Reklama
Rozwiń
Reklama

Rolls-Royce Spectre: Spotkanie luksusu z elektromobilnością

Testy elektrycznego Rolls-Royce'a Spectre o mocy 585 KM stopniowo dobiegają końca. Brytyjska marka szykuje się na wielką premierę, tego wyjątkowego coupe.

Publikacja: 09.02.2023 15:49

Rolls-Royce Spectre: Spotkanie luksusu z elektromobilnością

Foto: mat. prasowe

To ma być wyjątkowe auto, model jakiego Rolls-Royce jeszcze nie miał. To ma też być początek elektrycznej historii brytyjskiej marki. Spectre ma duży akumulator o pojemności 100 kWh. Mihar Ayoubi, szef rozwoju Rolls-Royce'a chętnie widzi taką baterię jako „700 kilogramów dodatkowej izolacji akustycznej”. Brzmi świetnie, bo w końcu Rolls-Royce chce być absolutnym wyznacznikiem w ciszy i spokoju w aucie. Jednak tak duża bateria wpływa też ma masę własną - Spectre waży 2975 kg, o 555 kg od benzynowego coupe Writh.

Foto: mat. prasowe

Coupé ma 5,45 m długości i jest pełnoprawnym czteroosobowym samochodem. W Rollsie dokładnie sprawdzili jakie nadwozie sprawdzi się z napędem elektrycznym. Wyniki wyraźnie pokazywały, że nie może to być SUV. Ponadto klienci chcą samochodu, który pozostawi ich w spokoju, i to nie tylko pod względem komfortu akustycznego. Nie chcą żadnych trybów jazdy, skomplikowanych elementów sterujących, czy ogromnych wyświetlaczy. W końcu około 80 procent kupujących jeździ samemu swoim Rolls-Roycem. Spectre posiada dwa silniki elektryczne, które rozwijają 900 Nm momentu obrotowego. Coupe przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,5 sekundy, ale nikomu nie zależy tu na eksplozji przyspieszeń. Szczególnie tych od 0 do 100 km/h. Tu liczy się o wiele bardziej harmonijne nabieranie prędkości.

Czytaj więcej

Rolls-Royce Cullinan Black Badge: Łapacz momentów

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Wyboje są filtrowane przez jednokomorowe zawieszenie pneumatyczne. Są też aktywne stabilizatory, które redukują przechyły nadwozia na zakrętach i nie pozwalają nurkować karoserii przy hamowaniu. Układ kierowniczy ma stałe przełożenie, to pozwala uzyskać lepsze wyczucie auta na drodze. Do tego Spectre ma być zwinniejszy od modeli z silnikiem V12, bo masa układu napędowego jest rozłożona bardziej równomiernie: po jednym silniku na przednią i tylną oś, a pomiędzy nimi akumulator. Ze względu na sporą tendencję do indywidualizacji, Rolls-Royce spodziewa się cen sprzedaży Spectre pomiędzy 450 000 a 500 000 euro – i już rozważa zwiększenie produkcji ze względu na wysoki popyt.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Rolls-Royce Phantom: Król i cesarz w jednym

To ma być wyjątkowe auto, model jakiego Rolls-Royce jeszcze nie miał. To ma też być początek elektrycznej historii brytyjskiej marki. Spectre ma duży akumulator o pojemności 100 kWh. Mihar Ayoubi, szef rozwoju Rolls-Royce'a chętnie widzi taką baterię jako „700 kilogramów dodatkowej izolacji akustycznej”. Brzmi świetnie, bo w końcu Rolls-Royce chce być absolutnym wyznacznikiem w ciszy i spokoju w aucie. Jednak tak duża bateria wpływa też ma masę własną - Spectre waży 2975 kg, o 555 kg od benzynowego coupe Writh.

Reklama
Premiery
Powrót miejskiej legendy. Nowy elektryk Renault ma stać się autem dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Premiery
Pierwsze takie Porsche w historii. Elektryczny Macan GTS ma kusić mocą
Premiery
Nowe modele GAC wjeżdżają do polski. Produkcja aut w Austrii
Premiery
Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition. Złoty i zupełnie nieskromny
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Premiery
GAC wzbija się w powietrze. Chiński gigant stworzył markę latających samochodów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama