Ford Ranger Raptor: Hardkorowy pickup z silnikiem V6

Ford wprowadził na rynek nowego Rangera Raptora. Nowy pickup nie ma tym razem diesla, a trzylitrowy silnik V6.

Publikacja: 25.02.2022 12:35

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Na rynku pojawi się nowy Ranger, a to oznacza, że premierę ma też nowy Raptor. I to jaki! Bez diesla, a z benzynowym, 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 288 KM i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przekazanie napędu odpowiada dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Kolejną niespodzianką jest układ napędowy. Po raz pierwszy w nowym Raptorze dostępny jest stały napęd na wszystkie koła. Napęd ma funkcję przełączana na program off-road oraz blokady mechanizmu różnicowego dla przedniej i tylnej osi. Można również wybrać jeden z siedmiu programów jazdy, w tym cztery programy terenowe z trybem „Baja”.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Dziesięć najlepszych samochodów w 2022 roku według Consumer Reports

Seryjnie montowany będzie elektronicznie sterowany układ wydechowy z klapą, który obsługuje cztery poziomy - od trybu cichego, który będzie idealny dla sąsiadów po całkowicie otwarte ustawienie Baja, które zapewnić ma ekstremalne doznania akustyczne.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Jednak nadal najważniejszym elementem Rangera Raptora jest jego zawieszenie. To wahacze z lekkiego metalu na przedniej osi i z najnowszą generacją amortyzatorów Fox Rally. Z tyłu zawieszenie o dużym skoku z udoskonalonymi drążkami Watta. Adaptacyjne, sterowane elektronicznie amortyzatory są regulowane w zależności od programu jazdy, a także mają na tylnej osi funkcję usztywniania amortyzatorów podczas pełnego przyspieszania, dzięki czemu po wciśnięciu gazu tył pickupa nie opada. Seryjnie montowane są opony terenowe BF Goodrich w formacie 285/70 R17. Raptor otrzymuje również solidne stalowe osłony chłodnicy, silnika i skrzyni biegów. Maksymalny skok zawieszenia przednich kół wzrasta o 20 milimetrów do 256 mm, podczas gdy skok zawieszenia tylnych kół pozostaje niezmieniony i wynosi 290 mm w porównaniu do poprzednika Raptora.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Wewnątrz Raptor różni się od zwykłych Rangerów pomarańczowymi wstawkami i specjalnym oświetleniem kabiny. Podgrzewana sportowa kierownica wyposażona jest w manetki do ręcznego sterowania skrzynią biegów. Standardem jest również nowy system multimedialny Ford Sync z 12-calowym, zamontowanym pionowo ekranem. Jest również 640-watowy system dźwiękowy Bang & Olufsen z dziesięcioma głośnikami.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Europejscy entuzjaści Rangera mają szczególny powód do świętowania, ponieważ Ranger Raptor jest pierwszym modelem nowej generacji linii Rangera, który zostanie wprowadzony na rynek europejski. Dostawy do klientów rozpoczną się w ostatnim kwartale 2022 roku.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Przez 75 lat Ford wyprodukował 40 milionów pickup'ów z serii F
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką