Perfekcja – to słowo, które towarzyszy tej marce od samego początku. Przy projektowaniu pierwszego modelu Lexusa, limuzyny LS, jednym z zadań było dopracowania każdego detalu, przycisku i przełącznika do perfekcji. Plotka mówi, że jeden z konstruktorów potraktował na tyle poważnie, że podczas testów używał trzech różnych zestawów sztucznych paznokci żeby sprawdzić czy aby żadna z powierzchni się nie rysuje, a obsługa z paznokciami jest wystarczająco wygodna.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus LZ-F: Wizja na najbliższą przyszłość

""

To pierwsza generacja Lexusa LS z 1990 roku…

moto.rp.pl

""

… a to najnowsza odsłona Lexuas LS.

moto.rp.pl

Niemal od początku Lexus stawiał na napęd hybrydowy. W 2005 roku model RX 400h stał się pierwszą na świecie hybrydą klasy premium. Dzisiaj każdy z modeli (poza RC F) dostępnych w polskiej ofercie można nabyć w wersji hybrydowej. Śmiało można powiedzieć, że to właśnie ta marka stoi za sukcesem hybryd i to Lexus sprawił, że napęd spalinowo-elektryczne trafił do samochodów segmentów C czy SUV. Tym samym hybryda przestała być kojarzona tylko z oszczędnością paliwa, a stała się swego rodzaju modą połączoną z prestiżem.

""

Lexus LC.

moto.rp.pl

Teraz Lexus przystępuje do nowego rozdziału w swojej historii. Po raz pierwszy zaprezentowano model z hybrydą typu plug-in. Druga generacja modelu NX napędzana jest 4-cyl. silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, który jest sprzężony z silnikiem elektrycznym. Moc systemowa wynosi 306 KM. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 18,1 kWh. Zasięg SUV-a na napędzie elektrycznym powinien wynosić 63 km. Lexus określa zużycie paliwa w trybie WLTP na mniej niż 3 l/100 km.

""

Lexus NX.

moto.rp.pl

Przez unikatowy design Lexusa nie da się pomylić z żadnym innym autem. Do tego dochodzi znakomita jakość wykończenia i wyjątkowa obsługa serwisowa. To wszystko sprawia, że każdy Lexus jest tak wyjątkowy.
""

Lexus ES.

moto.rp.pl