Dziesięć najlepszych samochodów w 2022 roku według Consumer Reports

Consumer Reports (CR), amerykańska organizacja konsumencka ogłosiła tegoroczną listę najlepszych samochodów na świecie. Oceniała je według 4. kryteriów: osiągi w testach drogowych, niezawodność, zadowolenie właściciela i bezpieczeństwo użytkowników.

Publikacja: 21.02.2022 09:33

Dziesięć najlepszych samochodów w 2022 roku według Consumer Reports

Foto: mat. prasowe

W rankingu „Najlepsze auta w 2022 roku” wzięto pod uwagę wyniki w testach drogowych, niezawodność, zadowolenie właściciela i bezpieczeństwo. CR wymaga obecnie, by każdy badany pojazd posiadał niezależny układ awaryjnego hamowania (Autonomous Emergency Braking, AEB), dodaje po 2 punkty za aktywny system wspierania kierowcy obejmujący też aktywne monitorowanie kierującego. W tegorocznym wydaniu tylko Ford Mustang Mach-E otrzymał za to dodatkowe punkty. Kilka samochodów wysoko notowanych jak np. BMW X5 czy Hyundai Tucson, nie zakwalifikowało się w tym roku do rankingu, z powodu braku układu AEB w wersji podstawowej.

Tegoroczną listę Top Ten utworzono wg. cen modeli aut, od najniższej do rosnących:

1. Cena od 19 510 do 22 100 dolarów (). Tu najlepszy okazał Nissan Rogue czyli amerykańska wersja X-Traila. Autorzy rankingu pochwalili jednostkę napędową i wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa (AEB, układ ostrzegania przed uderzeniem z przodu Forward Collision Warning, FCW, układ przeciwpoślizgowy tylnych kół, Rear Automatic Braking) w wersji podstawowej.

Nissan Rogue

Nissan Rogue

mat. prasowe

2. Cena do 25 tys. dolarów  (ok 100 tys. zł) - pierwsze miejsce zajął nieznany na europejskim rynku Nissan Sentra. To sedan, który wg, Consumer Reports ma lepszą od konkurencji wartość rezydualną. Model napędzany jest wolnossącym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 149 KM. W swoim podsumowaniu Consumer Reports pochwalił Nissana za prosty i czytelny układ systemu informacyjno-rozrywkowego oraz klimatyzacji jak i układ bezpieczeństwa Safety Shield 360.

Nissan Sentra

Nissan Sentra

mat. prasowe

3. Cena od 24 460 do 30 590 dolarów - tu uznano za najlepszy zmodernizowane w 2021 roku Subaru Forester. Auto ma wg. CR zapewniać przestronność kabiny i bagażnika. Do tego jest oszczędne, ma dobrą widoczność i ma być niezawodne.

Subaru Forester

Subaru Forester

mat. prasowe

4. Zakres cenowy od 25 195 do 35 295 dolarów - wygrał wycofany z polskiego rynku sedan Honda Accord. CR wysoko ocenił wygodną i starannie wyciszoną kabinę, duży wybór silników - trzy wersje w tym z napędem hybrydowym oraz dobre osiągi. Dodatkowo auto ma pełne wyposażenie bezpieczeństwa.

Honda Accord Hybrid

Honda Accord Hybrid

mat. prasowe

5. Cena od 26 120 do 38 050 dolarów - tu CR poleca Toyotę Prius (w Polsce od 120 900 zł), który ma być liderem oszczędności. Wg. amerykańskiej organizacji auto zapewnia zasięg 590 mil (944 km) na jednym tankowaniu. Pochwalono również obsługę nowej wersji centralnie umieszczonego wyświetlacza o średnicy 11,6 cali.

Toyota Prius

Toyota Prius

mat. prasowe

6. Cena 0d 35 000 do 45 tys. dolarów -  pierwsze miejsce zajęła Toyota RAV4 Plug-in z mocnym silnikiem (302 KM) i dobrymi osiągami (0-100 km/h w 6,3 sekund). Consumer Reports pochwalił zasięg elektrycznego napędu - 42 mile (67 km), oraz oszczędność silnika spalinowego, który pozwala przejechać 34 mile na galonie (54 km na 3,8 l).

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

mat. prasowe

7. Cena od 39 800 do 43 125 dolarów - pierwsze miejsce przypadło nieznanej w Europie, 7-miejscowej Kii Telluride.  Wysoko oceniono niezawodność i zadowolenie klientów dużego SUV. W ocenie CR auto jest przestronne i komfortowe.

Kia Telluride

Kia Telluride

mat. prasowe

8. Cena od 33 090 do 44 890 dolarów - tu wygrał pick-up Honda Ridgeline. Auto napędzane jest silnikiem V6 (280 KM) z 9-stopniową przekładnią automatyczną. Skrzynia ładunkowa ma różne funkcje ułatwiające jej za- i rozładunek.

Honda Ridgeline

Honda Ridgeline

mat. prasowe

9. Cena od 37 640 do 45 070 dolarów - wybór padł na elektryczny crossover Ford Mustang Mach-E z silnikiem o mocy 480 KM i z zasięgiem 270 mil (430 km). Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekund. Jest to pierwszy w pełni elektryczny model Forda.

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

mat. prasowe

10. Cena od 43 895 do 61 995 dolarów -  nr.1 to Lexus RX. Model ma silnik V6 (3,5 l z 8-stopniową przekładnią automatyczną). Hybryda ma moc 450 KM. Według oceny Consumer Reports jest to mieszanka komfortu, osiągów, bezpieczeństwa i niezawodności.

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

Consumer Reports jest organizacją non-profit, siedzibę ma z Yonkers, w stanie Nowy Jork i zajmuje się testowaniem produktów, dziennikarstwem śledczym, oświatą, badaniami zorientowanymi na konsumenta i wspieraniem ich. Posiada stronę internetową i publikuje miesięcznik o tej samej nazwie. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się oceny marek samochodów, sporządzane przez jej specjalistów na podstawie własnych testów i z wykorzystaniem opinii setek tysięcy użytkowników/właścicieli pojazdów.

Czytaj więcej

Najchętniej kupowane samochody w Rosji w 2021 roku

W rankingu „Najlepsze auta w 2022 roku” wzięto pod uwagę wyniki w testach drogowych, niezawodność, zadowolenie właściciela i bezpieczeństwo. CR wymaga obecnie, by każdy badany pojazd posiadał niezależny układ awaryjnego hamowania (Autonomous Emergency Braking, AEB), dodaje po 2 punkty za aktywny system wspierania kierowcy obejmujący też aktywne monitorowanie kierującego. W tegorocznym wydaniu tylko Ford Mustang Mach-E otrzymał za to dodatkowe punkty. Kilka samochodów wysoko notowanych jak np. BMW X5 czy Hyundai Tucson, nie zakwalifikowało się w tym roku do rankingu, z powodu braku układu AEB w wersji podstawowej.

Pozostało 87% artykułu
Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?