Mitsubishi Colt wygląda jak stary znajomy. Owszem, to Renault Clio

Japońska firma powtarza manewr zastosowany już przy okazji nowej odsłony Mitsubishi ASX. Prezentuje francuski samochód ze zmienionym znaczkiem i kilkoma drobnymi detalami.

Publikacja: 14.06.2023 14:07

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Foto: mat. prasowe

Colt czyli… źrebak. Komu nazwa zwinnego Mitsubishi kojarzyła się od zawsze bardziej wystrzałowo, jest w błędzie. Genezy trzeba szukać w stajni, a nie na strzelnicy. Warto jednak zauważyć, że to już wyjątkowo utytułowane „imię”. Na rynku japońskim pierwszy Colt pojawił się w 1962 roku. Do Europy trafił szesnaście lat później, a potem zdołał zrobić całkiem niezłą karierę. Bywał autem miejskim o usportowionych kształtach, lubianym przez młodych kierowców. Gdy nadeszła moda na bardziej jajowate nadwozia, przypominał minivana. Doczekał się nawet kontrowersyjnej odmiany coupe-cabrio, by w 2012 roku ostatecznie zniknąć z rynku i ustąpić miejsca w segmencie aut miejskich mniejszemu Space Starowi. Teraz Colt powraca.

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mitsubishi Outlander powróci na polski rynek w zupełnie nowej odsłonie

Kto na widok zdjęć nowego modelu podrapie się w głowę i powie „zaraz, zaraz, to przecież Clio!”, będzie miał rację. Japońska marka z diamentami w logo jest częścią aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i korzysta w pełni z rozwiązań francuskiego partnera. Tak jak zaprezentowany niedawno nowy ASX jest po prostu Renault Capturem z innym znaczkiem, tak Colt stał się teraz Clio. Zmiany można policzyć na palcach jednej ręki. Inny grill z przodu, zmieniony kształt diod LED do jazdy dziennej, zmodyfikowane wloty powietrza w zderzaku, inne umiejscowienie kamery cofania, no i znaczek. Tyle zmieniło się na zewnątrz, a w środku zmiany ograniczają się właściwie tylko do logo na kierownicy. Kto szuka tu „japońskiego klimatu”, raczej się zawiedzie.

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Foto: mat. prasowe

Tego typu ruch jest podyktowany przede wszystkim kwestiami finansowymi. Mitsubishi nie musi dzięki temu wydawać grubych milionów na opracowanie nowego modelu. Clio to sprawdzona i lubiana przez klientów konstrukcja. Auto ma 405 cm długości i bagażnik o pojemności 391 litrów. To o wiele bardziej pokaźne wymiary niż w przypadku Space Stara, który… zostaje jeszcze na rynku równolegle z Coltem. Głównym punktem deski rozdzielczej jest ekran dotykowy. Może mieć przekątną 7 lub 9,3 cala. Wyświetlacz za kierownicą może być jeszcze większy. Bazowo też ma 7 cali, ale za dopłatą – aż 10. W bogatych wersjach jazdę uprzyjemni pakiet systemów wspomagających i zestaw audio Bose z dziewięcioma głośnikami.

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Foto: mat. prasowe

Jak wygląda gama silników? Podstawową jednostką będzie motor 1.0 o mocy 66 KM i momencie obrotowym 95 Nm. Mocniejsza odmiana – czyli ten sam silnik, ale z turbo – rozwinie 91 KM i 160 Nm. Miłośnicy hybryd znajdą tu dla siebie 143-konny układ, który nie wymaga podłączania do ładowarki. Diesli brak, podobnie jak wersji całkowicie elektrycznej. Produkowany w tureckim zakładzie w Bursie (czyli w tym samym, w którym wytwarzane jest Clio) Colt zadebiutuje w Polsce jesienią. Nie znamy jeszcze cen, ale znamy warunki gwarancji. Nowy Colt, podobnie jak inne pojazdy w ofercie Mitsubishi, korzystają z 5 lat/100 000 km gwarancji, 12 lat gwarancji na korozję perforacyjną nadwozia, 8 lat/160 000 km gwarancji na zachowanie pojemności akumulatora trakcyjnego i 5 lat nieograniczonej przebiegiem pomocy drogowej w ramach Mitsubishi Motors Assistance.

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nie przerejestrujesz samochodu po zakupie - zapłacisz karę ponad 1000 zł

Colt czyli… źrebak. Komu nazwa zwinnego Mitsubishi kojarzyła się od zawsze bardziej wystrzałowo, jest w błędzie. Genezy trzeba szukać w stajni, a nie na strzelnicy. Warto jednak zauważyć, że to już wyjątkowo utytułowane „imię”. Na rynku japońskim pierwszy Colt pojawił się w 1962 roku. Do Europy trafił szesnaście lat później, a potem zdołał zrobić całkiem niezłą karierę. Bywał autem miejskim o usportowionych kształtach, lubianym przez młodych kierowców. Gdy nadeszła moda na bardziej jajowate nadwozia, przypominał minivana. Doczekał się nawet kontrowersyjnej odmiany coupe-cabrio, by w 2012 roku ostatecznie zniknąć z rynku i ustąpić miejsca w segmencie aut miejskich mniejszemu Space Starowi. Teraz Colt powraca.

Pozostało 81% artykułu
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką