamkiem zamontowane opracowane dla tego modelu opony Michelin.

Czytaj więcej

Powstało tylko w jednym egzemplarzu. Porsche w hołdzie Sobiesławowi Zasadzie
Porsche 911 gt3 rennsport

Porsche 911 gt3 rennsport

mat. prasowe

Trzy kamery zastępują konwencjonalne lusterka zewnętrzne. Ich obraz przesyłany jest do monitorów na desce, które znajdują się po lewej i prawej stronie kierownicy. Pomimo dążenia do jak najniższej masy własnej nie mogło zabraknąć efektów specjalnych - we wnętrzu użyto oświetlenia ambiente, które przejęło kolorystyczny motyw reflektorów, ale pozostawia również możliwość regulacji kolorów. Nawet jeśli GT3 R rennsport nie podlega rygorystycznie przepisom GT3, to nadal przejmuje wszystkie związane z nim funkcje bezpieczeństwa, w tym klatkę bezpieczeństwa, która zmienia ten samochód w jednomiejscowy bolid.

Porsche 911 gt3 rennsport

Porsche 911 gt3 rennsport

mat. prasowe

Sześciocylindrowy bokser o pojemności 4,2 litra wytwarza 620 KM, który kręci się maksymalnie do 9400 obr./min. Wyposażony w nowe tłoki i wałki rozrządu, chłodzony cieczą czterozaworowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa został zaprojektowany do pracy na paliwie E25. Można go jednak zasilać także paliwami konwencjonalnymi. Przeniesienie mocy na tylne koła przez sekwencyjną sześciobiegową skrzynię z niewielkimi zmianami pochodzi z 911 GT3 R. Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek przy kierownicy sterowanych elektronicznym siłownikiem. Przełożenie czwartego, piątego i szóstego biegu jest odwzorowana z wyścigowego GT3 przygotowanego na tor Daytona. Na szóstym biegu, przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 9 000 obr./min umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej o około 20 km/h wyższej niż w przypadku krótszej, homologowanej przez FIA wersji ze skrzynią biegów GT3 R. W wersji podstawowej wyścigowy układ wydechowy działa bardzo głośno, ale dostępne są dwie cichsze wersje z tłumikami i katalizatorami, które są przeznaczone do użytku na torach wyścigowych z ograniczeniami dotyczącymi hałasu.

Porsche 911 gt3 rennsport

Porsche 911 gt3 rennsport

mat. prasowe

Podwozie technicznie w zasadzie odpowiada wyścigowemu GT3, ale otrzymało nowe zestrojenie. Wyścigowy układ hamulcowy korzysta z nowych klocków z tytanowymi płytkami, zbiornik paliwa ma pojemność 117 litrów no i oczywiście nie ma tu klimatyzacji. Wentylację kierowcy zapewnia specjalna koncepcja chłodzenia foteli. Finalnie ​​masa własna 911 GT3 R rennsport wynosi 1240 kilogramów, a stosunek mocy do masy 2,0 kg/KM. Na uwagę zasługuje również cena za kilogram GT3 R rennsport, która wynosi około 767 euro. Za to wyjątkowe auto Porsche żąda 951 000 euro (ok. 4,4 mln zł) plus podatek VAT. Zbudowanych zostanie 77 egzemplarzy. Lista zainteresowanych jest otwarta.

Porsche 911 gt3 rennsport

Porsche 911 gt3 rennsport

mat. prasowe

Czytaj więcej

Pavel Šolc, prezes zarządu VW Group Polska: Elektromobilność nabiera dużego rozpędu

Tak bawi się tylko Porsche. Porsche 911 GT3 R rennsport ignoruje wszelkie ograniczenia regulacyjne i przepisy. Chociaż tak wygląda, nie jest to auto do użycia w serii wyścigowej, ale dla fanów torów wyścigowych tego świata z głębokimi kieszeniami. Dla nich wszystkich wczoraj wieczorem na amerykańskim torze Laguna Seca wstało słońce.

Auto wyścigowe zbudowane dla entuzjastów i kolekcjonerów to wyższy poziom zabawy. W przeciwieństwie do wielu limitowanych i ekskluzywnych samochodów tym nie możesz poruszać się po publicznych drogach. Podczas rozpoczynającego się eventu Rennsport Reunion 7 na torze Laguna Seca w Kalifornii Porsche pokazało taki właśnie wyjątkowy pojazd czy też może bardziej... przedmiot kolekcjonerski. Auto, które zbudowane zostanie tylko w 77 egzemplarzach. Porsche 911 GT3 R rennsport łączy w sobie niesamowity wygląd auta wyczynowego z nowoczesnymi elementami stylistycznymi. Karoseria wykonana jest w całości z karbonu. Jedynie przednia maska ​​i dach pochodzą ze standardowego wyścigowego GT3 R, wszystkie pozostałe elementy nadwozia zostały zmienione i zbudowane od nowa. Spójrzcie na efekt końcowy. Takiej finezji i konsekwencji kształtów nie znajdziecie w żadnym innym wyścigowym aucie.

Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił