Walka na konie mechaniczne trwa. Mercedes mówi "sprawdzam" i prezentuje klasę S w nowej wersji S 63 E Performance, która ma moc 802 KM. Za taką moc odpowiada silnik V8 biturbo o pojemności czterech litrów, który ma moc 612 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego dochodzi silnik elektryczny zabudowany przy tylnej osi, który generuje dodatkowe 190 KM. Taki zestaw daje niesamowite 802 KM i 1430 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 290 km/h, a limuzyna do setki przyspiesza w 3,3 sekundy i to przy masie własnej około 2,6 tony.
Mercedes AMG S63 E Performance
Nowa wersja to hybryda plug-in więc jeśli trzeba AMG S 63 E Performance pokona 33 km na prądzie rozpędzając się do prędkości 140 km/h. Zapewnia to akumulator o pojemności 13,1 kWh, który został opracowany we współpracy z zespołem wyścigowym Formuły 1 Mercedes Petronas. Twórcy dali 400-woltowemu akumulatorowi bezpośrednie chłodzenie. 30 litrów chłodziwa przepływa przez wszystkie 1200 ogniw z osobna i utrzymuje je w średnim zakresie temperatur 45 stopni. Ładuje się go za pomocą ładowarki pokładowej o mocy 3,7 kW. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła. Tylna oś jest skrętna i koła skręcają się pod kątem do 2,5 stopnia. AMG zamontowało również układ kierowniczy, który automatycznie dostosowuje się do wybranego trybu jazdy. Do wyboru jest aż siedem trybów. Oprócz ustawień „Komfort”, „Sport”, „Sport+” oraz opcji doboru ustawień indywidualnych jest dostępny program „Electric”, „Battery Hold” i „Smoothness”.
Czytaj więcej
Czy komuś to się podoba czy nie napęd elektryczny to przyszłość. Wraz z wzrostem popytu elektryki zmieniają swój wizerunek i przybywa na rynku coraz mocniejszych i sportowych modeli. Uporządkowaliśmy je i wybrali te z największą ilością mocy.
Mercedes AMG S63 E Performance
Dynamikę jazdy reguluje system AMG Dynamics. Oprócz ESP i rozdziału mocy wpływa również na elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. AMG zaprogramowało S 63 na trzy poziomy: podstawowy, zaawansowany i pro. To ostatnie ustawienie jest powiązane z trybem jazdy Sport+. AMG wyposażył seryjnie S 63 E Performance w układ jezdny Ride Control+, który opiera się na zawieszeniu pneumatycznym z automatyczną regulacją poziomu i zmienną regulacją tłumienia. Od prędkości 120 km/h sportowa S-klasa automatycznie obniża się o 10 mm. Aktywna stabilizacja przechyłów, która elektromechanicznie kompensuje ruchy nadwozia pozwala szybciej pokonywać łuki i zakręty. System reguluje sterowanie do 500 razy na sekundę.
Mercedes AMG S63 E Performance
Z zewnątrz topową klasę S można rozpoznać po specyficznej osłonie chłodnicy z pionowymi listwami i dużą gwiazdą pośrodku. Nie ma tu klasycznego "celownika" na masce. Zamiast niego jest herb AMG. Przedni zderzak ma duże boczne wloty powietrza. Są też 21-calowe kute felgi i nowe boczne progi. Z tyłu dyfuzor i trapezoidalne, karbowane podwójne końcówki wydechowe. We wnętrzu AMG uzupełnia znane wyposażenie klasy S o specyficzne elementy. Należą do nich specjalnie pikowane sportowe fotele, elementy dekoracyjne oraz kierownica AMG Performance z dynamicznymi przyciskami na kierownicy. Firma z Affalterbach wyposaża również system informacyjno-rozrywkowy MBUX w specjalne wyświetlacze i funkcje, takie jak obszerne dane telemetryczne AMG Track Pace.
Mercedes AMG S63 E Performance
Mercedes nie podaje póki co kiedy topowa wersja AMG będzie dostępna. Nie znana jest również cena nowego modelu. Pewne jest za to, że ten model będzie swego rodzaju pożegnaniem z silnikiem V8. Pierwsze egzemplarze powinny się pojawić w salonach wiosną 2023 roku.
Mercedes AMG S63 E Performance
Mercedes AMG S63 E Performance
Mercedes AMG S63 E Performance
Mercedes AMG S63 E Performance
Mercedes AMG S63 E Performance
Czytaj więcej
Mercedes-AMG jest teraz oficjalnym rekordzistą słynnego toru Nürburgring w kategorii samochodów seryjnych dopuszczonych do ruchu ulicznego. W 2021 roku ten rekord ustanowiło Porsche 911 GT2 RS, który teraz już przeszedł do historii.