Delta jest kanciasta i niepozorna. Niewtajemniczonym przypomina pierwsze serie VW Golfa i z zewnątrz nie wygląda na maszynę do zwyciężania. Tymczasem niewiele aut budzi tak silne emocje w miłośnikach czterech kółek. Lancia Delta Integrale w latach 1987-92 sześć razy z rzędu wywalczył tytuł rajdowego mistrza świata producentów. Zasiadający za jego kierownicą zawodnicy 49 stawali na najwyższym stopniu podium, a czterokrotnie zwyciężyli w klasyfikacji generalnej.
Lancia Delta HF Integrale Sedici.
Delta lubiła sięgać po laury. Krótko po premierze została wybrana europejskim samochodem roku 1980. Za projekt karoserii odpowiadało studio Italdesign kierowane przez Giorgetto Giugiaro, który wcześniej projektował m.in. dla Alfa Romeo, Fiata, Maserati, Audi i Volkswagena. To on opracował zaprezentowanego w 1974 VW Golfa pierwszej generacji, z którym w rynkowe szranki miała stanąć nowa Lancia.
Delta początkowo była oferowana z silnikami benzynowymi 1,3 l oraz 1,5 l, pochodzącymi z Fiata Ritmo. W kolejnych latach dołączały do nich nowe jednostki napędowe. W 1986 roku zapadła decyzja o wystawieniu Delty do rajdowych mistrzostw świata. W związku z tym opracowano wersję wyposażoną w napęd na cztery koła. Zastosowano w niej turbodoładowany silnik o pojemności 2 l i mocy 165 KM z większego modelu Thema.