Lexus przedstawia drugą generację modelu NX wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Częściowo oparty na Toyocie RAV4 SUV ma mieć 95 procent przeprojektowanych części w porównaniu z poprzednikiem. NX urósł – na długość i szerokość o 20 mm, wysokość o 5 mm, a rozstaw osi o 30 mm. Osłona chłodnicy również powiększyła się w porównaniu do swojego poprzednika. Dolna pokrywa silnika ma wcięcia podobne do tych, które można znaleźć na piłeczkach golfowych. Te w piłkach golfowych zmniejszają o połowę opór powietrza, również te w Lexusie mają pomóc w zmniejszeniu oporów powietrza.
CZYTAJ TAKŻE: Lexus LZ-F: Wizja na najbliższą przyszłość
We wnętrzu Lexus wyposażył NX w 9,8-calowy wyświetlacz, który opcjonalnie można zamienić na 14-calowy. Procesor odpowiedzialny za przetwarzanie danych ma działać 3,6 razy szybciej niż w poprzedniku. System informacyjno-rozrywkowy obsługuje Android Auto i Apple Carplay. Niektóre funkcje nowej platformy multimedialnej mają teraz dostęp do usług w chmurze (np. nawigacja). No i nareszcie zniknął krytykowany od dawna gładzik, którym obsługiwało się system multimedialny. Elektryczna obsługa tylnej klapy teraz jest cichsza, a inżynierowie skrócili o połowę czas (teraz trwa to 4 sekundy) otwierania i zamykania.