Auto zbudowane na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) dysponuje pojemną bateria pozwalającą przejechać 480 km z możliwością bardzo szybkiego ładowania, zespołem napędowym rozpędzającym auto w 5,2 sekundy do setki i potężnym jak na tej klasy samochód 3-metrowym rozstawem osi, zapewniającym wyjątkowo obszerną kabinę. Klienci mają do wyboru dwie opcje akumulatorów: 58 kWh lub 72,6 kWh, a także dwa układy silników elektrycznych: z silnikiem tylko z tyłu, albo z silnikami z przodu i z tyłu.
CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Elantra wyceniony. Limuzyna z wolnossącym silnikiem
Hyundai Ioniq5
Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Wersja z napędem na dwa koła i akumulatorem 72,6 kWh ma z kolei największy zasięg na jednym ładowaniu – 470–480 km (według WLTP). Atutem Ioniqa 5 jest instalacja o napięciu 800 V. Przy wykorzystaniu ładowarki 350 kW auto będzie mogło zostać naładowane od 10 proc. do 80 proc. w zaledwie 18 minut. A 5 minut takiego ładowania wystarczy, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechanie 100 km. Kupujący będą mogli wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym pięciu nowych dostępnych wyłącznie dla tego modelu.