Hyundai nie zwalnia tempa. Po zaprezentowaniu nowej generacji Tucsona (SUV segmentu C), przyszedł czas na kolejny model. Tym razem chodzi o nowe wcielenie sedana klasy średniej – Elantry. Auto ma 4650 mm długości oraz bagażnik o objętości 474 litrów. Jest dostępne w trzech wariantach wyposażenia (Modern, Smart, Executive), z jednym silnikiem (1.6 MPI) oraz dwoma skrzyniami biegów (manualną i CVT).
CZYTAJ TAKŻE: Test | Hyundai Tuscon: Lepiej być nie może
Hyundai Elantra.
Do napędu Elantry posłużył klasyczny, wolnossący silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, o objętości skokowej 1,6-litra. Osiąga on moc 123 KM oraz 153 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do wyboru są dwie skrzynie biegów: manualna o 6-przełożeniach (od 81 900 zł) oraz bezstopniowa CVT (od 87 000 zł). Dynamiczniejszym wariantem jest ten z przekładnią manualną. Zgodnie z danymi producenta przyspiesza do 100 km/h w 10,6 sekundy, a maksymalnie pozwala rozpędzić się do 200 km/h. Wariant z CVT jest o 5 km/h wolniejszy i potrzebuje o 0,1 sekundę (10,7 s.) więcej, aby uzyskać pierwsze 100 km/h.