Pierwsza generacja Megane R.S. pojawiła się w 2004 roku. Miała 225 KM mocy i cały szereg wersji limitowanych w tym znakomitą R26R. Po 14 latach Renaut wprowadza do sprzedaży najnowszy model z rodziny R.S. Właśnie podano jego ceny.
Kompaktowy Megane sprzedaje się znakomicie. Szeroka gama modelowa wzbogaciła się o najnowszy model R.S. Auto, które po raz pierwszy zaprezentowano na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2017 r. właśnie wchodzi do sprzedaży.
ZOBACZ TAKŻE: Test Renault Talisman Grandtour
Francuski hot-hatch napędzany jest turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 280 KM. Renault postarało się żeby topowa wersja Megane wypadła jak najbardziej sportowo. Układ 4CONTROL z czterema skrętnymi kołami i amortyzatorami z hydraulicznymi odbojnikami ma pozwolić na dobrą zabawę również na torze wyścigowym. Trudno nie zgodzić się z tekstem z materiału prasowego Renault. Po krótkich jazdach nowym Megane R.S. na Torze Poznań śmiało można stwierdzić, ża prowadzenie auta jest znakomite.

Plusem jest stylizacja. R.S. wygląda tak, że na pewno odróżnimy go od innych modeli z gamy Megane – duży dyfuzor, centralnie umieszczony układ wydechowy, z przodu większy zderzak i dodadkowe światła LED plus ciekawa paleta kolorów.
Na wyposażeniu seryjnym znalazł się m.in. system wielofunkcyjnych świateł R.S. Vision, czyli połączenie funkcji świateł pozycyjnych, świateł drogowych dalekiego zasięgu, świateł przeciwmgłowych i funkcji doświetlania zakrętów. Fajną zabawką jest system telemetryczny R.S. Monitor, który umożliwia wyświetlanie w czasie rzeczywistym parametrów samochodu oraz reakcji kierowcy.Nowe Renault Megane R.S. z manualną skrzynią biegów można nabyć już za 124 900 zł. Dostępna jest także wersja z automatyczną skrzynią biegów w cenie od 131 900 zł. Klienci mogą również wybrać jedną z dwóch opcji zawieszenia – Sport lub Cup.

Z swoją mocą 280 KM R.S. wpisuje się dokładnie w środek, pomiędzy cały szereg mocniejszych (Honda Civic Type-R, Ford Focus RS) i słabszych konkurentów (VW Golf GTI, Hyundai i30N). Dokładnie też w ten sposób skalkulowana jest jego cena. 129 400 zł to więcej niż np za 250 konnego Hyundaia i30N (od 119 900 zł), ale mniej niż za 320 konnego Civica Type-R (150 000 zł).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.