Ten model Volvo od 15 lat sprzedaje się najlepiej w segmencie premium

Volvo XC60 po raz kolejny zostało najlepiej sprzedającym się autem klasy premium w Polsce. Ale nie tylko klienci nad Wisłą je kochają. To także globalny bestseller szwedzkiej marki.

Publikacja: 21.01.2024 02:11

Volvo XC60 jest od 15 lat królem segmentu premium

Volvo XC60 jest od 15 lat królem segmentu premium

Foto: mat. prasowe

15 lat z rzędu. Od tak dawna Volvo XC60 zajmuje pierwsze miejsce w statystykach sprzedaży segmentu premium w Polsce. Nie jest tylko najchętniej kupowanym Volvo ani SUV-em, a autem premium w ogóle. Zostawia w tyle inne SUV-y, sedany, kombi czy kompakty takich marek, jak Audi, BMW czy Mercedes. Dzieje się tak pomimo sporego stażu rynkowego tego modelu. Druga generacja XC60 jest sprzedawana już od niemal siedmiu lat. Ale lubią ją nie tylko polscy klienci. Rok 2023 był rekordowy dla Volvo na całym świecie. Marka sprzedała aż 708 716 aut. To o 15 procent więcej niż w 2022 r. Co może być dla niektórych zaskakujące, numerem jeden zostało właśnie XC60. Nie jest najświeższe w gamie, nie ma też odmiany elektrycznej – a jednak sprzedało się w 228 646 egzemplarzach, wygrywając żółtą koszulkę globalnego, rynkowego lidera.

Czytaj więcej

Volvo EX30: dobrze wycenione, małe i najbardziej dynamiczne
Volvo XC60

Volvo XC60

mat. prasowe

XC60 – mimo wieku i braku znaczącego liftingu w 2023 roku – sprzedaje się coraz lepiej. W 2022 roku nabywców znalazło 195 338 sztuk tego auta. Miejsce drugie w 2023 r. zajęło XC40 (200 670 aut), a podium zamknął kolejny SUV i prawdziwy „nestor” gamy, czyli flagowe XC90. W tym roku ten model kończy 10 lat. Nie przeszkodziło mu to w skuszeniu 107 549 klientów. Także sprzedaż tego modelu stale rośnie. Jeśli chodzi o poszczególne regiony – wynik Volvo w Europie wzrósł o 19 procent w stosunku do poprzedniego roku. W Chinach to pięcioprocentowy wzrost, natomiast w Stanach Zjednoczonych rezultat szwedzkiej marki poprawił się aż o 26 procent.

Volvo XC60

Volvo XC60

mat. prasowe

Od tego roku Volvo kończy przygodę z silnikami diesla

Marka przechodzi obecnie przez duże zmiany. Z jednej strony, sprzedaż modeli elektrycznych w 2023 r. wzrosła w Volvo aż o 70 procent. Auta na prąd stanowiły 16 procent całej sprzedaży marki. Z drugiej strony, na początku 2024 roku z taśm zjadą ostatnie egzemplarze z motorami diesla. To może negatywnie wpłynąć zarówno na sprzedaż XC90, jak i bestsellerowego XC60. Planowana transformacja w producenta aut wyłącznie elektrycznych może nie spodobać się niektórym „tradycjonalistom” (również w Polsce). Na szczęście nowe EX30 też ma potencjał na stanie się przebojem. Czy pobije XC60? Nad Wisłą niemal na pewno jeszcze nie. A na świecie? Przekonamy się.

Volvo XC60

Volvo XC60

mat. prasowe

Volvo XC60

Volvo XC60

mat. prasowe

Czytaj więcej

Cała Polska pokochała Teslę. Poza jednym województwem

Czytaj więcej

Przegląd rynku. Jakiego SUV-a wybrać za 150 tysięcy zł?

15 lat z rzędu. Od tak dawna Volvo XC60 zajmuje pierwsze miejsce w statystykach sprzedaży segmentu premium w Polsce. Nie jest tylko najchętniej kupowanym Volvo ani SUV-em, a autem premium w ogóle. Zostawia w tyle inne SUV-y, sedany, kombi czy kompakty takich marek, jak Audi, BMW czy Mercedes. Dzieje się tak pomimo sporego stażu rynkowego tego modelu. Druga generacja XC60 jest sprzedawana już od niemal siedmiu lat. Ale lubią ją nie tylko polscy klienci. Rok 2023 był rekordowy dla Volvo na całym świecie. Marka sprzedała aż 708 716 aut. To o 15 procent więcej niż w 2022 r. Co może być dla niektórych zaskakujące, numerem jeden zostało właśnie XC60. Nie jest najświeższe w gamie, nie ma też odmiany elektrycznej – a jednak sprzedało się w 228 646 egzemplarzach, wygrywając żółtą koszulkę globalnego, rynkowego lidera.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024