Hyundai opublikował cennik modelu Elantra. Duży sedan, który w swojej formie staje się powoli rynkowym rarytasem, ma nie tylko atrakcyjną cenę, ale również wolnossący, benzynowy silnik. Cena startowa to nieco prawie 82 tys. zł.
Hyundai nie zwalnia tempa. Po zaprezentowaniu nowej generacji Tucsona (SUV segmentu C), przyszedł czas na kolejny model. Tym razem chodzi o nowe wcielenie sedana klasy średniej – Elantry. Auto ma 4650 mm długości oraz bagażnik o objętości 474 litrów. Jest dostępne w trzech wariantach wyposażenia (Modern, Smart, Executive), z jednym silnikiem (1.6 MPI) oraz dwoma skrzyniami biegów (manualną i CVT).
CZYTAJ TAKŻE: Test | Hyundai Tuscon: Lepiej być nie może

Do napędu Elantry posłużył klasyczny, wolnossący silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, o objętości skokowej 1,6-litra. Osiąga on moc 123 KM oraz 153 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do wyboru są dwie skrzynie biegów: manualna o 6-przełożeniach (od 81 900 zł) oraz bezstopniowa CVT (od 87 000 zł). Dynamiczniejszym wariantem jest ten z przekładnią manualną. Zgodnie z danymi producenta przyspiesza do 100 km/h w 10,6 sekundy, a maksymalnie pozwala rozpędzić się do 200 km/h. Wariant z CVT jest o 5 km/h wolniejszy i potrzebuje o 0,1 sekundę (10,7 s.) więcej, aby uzyskać pierwsze 100 km/h.
W najniższej opcji wyposażenia „Modern” (od 81 900 zł), klienci otrzymują m.in.: system ratunkowy eCall, manualną klimatyzację, system monitorowania tylnej kanapy (RSA), czujniki parkowania z tyłu, komputer pokładowy z wyświetlaczem kolorowym o przekątnej 4,2-cala, radio z RDS i DAB, system Bluetooth czy kierownicę obszytą skórą.
Wyższy standard „Smart” (od 93 900 zł) jest doposażony w takie systemy jak: asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym czy 16-calowe koła.
Najbogatszy wariant stanowi „Executive” (od 113 900 zł). Klienci, którzy zdecydują się na tą opcję otrzymają w standardzie m.in.: bezkluczykowy dostęp do samochodu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia i koło kierownicy, cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, nagłośnienie BOSE, reflektory LED (przednie i tylne) oraz 17-calowe koła.
Ceny Hyundai Elantra:
– Elantra 1.6 MPI 6MT Modern (123 KM) – od 81 900 zł
– Elantra 1.6 MPI 6MT Smart (123 KM) – od 93 900 zł
– Elantra 1.6 MPI 6MT Executive (123 KM) – od 113 900 zł
– Elantra 1.6 MPI CVT Modern (123 KM) – od 87 000 zł
– Elantra 1.6 MPI CVT Smart (123 KM) – od 100 400 zł
– Elantra 1.6 MPI CVT Executive (123 KM) – od 120 400 zł
Ceny konkurencji
– Citroen C-Elysee 1.5 BlueHDi (102 KM) – od 60 900 zł
– Fiat Tipo 1.4 Fire (95 KM) – od 53 500 zł
– Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost (100 KM) – od 79 500 zł
– Honda Civic X 1.0 VtEC (126 KM) – od 94 200 zł
– Mazda 3 2.0 Skyactive-G (150 KM) – od 99 900 zł
– Toyota Corolla Sedan 1.6 (132 KM) – od 79 900 zł
CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Ioniq 5 powalczy z Teslą
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.