Obecna, piąta generacja jest w sprzedaży od 2015 roku i została zmodernizowana trzy lata temu (2019 rok). To Opel, który bazuje na platformie firmy General Motors. Wraz ze sprzedażą marki Opel francuskiej grupie PSA (Peugeot, Citroen), która od początku 2021 r. wraz z FCA (Fiat-Chrysler) jest częścią Grupy Stellantis, szósta generacja Opla Astry przechodzi na nową platformę. Od teraz Astra będzie ją dzielić z takimi modelami jak Peugeot 308, Opel Grandland X czy Opel Zafira Life i Citroën C4 Picasso. Kolejną zmianą jest miejsce produkcji tego modelu. Nowa Astra nie będzie zjeżdżać z linii montażowej w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii czy Gliwicach, ale z niemieckiego Rüsselsheim.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Manta żyje! Oto jego elektryczny następca

""

moto.rp.pl

Wizualnie Astra bazuje na obecnym designie Opla, który zapoczątkowała nowa Mokka. Podczas prezentacji tego crossovera Opel zapowiedział nowy kierunek stylistyczny. Wnętrze będzie dużo bardziej nowoczesne niż do tej pory. Za trójramienną kierownicą znajdą się dwa panoramiczne wyświetlacze. Jeden to cyfrowy kokpit kierowcy, drugi ekran przejmuje funkcję informacyjno-nawigacyjną. Jest też pasek przycisków pod centralnym wyświetlaczem tak żeby nie popełnić błędów konkurencji, która zbyt mocno zaufała sterowaniu głównych funkcji z pozycji ekranu.

""

moto.rp.pl

Nowa Astra nie będzie dostępna w wersji czysto elektrycznej. Funkcję elektryfikacji modelu przejmą hybrydy plug-in. To te sam napęd, który wykorzystywany jest w modelu Grandland X z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 109 KM. W wersji z napędem na przednie koła daje to łączną moc 224 KM. W przypadku napędu na wszystkie koła dochodzi dodatkowy silnik elektryczny, a moc wzrasta do 300 KM. Taka wersja powinna trafić do topowej Astry OPC. Pojawią się również nowe trzy- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne i benzynowe. Trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra z Corsy ma moc 110 i 130 KM. W porównaniu z siostrzanymi modelami z logo Peugeot, DS lub Citroen nowy Opel Astra powinien być bardziej sportowy i zapewniać więcej wrażeń z jazdy. W salonach nowy Opel powinien pojawić się jesienią.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Opel Mokka: Zbudowany od nowa

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl