Na rynku pojawi się nowy Ranger, a to oznacza, że premierę ma też nowy Raptor. I to jaki! Bez diesla, a z benzynowym, 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 288 KM i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przekazanie napędu odpowiada dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Kolejną niespodzianką jest układ napędowy. Po raz pierwszy w nowym Raptorze dostępny jest stały napęd na wszystkie koła. Napęd ma funkcję przełączana na program off-road oraz blokady mechanizmu różnicowego dla przedniej i tylnej osi. Można również wybrać jeden z siedmiu programów jazdy, w tym cztery programy terenowe z trybem „Baja”.
Ford Ranger Raptor
Czytaj więcej
Consumer Reports (CR), amerykańska organizacja konsumencka ogłosiła tegoroczną listę najlepszych samochodów na świecie. Oceniała je według 4. kryteriów: osiągi w testach drogowych, niezawodność, zadowolenie właściciela i bezpieczeństwo użytkowników.
Seryjnie montowany będzie elektronicznie sterowany układ wydechowy z klapą, który obsługuje cztery poziomy - od trybu cichego, który będzie idealny dla sąsiadów po całkowicie otwarte ustawienie Baja, które zapewnić ma ekstremalne doznania akustyczne.
Ford Ranger Raptor