To ma być wyjątkowe auto, model jakiego Rolls-Royce jeszcze nie miał. To ma też być początek elektrycznej historii brytyjskiej marki. Spectre ma duży akumulator o pojemności 100 kWh. Mihar Ayoubi, szef rozwoju Rolls-Royce'a chętnie widzi taką baterię jako „700 kilogramów dodatkowej izolacji akustycznej”. Brzmi świetnie, bo w końcu Rolls-Royce chce być absolutnym wyznacznikiem w ciszy i spokoju w aucie. Jednak tak duża bateria wpływa też ma masę własną - Spectre waży 2975 kg, o 555 kg od benzynowego coupe Writh.
Coupé ma 5,45 m długości i jest pełnoprawnym czteroosobowym samochodem. W Rollsie dokładnie sprawdzili jakie nadwozie sprawdzi się z napędem elektrycznym. Wyniki wyraźnie pokazywały, że nie może to być SUV. Ponadto klienci chcą samochodu, który pozostawi ich w spokoju, i to nie tylko pod względem komfortu akustycznego. Nie chcą żadnych trybów jazdy, skomplikowanych elementów sterujących, czy ogromnych wyświetlaczy. W końcu około 80 procent kupujących jeździ samemu swoim Rolls-Roycem. Spectre posiada dwa silniki elektryczne, które rozwijają 900 Nm momentu obrotowego. Coupe przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,5 sekundy, ale nikomu nie zależy tu na eksplozji przyspieszeń. Szczególnie tych od 0 do 100 km/h. Tu liczy się o wiele bardziej harmonijne nabieranie prędkości.
Czytaj więcej
Ten wyjątkowy SUV sprawi, że każda podróż będzie miła, a doznania z niej pozostaną na dłużej w pamięci. Rolls-Royce Cullinan to samochód, który kryje w sobie wiele ciekawych cech.