Bayon to crossover w segmencie B, a samochód został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Stąd też nazwa, która pochodzi od miejscowości Bayonne we francuskim Kraju Basków, jednego z popularniejszych miejsc wakacyjnych wycieczek Europejczyków odwiedzających zachodnią część kontynentu.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Elantra wyceniony. Limuzyna z wolnossącym silnikiem

""

Hyundai Bayon.

moto.rp.pl

Miejski SUV od Hyundaia – Bayon – jest przedstawicielem segmentu B (4180 mm długości, 1775 mm szerokości, 1490 mm wysokości, rozstaw osi 2580 mm). Klienci zainteresowani zakupem Bayona mogą wybrać jedną z dwóch jednostek napędowych. Podstawowa to wolnossący silnik 4-cylindrowy 1.2 MPI o mocy 84 KM (118 Nm), który współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną. W tej specyfikacji auto przyspiesza do 100 km/h w 13,5 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 165 km/h. Drugi silnik – 3-cylindrowy 1.0 T-GDI – generuje 100 KM (172 Nm) i posiada 6-biegowową skrzynię manualną lub 7-przełożeniowy automat DCT (dopłata 5300 zł). W zależności od skrzyni rozpędza się do pierwszej setki w 10,7 sekundy (manual) lub 11,7 sekundy (automat) oraz osiąga maksymalnie 183 i 180 km/h. Dane dla średniej emisji Co2 i zużycia paliwa, jak na razie nie zostały podane.

""

moto.rp.pl

Mimo niewielkiego wyboru jednostek napędowych, Hyundai postawił na większą różnorodność wersji wyposażenia – do wyboru są cztery – Pure, Modern, Smart i Executive. W podstawowej (Pure) za 66 700 zł, w standardzie otrzymujemy m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa w co zalicza się: 6x poduszek powietrznych, asystenta ruszania pod górę, ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu, asystenta tylnej kanapy, asystent utrzymywania pasa ruch, asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, inteligentnego asystenta ostrzegania o ograniczeniach prędkości czy system eCall). Jest też manualna klimatyzacja. Za dodatkowe 2100 zł można dokupić pakiet „Plus”, który zawiera m.in. cyfrowe radio DAB z 4 głośnikami, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia.

""

moto.rp.pl

Wyższa opcja – Modern – kosztuje od 73 000 zł z silnikiem 1.2 MPI oraz od 78 100 zł z 1.0 T-GDI. Kto wybierze taką konfigurację otrzyma m.in. tylne czujniki parkowania, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą. Wśród pakietów dodatkowych można wymienić: „Convecience” (1300 zł) zawierający podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, podłokietnik przedni, kieszeń w fotelu pasażera oraz port USB z drugim rzędzie siedzeń. Inną opcją może jest pakiet „Display” (dla wersji 1.2 MPI) w którym uwzględniono system multimedialny z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, kamerę cofania.

""

moto.rp.pl

Wersja wyposażenia Smart to wydatek od 77 700 zł, a najbogatszy wariant nosi nazwę Executive i  można go wybrać jedynie z silnikiem 1.0 T-GDI. Jego cena startuje od 88 900 zł.

Cenny modelu Hyndai Bayon
1.2 MPI Pure (84 KM) 5MT – od 66 700 zł
1.2 MPI Modern (84 KM) 5MT – od 73 000 zł
1.2 MPI Smart (84 KM) 5MT – od 77 700 zł
1.0 T-GDI Modern 6MT (100 KM) – od 78 100 zł
1.0 T-GDI Modern 7DCT (100 KM) – od 83 400 zł
1.0 T-GDI Smart 6MT (100 KM) – od 82 800 zł
1.0 T-GDI Smart 7DCT (100 KM) – od 88 100 zł
1.0 T-GDI Executive 6MT (100 KM) – od 88 900 zł
1.0 T-GDI Modern 7DCT (100 KM) – od 94 200 zł

""

moto.rp.pl

W segmencie B-SUV jest wiele modeli. Wśród najbliższych konkurentów Hyundaia Bayona, pod względem mocy i ceny, można wymienić m.in.: Kię Stonic (od 62 990 zł) czy rodzinę aut z Grupy Volkswagena (Seat Arona – od 74 000 zł, Skoda Kamiq – od 69 450 zł czy Volkswagena T-Cross – od 70 390 zł). Bazowa wersja nowego Hyundaia została całkiem nieźle wyceniona. Za mniej niż 66 700 zł kupimy tylko dwa modele konkurencyjne – Citroena C3 Aircross i Kię Stonic.

Ceny konkurencji

– Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech Live (83 KM) – od 50 900 zł
– DS3 Crossback 1.2 PureTech Chic (101 KM) – od 98 900 zł
– Fiat 500X 1.0 FireFly Cult (120 KM) – od 73 250 zł
– Ford Puma 1.0 EcoBoost (95 KM) Connected – od 74 000 zł
– Honda HR-V 1.5 i-VTEC (130 KM) Comfort – od 96 800 zł
– Jeep Renegate 1.0 T3 GSE T-MultiAir III Sport (120 KM) – od 76 700 zł
– Kia Stonic 1.2 Dpi M (84 KM) – od 62 990 zł
– Mazda CX-3 2.0 SKYACTIVE-G SkyJOY (121 KM) – od 90 900 zł
– Nissan Juke 1.0 DIG-T Visia (114 KM) – od 75 930 zł
– Opel Mokka 1.2 Mokka (100 KM) – od 72 990 zł
– Peugeot 2008 1.2 PureTech Active (100 KM) – od 85 600 zł
– Renault Captur 1.0 TCe Zen (91 KM) – od 71 900 zł
– Seat Arona 1.0 TSI Reference (95 KM) – od 74 000 zł
– Skoda Kamiq 1.0 TSI Active (95 KM) – od 69 650 zł
– Suzuki VItara 1.4 Boosterjet SHVS Comfort Plus (129 KM) – od 81 500 zł
– Volkswagen T-Roc 1.o TSI T-Roc (110 KM) – od 73 090 zł

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Test | Hyundai Tuscon: Lepiej być nie może

Hyundai wprowadzając na rynek Bayona dołącza do trudnego i zatłoczonego segmentu. Jest to jednak decyzja strategiczna, patrząc na dobrą sprzedaż crossoverów w ostatnim czasie.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl