To był ostatni rok dla Opla Adama. Miejskie auto już jakiś czas temu zostało zlikwidowane z polskiej oferty. Teraz kończy się całkowicie jego produkcja. Pojawił się na rynku w 2013 roku i miał wnieść powiew świeżości do portfolio modeli z Rüsselsheim. Nie do końca się to udało. Zmiana właściciela z GM na PSA znacznie przyczyniła się do pożegnania małego Opla. Francuska firma ma wiele małych i bardzo małych samochodów. Z innych Opli, których na polskim rynku już dawno nie można kupić i przestają być produkowane jest kabriolet Cascada. Mała strata.
Opel Adam.
Znika również inny kabriolet – Fiat 124 Spider. Roadster, który, podobnie jak jego tuningowana wersja pochodząca od Abartha, schodzi z linii montażowej w Japonii wraz z technicznie blisko powiązaną Mazdą MX-5. Od 2020 roku kabriolety Fiata i Abartha nie będą więcej oferowane w Europie.
Abarth 124 Spyder.
Ofiarą popularności modeli SUV padł Ford C-Max i Grand C-Max. Vany sprzedają się coraz gorzej więc Ford stwierdził, że nie ma sensu trzymać tak szerokiej oferty tych rodzinnych modeli. Już wcześniej (w 2017 roku) usunięty został z oferty mniejszy B-Max. Na szczęście póki co w sprzedaży pozostają modele S-Max i Galaxy.