Obecna, piąta generacja jest w sprzedaży od 2015 roku i została zmodernizowana trzy lata temu (2019 rok). To Opel, który bazuje na platformie firmy General Motors. Wraz ze sprzedażą marki Opel francuskiej grupie PSA (Peugeot, Citroen), która od początku 2021 r. wraz z FCA (Fiat-Chrysler) jest częścią Grupy Stellantis, szósta generacja Opla Astry przechodzi na nową platformę. Od teraz Astra będzie ją dzielić z takimi modelami jak Peugeot 308, Opel Grandland X czy Opel Zafira Life i Citroën C4 Picasso. Kolejną zmianą jest miejsce produkcji tego modelu. Nowa Astra nie będzie zjeżdżać z linii montażowej w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii czy Gliwicach, ale z niemieckiego Rüsselsheim.
CZYTAJ TAKŻE: Opel Manta żyje! Oto jego elektryczny następca
Wizualnie Astra bazuje na obecnym designie Opla, który zapoczątkowała nowa Mokka. Podczas prezentacji tego crossovera Opel zapowiedział nowy kierunek stylistyczny. Wnętrze będzie dużo bardziej nowoczesne niż do tej pory. Za trójramienną kierownicą znajdą się dwa panoramiczne wyświetlacze. Jeden to cyfrowy kokpit kierowcy, drugi ekran przejmuje funkcję informacyjno-nawigacyjną. Jest też pasek przycisków pod centralnym wyświetlaczem tak żeby nie popełnić błędów konkurencji, która zbyt mocno zaufała sterowaniu głównych funkcji z pozycji ekranu.