Na dalszych miejscach znalazły się nominowane do finałowej piątki konkursu Renault Clio oraz Nissan Juke. W tym roku poziom technologiczny finalistów był bardzo wyrównany, a różnice punktowe niewielkie. Tak Opel Corsa jak i bliźniaczy Peugeot 208 oferowane będą również w ekologicznych wersjach z napędem elektrycznym, co wpływa na punktację. Podstawowy napęd Corsy i 208 stanowią 3-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1.2 l oraz czterocylindrowe diesle 1.5 l. Zwycięska Corsa tak jak i Peugeot 208 już trafiły do salonów, a na ich wersje elektryczne trzeba będzie poczekać do drugiej połowy roku. Tegoroczna edycja konkursu pokazała, że klasyczne samochody klasy B wciąż mają przed sobą klarowną przyszłość. Corsie i 208 udało się pokonać tak modne obecnie SUV-y.
Opel Corsa.
Poza główną kategorią na najlepszy samochód do 20 tys. euro jury konkursu wyróżnia najważniejsze wydarzenia i ludzi branży motoryzacyjnej. W tym roku przyznano nagrody w następujących kategoriach:
DESIGNBEST: Luc Donckerwolke
Nagroda przyznawana jest najwybitniejszym projektantom w branży motoryzacyjnej. 54-letni Belg odpowiada obecnie za wygląd samochodów Hyundai i Kia, a w przeszłości pracował dla Audi, Bentleya oraz Lamborghini.