Rolls-Royce Spectre: Spotkanie luksusu z elektromobilnością

Testy elektrycznego Rolls-Royce'a Spectre o mocy 585 KM stopniowo dobiegają końca. Brytyjska marka szykuje się na wielką premierę, tego wyjątkowego coupe.

Publikacja: 09.02.2023 15:49

Rolls-Royce Spectre: Spotkanie luksusu z elektromobilnością

Foto: mat. prasowe

To ma być wyjątkowe auto, model jakiego Rolls-Royce jeszcze nie miał. To ma też być początek elektrycznej historii brytyjskiej marki. Spectre ma duży akumulator o pojemności 100 kWh. Mihar Ayoubi, szef rozwoju Rolls-Royce'a chętnie widzi taką baterię jako „700 kilogramów dodatkowej izolacji akustycznej”. Brzmi świetnie, bo w końcu Rolls-Royce chce być absolutnym wyznacznikiem w ciszy i spokoju w aucie. Jednak tak duża bateria wpływa też ma masę własną - Spectre waży 2975 kg, o 555 kg od benzynowego coupe Writh.

mat. prasowe

Coupé ma 5,45 m długości i jest pełnoprawnym czteroosobowym samochodem. W Rollsie dokładnie sprawdzili jakie nadwozie sprawdzi się z napędem elektrycznym. Wyniki wyraźnie pokazywały, że nie może to być SUV. Ponadto klienci chcą samochodu, który pozostawi ich w spokoju, i to nie tylko pod względem komfortu akustycznego. Nie chcą żadnych trybów jazdy, skomplikowanych elementów sterujących, czy ogromnych wyświetlaczy. W końcu około 80 procent kupujących jeździ samemu swoim Rolls-Roycem. Spectre posiada dwa silniki elektryczne, które rozwijają 900 Nm momentu obrotowego. Coupe przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,5 sekundy, ale nikomu nie zależy tu na eksplozji przyspieszeń. Szczególnie tych od 0 do 100 km/h. Tu liczy się o wiele bardziej harmonijne nabieranie prędkości.

Czytaj więcej

Rolls-Royce Cullinan Black Badge: Łapacz momentów

mat. prasowe

Wyboje są filtrowane przez jednokomorowe zawieszenie pneumatyczne. Są też aktywne stabilizatory, które redukują przechyły nadwozia na zakrętach i nie pozwalają nurkować karoserii przy hamowaniu. Układ kierowniczy ma stałe przełożenie, to pozwala uzyskać lepsze wyczucie auta na drodze. Do tego Spectre ma być zwinniejszy od modeli z silnikiem V12, bo masa układu napędowego jest rozłożona bardziej równomiernie: po jednym silniku na przednią i tylną oś, a pomiędzy nimi akumulator. Ze względu na sporą tendencję do indywidualizacji, Rolls-Royce spodziewa się cen sprzedaży Spectre pomiędzy 450 000 a 500 000 euro – i już rozważa zwiększenie produkcji ze względu na wysoki popyt.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

Rolls-Royce Phantom: Król i cesarz w jednym

To ma być wyjątkowe auto, model jakiego Rolls-Royce jeszcze nie miał. To ma też być początek elektrycznej historii brytyjskiej marki. Spectre ma duży akumulator o pojemności 100 kWh. Mihar Ayoubi, szef rozwoju Rolls-Royce'a chętnie widzi taką baterię jako „700 kilogramów dodatkowej izolacji akustycznej”. Brzmi świetnie, bo w końcu Rolls-Royce chce być absolutnym wyznacznikiem w ciszy i spokoju w aucie. Jednak tak duża bateria wpływa też ma masę własną - Spectre waży 2975 kg, o 555 kg od benzynowego coupe Writh.

Pozostało 80% artykułu
Premiery
Brytyjsko-włoski Morgan z niemieckim sercem. Jest idealny na lato
Premiery
To ostatni moment, by kupić SUV-a Jaguara z silnikiem spalinowym
Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy