fot. Szymon Kos / Renault Polska
fot. Szymon Kos / Renault Polska
Nazwa Trophy pojawiła się po raz pierwszy w 2005 r., przy wersji R.S. Megane drugiej generacji. Była lżejsza, twardsza i szybsza. Na tyle dobra, że jej specjalnie odchudzona wersja pobiła rekord w swojej klasie okrążenia toru Nurburgring. Taki sam sukces osiągnęła kolejna generacja w 2011 r. Teraz czas na najnowszą. Niedawno specjalna wersja R.S. Trophy-R osiągnęła na Nordschleife nowy najlepszy czas (07’40’’100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Tradycja została podtrzymana, a Trophy-R znajdzie się na rynku pod koniec roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.
CZYTAJ TAKŻE: Renault Megane R.S.: Radość Specjalna
Podczas Megane R.S. Trophy i Alpine Days mieliśmy okazję sprawdzić możliwości samochodów ze stajni Renault Sport i Alpine na podwarszawskim torze Modlin. Tu na rekordy nikt nie liczył, ważniejszy był kontakt z samochodami. Dodatkowych wrażeń dostarczyła pogoda – deszcz w takich miejscach zawsze podnosi poziom adrenaliny.