Volkswagen ID.Buzz w długiej wersji pomieści siedmiu surferów

Volkswagen ID.Buzz, czyli elektryczny bus w stylu retro, debiutuje w przedłużonej, siedmioosobowej odmianie. Przy okazji VW przypomina o sobie Ameryce, czyli krajowi, któremu zawdzięcza legendę dawnych „Bulików”.

Publikacja: 13.06.2023 13:38

Volkswagen ID.Buzz LWB

Volkswagen ID.Buzz LWB

Foto: mat. prasowe

Kalifornia, dzieci kwiaty, wolna miłość, rockowa muzyka i pomalowany w psychodeliczne wzory Volkswagen Transporter. Oto, z czym kojarzą nam się amerykańskie lata 60. i 70. Charakterystyczne linie dostawczaka zbudowanego na bazie Garbusa powstały w Niemczech, ale legendą VW T1 stał się za Oceanem. I właśnie dlatego niektórych może zadziwić fakt, że obecnie mieszkańcy USA nie kupują już busów Volkswagena. Dlaczego? Po prostu nie mają takiej możliwości. Od czasów T4 – czyli od dwóch dekad – marka nie sprzedaje w USA tego typu modeli.

Volkswagen ID.Buzz LWB

Volkswagen ID.Buzz LWB

mat. prasowe

Czytaj więcej

Samochód elektryczny z Polski ma największy zasięg na świecie

Teraz wszystko się zmienia. Elektryczny Volkswagen ID.Buzz ze stylistyką nawiązującą do hippisowskich czasów, został właśnie pokazany na słynnym spotkaniu VW Bus w ukochanym przez surferów Huntington Beach niedaleko Los Angeles. Największy zlot amerykańskich fanów Transporterów i Multivanów stało się miejscem premiery długiej odmiany ID.Buzza. Przy okazji ogłoszono, że ten samochód pojawi się u dealerów w USA i Kanadzie. Spokojnie, do Europy też trafi – premierę zaplanowano na 23 czerwca w Hanowerze. Przedłużona wersja mierzy 4962 mm, czyli o 250 mm więcej od krótszej. Pozwoliło to na zmieszczenie w środku trzeciego rzędu siedzeń. ID.Buzz LWB (czyli z długim rozstawem osi – niemal 3,25 m) stał się autem siedmioosobowym. Poprawiły się także jego możliwości przewozowe. Bagażnik maksymalnie może mieć pojemność niemal 2500 litrów.

Volkswagen ID.Buzz LWB

Volkswagen ID.Buzz LWB

mat. prasowe

Kolejne zmiany w dłuższej odmianie to m.in. zastosowanie większych akumulatorów. Mają teraz pojemność 85 kWh netto zamiast 77 kWh, co przełoży się na większy zasięg. Dokładnych danych na ten temat Volkswagen jeszcze nie podaje. Pojawi się także udoskonalona pompa ciepła. Ciekawostką jest możliwość zamówienia największego szklanego dachu w historii marki. Ma powierzchnię 1,5 metra kwadratowego i nie potrzebuje rolety, bo w razie potrzeby automatycznie się zaciemnia. Oprócz tego, ID.Buzz LWB otrzyma ulepszony system multimedialny, wyświetlacz head-up i możliwość parkowania za pomocą smartfona.

Volkswagen ID.Buzz LWB

Volkswagen ID.Buzz LWB

mat. prasowe

Co napędza busa w stylu retro? Jak na razie, „tylko” 286-konny silnik, pozwalający na osiągnięcie 100 km/h w mniej niż osiem sekund. Maksymalna prędkość takiego VW to 160 km/h. Później do gamy dołączy wersja usportowiona GTX rozwijająca aż 339 KM. Mocny ID.Buzz rozpędzi się do 100 km/h w 6,4 s, co pozwoli mu stać się idealną maszynką do irytowania kierowców hot hatchy. W Golfie GTI niewygodnie się śpi, a ID.Buzz będzie szybszy i lepszy w roli hotelu na kołach. Pierwsze egzemplarze wersji długiej trafią do klientów w 2024 roku – zarówno w Europie, jak i za Oceanem.

Volkswagen ID.Buzz LWB

Volkswagen ID.Buzz LWB

mat. prasowe

Volkswagen ID.Buzz LWB

Volkswagen ID.Buzz LWB

mat. prasowe

Volkswagen ID.Buzz LWB

Volkswagen ID.Buzz LWB

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota prezentuje nową sub-markę. Szykuje się wewnętrzny rywal Lexusa

Kalifornia, dzieci kwiaty, wolna miłość, rockowa muzyka i pomalowany w psychodeliczne wzory Volkswagen Transporter. Oto, z czym kojarzą nam się amerykańskie lata 60. i 70. Charakterystyczne linie dostawczaka zbudowanego na bazie Garbusa powstały w Niemczech, ale legendą VW T1 stał się za Oceanem. I właśnie dlatego niektórych może zadziwić fakt, że obecnie mieszkańcy USA nie kupują już busów Volkswagena. Dlaczego? Po prostu nie mają takiej możliwości. Od czasów T4 – czyli od dwóch dekad – marka nie sprzedaje w USA tego typu modeli.

Pozostało 84% artykułu
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów