Napędy elektryczne w samochodach nie muszą się ograniczać do jednego silnika. To układy napędowe, które mogą łączyć moc dwóch, trzech, a nawet czterech silników, które napędzają każde koło z osobna. W tym Top10 znajdują się nie tylko sportowe auta, ale również SUV-y, limuzyny i pickupy.
Czytaj więcej
Mercedes-AMG jest teraz oficjalnym rekordzistą słynnego toru Nürburgring w kategorii samochodów seryjnych dopuszczonych do ruchu ulicznego. W 2021 roku ten rekord ustanowiło Porsche 911 GT2 RS, który teraz już przeszedł do historii.
Miejsce 10. Porsche Taycan Turbo S - 761 KM
Topowa wersja pierwszego w pełni elektrycznego modelu Porsche. Dwa silniki elektryczne zabudowane przy każdej z osi generują moc 761 KM i moment obrotowy 774 Nm. Znakomicie się prowadzi, pobił rekord okrążenia na torze Nürburgring dla najszybszego czterodrzwiowego samochodu elektrycznego. Do setki przyspiesza w 2,8 sekundy i rozpędza się do 260 km/h. Deklarowany zasięg to 412 km. Cena od 817 000 zł.
Porsche Taycan Turbo S
Miejsce 9. Mercedes EQS AMG 53 - 761 KM
Pierwszy elektryczny model ze znaczkiem AMG. Ma tyle samo co Porsche (761 KM), ale wygrywa przez wyższy moment obrotowy - 1020 Nm. Sprint do setki zajmuje 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Deklarowany zasięg tego modelu to 580 km. Cena od 801 026 zł.