Ford Ranger Raptor: Hardkorowy pickup z silnikiem V6

Ford wprowadził na rynek nowego Rangera Raptora. Nowy pickup nie ma tym razem diesla, a trzylitrowy silnik V6.

Publikacja: 25.02.2022 12:35

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Foto: mat. prasowe

Na rynku pojawi się nowy Ranger, a to oznacza, że premierę ma też nowy Raptor. I to jaki! Bez diesla, a z benzynowym, 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 288 KM i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przekazanie napędu odpowiada dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Kolejną niespodzianką jest układ napędowy. Po raz pierwszy w nowym Raptorze dostępny jest stały napęd na wszystkie koła. Napęd ma funkcję przełączana na program off-road oraz blokady mechanizmu różnicowego dla przedniej i tylnej osi. Można również wybrać jeden z siedmiu programów jazdy, w tym cztery programy terenowe z trybem „Baja”.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Czytaj więcej

Dziesięć najlepszych samochodów w 2022 roku według Consumer Reports

Seryjnie montowany będzie elektronicznie sterowany układ wydechowy z klapą, który obsługuje cztery poziomy - od trybu cichego, który będzie idealny dla sąsiadów po całkowicie otwarte ustawienie Baja, które zapewnić ma ekstremalne doznania akustyczne.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Jednak nadal najważniejszym elementem Rangera Raptora jest jego zawieszenie. To wahacze z lekkiego metalu na przedniej osi i z najnowszą generacją amortyzatorów Fox Rally. Z tyłu zawieszenie o dużym skoku z udoskonalonymi drążkami Watta. Adaptacyjne, sterowane elektronicznie amortyzatory są regulowane w zależności od programu jazdy, a także mają na tylnej osi funkcję usztywniania amortyzatorów podczas pełnego przyspieszania, dzięki czemu po wciśnięciu gazu tył pickupa nie opada. Seryjnie montowane są opony terenowe BF Goodrich w formacie 285/70 R17. Raptor otrzymuje również solidne stalowe osłony chłodnicy, silnika i skrzyni biegów. Maksymalny skok zawieszenia przednich kół wzrasta o 20 milimetrów do 256 mm, podczas gdy skok zawieszenia tylnych kół pozostaje niezmieniony i wynosi 290 mm w porównaniu do poprzednika Raptora.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Wewnątrz Raptor różni się od zwykłych Rangerów pomarańczowymi wstawkami i specjalnym oświetleniem kabiny. Podgrzewana sportowa kierownica wyposażona jest w manetki do ręcznego sterowania skrzynią biegów. Standardem jest również nowy system multimedialny Ford Sync z 12-calowym, zamontowanym pionowo ekranem. Jest również 640-watowy system dźwiękowy Bang & Olufsen z dziesięcioma głośnikami.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Europejscy entuzjaści Rangera mają szczególny powód do świętowania, ponieważ Ranger Raptor jest pierwszym modelem nowej generacji linii Rangera, który zostanie wprowadzony na rynek europejski. Dostawy do klientów rozpoczną się w ostatnim kwartale 2022 roku.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Czytaj więcej

Przez 75 lat Ford wyprodukował 40 milionów pickup'ów z serii F
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Premiery
Elektryczny hit Volvo doczekał się tuningu. Bodykit dla Volvo EX30
Premiery
Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana
Premiery
Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję