Ma ponad pięć metrów długości i jest pierwszym samochodem opracowanym we własnym zakresie przez M GmbH od czasu modelu M1, który skonstruowany był 44 lat temu. Po tych dwóch autach widać jak w motoryzacji bardzo zmieniły się czasy. M1 to supersportowy, lekki i był najszybszym produkcyjnym samochodem BMW. Nowy SUV jest ponad dwukrotnie cięższy od M1, dużo większy, ma złote wstawki na karoserii, a w dodatku to pierwsze auto od M GmbH ze zelektryfikowanym napędem. Na szczęście ma silnik V8-, a to w dzisiejszych czasach rzadkość. XM to też swojego rodzaju prezent urodzinowy, bo sportowy oddział BMW M GmbH obchodzi w tym roku swoje 50-te urodziny.
BMW XM
4,4-litrowy V8 z podwójnym turbo został opracowany na nowo dla BMW XM i osiąga moc 489 KM. Do tego dochodzi silnik elektryczny o mocy 197 KM. Systemowo daje to moc 653 KM i tym samym XM staje najmocniejszym modelem oferowanym przez BMW. XM odbiera koronę BMW M5 CS (F90), które miało silnik 4.4 V8 o mocy 635 KM. Co do osiągów nowego SUV to do 100 km/h rozpędza się w 4,3 sekundy, a granicę 200 km/h osiąga w 14,3 sekundy. Prędkość maksymalna jak zwykle jest elektronicznie zablokowana przy 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 270 km/h dzięki pakietowi M Drivers.
Czytaj więcej
Co stanie się z Alpiną po 2025 roku kiedy kultową markę przejmie BMW? Przestanie istnieć czy może jednak będzie działać, ale nieco inaczej?
BMW XM