Auto zbudowane na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) dysponuje pojemną bateria pozwalającą przejechać 480 km z możliwością bardzo szybkiego ładowania, zespołem napędowym rozpędzającym auto w 5,2 sekundy do setki i potężnym jak na tej klasy samochód 3-metrowym rozstawem osi, zapewniającym wyjątkowo obszerną kabinę. Klienci mają do wyboru dwie opcje akumulatorów: 58 kWh lub 72,6 kWh, a także dwa układy silników elektrycznych: z silnikiem tylko z tyłu, albo z silnikami z przodu i z tyłu.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Elantra wyceniony. Limuzyna z wolnossącym silnikiem

""

Hyundai Ioniq5

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Wersja z napędem na dwa koła i akumulatorem 72,6 kWh ma z kolei największy zasięg na jednym ładowaniu – 470–480 km (według WLTP). Atutem Ioniqa 5 jest instalacja o napięciu 800 V. Przy wykorzystaniu ładowarki 350 kW auto będzie mogło zostać naładowane od 10 proc. do 80 proc. w zaledwie 18 minut. A 5 minut takiego ładowania wystarczy, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechanie 100 km. Kupujący będą mogli wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym pięciu nowych dostępnych wyłącznie dla tego modelu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Ceny Hyundaia Ioniq 5:

– Ioniq 5 Smart 2WD (58kWh, 170 KM) – od 189 900 zł
– Ioniq 5 Smart 2WD (73kWh, 218 KM) – od 203 900 zł
– Ioniq 5 Executive 2WD (58kWh, 170 KM) – od 209 900 zł
– Ioniq 5 Executive 2WD (73kWh, 218 KM) – od 223 900 zł
– Ioniq 5 Executive 4WD (58kWh, 235 KM) – od 225 900 zł
– Ioniq 5 Executive 4WD (73kWh, 305 KM) – od 239 900 zł
– Ioniq 5 Platinum 2WD (58kWh, 170 KM) – od 230 900 zł
– Ioniq 5 Platinum 2WD (73kWh, 218 KM) – od 244 900 zł
– Ioniq 5 Platinum 4WD (58kWh, 235 KM) – od 246 900 zł
– Ioniq 5 Platinum 4WD (73kWh, 305 KM) – od 260 900 zł

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W skład standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wchodzą asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz funkcją Junction Turning, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), monitorowanie uwagi kierowcy (DAW), ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej (HDA), system monitorowania tylnej kanapy (RSA) oraz system ratunkowy eCall. Wszystkie wersje wyposażono w systemy multimediów i funkcje łączności, w tym system multimedialny z 12,3” ekranem dotykowym, cyfrowe radio DAB, nawigację fabryczną z usługami Live, system Bluelink, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, wielofunkcyjną kierownicę oraz cyfrowe zegary z 12,3” kolorowym wyświetlaczem.

""

moto.rp.pl

Ciężko dopasować konkurenta do nowego Ioniqa 5. Dla porównania dobraliśmy elektryki w podobnej cenie bazowej wersji Ioniqa z silnikiem o mocy 170 KM. Za to konkurentem dla mocniejszej odmiany (305 KM) jest Ford Mustang Mach-E (2WD, 98 kWh, 294 KM) – od 247 570 zł.

Ceny konkurencji:

– BMW i3 (184 KM) – od 184 200 zł
– Mercedes EQA (190 KM) – od 199 900 zł
– Skoda Enyaq iV (179 KM) – od 182 300 zł
– Tesla Model 3 (285 KM) – od 199 900 zł
– Volkswagen ID.4 (204 KM) – od 190 890 zł

CZYTAJ TAKŻE: Najmniejszy SUV Hyundaia wyceniony. Cena zaskakuje

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

Hyundai Ioniq 5.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl