Toyota prezentuje nową sub-markę. Szykuje się wewnętrzny rywal Lexusa

Od 1955 roku pod nazwą Crown kryją się limuzyny premium japońskiej marki Toyota. Teraz Japończycy zamierzają unowocześnić markę i przekształca ją w sub-markę z pozycjonowaniem w segmencie premium. Lexusowi rośnie we własnych szeregach konkurencja.

Publikacja: 14.04.2023 14:33

Toyota prezentuje nową sub-markę. Szykuje się wewnętrzny rywal Lexusa

Foto: mat. prasowe

Toyota znowu zaskakuje. W 2021 roku Japończycy nagle ogłosili 15 modeli z napędem elektrycznym. Rok później zamiast debiutu jednego nowego modelu, Toyota zaprezentowała cztery nowości. Teraz lider polskiego rynku ogłasza nową sub-markę - Crown, która zmieni swój charakter. Ze statecznego sedana zmienia się w crossovera i SUV-a. Modele Crown miały do tej pory wyłącznie w Japonii swój odrębny logotyp.

Crown Sport Type

Crown Sport Type

mat. prasowe

W ofercie pojawi się Crown Sport Type, SUV klasy średniej, którego konstrukcja wydaje się łączyć elementy elektrycznego SUV-a Toyoty BZ4X i Lexusa. ​​We wnętrzu styl jest podobny do tego jaki znajdziemy w Lexusach. Z długością zewnętrzną wynoszącą 4,71 metra, Sport Type jest najkrótszym przedstawicielem gamy Crown. Do sprzedaży Sport Type ma trafić jesienią 2023 roku z typowym dla Toyoty napędem hybrydowym. Pod koniec roku pojawi się wersja hybrydowa typu plug-in.

Crown Estate Type

Crown Estate Type

mat. prasowe

Kolejny model to Crown Estate Type. którego premiera jest zapowiedziana na 2024 rok. Auto ma 4,93 m długości i 1,62 m wysokości (dłuższy i nieco niższy od Lexusa RX - 4,89 m/1,69 m), a jego oznaczenie Estate może budzić nieco fałszywe oczekiwania. To nie jest kombi, tylko kolejny SUV. Z charakteru ma być bardziej praktyczny i wygodny niż sportowy.

Czytaj więcej

231 proc. wzrostu rejestracji Lexusa w styczniu. NX liderem segmentu premium
Crown Sedan Type

Crown Sedan Type

mat. prasowe

Sedan Type to limuzyna o długości 5,03 m i wysokości 1,47 m, która przywodzi na myśl linie Toyoty Mirai (4,97 m/1,47 m). Według Toyoty ma być limuzyną, którą możesz być wożony przez szofera. Tu obowiązują stonowane kolory, subtelne nastrojowe oświetlenie, drewniane wstawki i dużo miejsca na nogi. Podczas gdy inne modele Crown będą również dostępne z napędem na wszystkie koła, to Sdan Type ma napęd tylko na jedną oś. Oprócz wersji hybrydowej, która zadebiutuje jesienią 2023 roku, zaplanowany jest również wariant z ogniwami paliwowymi. Nie wiadomo jeszcze, czy jako dodatkowy model, czy też jako następca Toyoty Mirai. Do wyjaśnienia pozostaje pytanie, jak nowa sub-marka Crown wpłynie na Lexusa. Toyota póki co nie wypowiada się na ten temat. Gama modeli Crown ma zostać wprowadzona w około 40 krajach świata mając na myśli bardziej kraje Azji i być może USA, ale prawie na pewno modele z logotypem Crown nie pojawią się w Europie.

mat. prasowe

Crown Estate Type

Crown Estate Type

mat. prasowe

Crown Sport Type

Crown Sport Type

mat. prasowe

Crown Sedan Type

Crown Sedan Type

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota RAV4 GR Sport: Bardziej na sportowo

Toyota znowu zaskakuje. W 2021 roku Japończycy nagle ogłosili 15 modeli z napędem elektrycznym. Rok później zamiast debiutu jednego nowego modelu, Toyota zaprezentowała cztery nowości. Teraz lider polskiego rynku ogłasza nową sub-markę - Crown, która zmieni swój charakter. Ze statecznego sedana zmienia się w crossovera i SUV-a. Modele Crown miały do tej pory wyłącznie w Japonii swój odrębny logotyp.

W ofercie pojawi się Crown Sport Type, SUV klasy średniej, którego konstrukcja wydaje się łączyć elementy elektrycznego SUV-a Toyoty BZ4X i Lexusa. ​​We wnętrzu styl jest podobny do tego jaki znajdziemy w Lexusach. Z długością zewnętrzną wynoszącą 4,71 metra, Sport Type jest najkrótszym przedstawicielem gamy Crown. Do sprzedaży Sport Type ma trafić jesienią 2023 roku z typowym dla Toyoty napędem hybrydowym. Pod koniec roku pojawi się wersja hybrydowa typu plug-in.

Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję
Premiery
Maserati GranCabrio: Więcej klasy, prestiżu, emocji i włoskiego stylu
Premiery
Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii
Premiery
Pierwszy roadster Rolls-Royce’a we współczesnej historii to raj na ziemi
Premiery
Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą