Abarth zmodernizował swój aktualnie jedyny model – Abarth 595. Oferowany będzie w czterech liniach wyposażenia – 595, Turismo, Competizione i Esseesse. W rok 2021 sportowy maluch wjechał z nowymi kolorami, poprawioną jakością materiałów, i ekstrawaganckimi opcjami personalizacji.

Abarth 595 nadal będzie dostępny z zamkniętym i otwartym nadwoziem. Auto napędzane jest 1,4-litrowym silnikiem z pomocą turbosprężarki. Co ciekawe ten sam silnik wykorzystywany jest w serii włoskiej i niemieckiej Formuły 4. Jednostka napędowa spełnia teraz normę emisji spalin Euro 6d final i w zależności od wersji, ma moc 145 KM (595), 165 KM (Turismo) lub 180 KM (Competizione, Esseesse). Ręczna pięciobiegowa skrzynia zapewnia przenoszenie mocy dla wszystkich wariantów mocy. Jedynie dla podstawowej wersji (145 KM), istnieje opcja półautomatycznej przekładni, którą można obsługiwać za pomocą łopatek przy kole kierownicy.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe wersje Fiata Pandy i Tipo

Abarth 595 posiada od teraz seryjnie montowany system informacyjno-rozrywkowy Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym, który ma możliwość połączenia z systemami Apple CarPlay i Android Auto. W zmodernizowanym modelu poprawiono układ hamulcowy. Dostępne są nowe kolory i nowe wzory felg. Modele 595 Turismo i Competizionezostały zaktualizowane pod względem technicznym i stylistycznym i oferują klientom dwie różne możliwości poznania świata Abartha. 595 Turismo to typowe włoskie granaturismo z akcentem na styl i wygodę. We wnętrzu Turismo są skórzane fotele i nowe kombinacje kolorystyczne wnętrza – w tym nowy, brązowy kolor.

595 Competizione jest skierowany do fanów sportowego charakteru. Główną nowością jest tu nowy wariant kolorystyczny Rally Blue, matowy odcień inspirowany legendarnym Fiatem 131 Abarth Rallye z lat 70. Nowe 17-calowe felgi aluminiowe „Montecarlo” to z kolei aluzja do wzoru felg Lanci Delty HF Integrale z lat 90-tych.

Dla topowej wersji 595 Esseesse zespół Abartha opracował nowe tytanowe rury wydechowe dla układu wydechowego Akrapovič. Ponadto Abarth 595 Esseesse otrzymuje nową deskę rozdzielczą w matowej czerni. Polskie ceny póki co jeszcze nie są znane. Poprzdeni model startował od 83 000 zł dla wersji zamkniętej (145 KM, wersja 595) i 90 000 zł dla kabrioletu (145 KM, wersja 595).

CZYTAJ TAKŻE: FCA będzie produkować w Tychach trzy nowe modele samochodów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektryczny boom, ale nie na każdym rynku

Promocja samochodów elektrycznych przynosi korzyści, zwłaszcza na Starym Kontynencie. Na wielu europejskich rynkach odnotowuje ...

Toyota inwestuje kolejne 200 mln dolarów w startupy

Toyota będzie wspierać start-upy własnym kapitałem, a tym samym wiązać na przyszłość młode firmy ...

Autobus elektryczny na linii międzymiastowej. Niemcy i Francuzi już mają takie połączenia

Elektryczne autobusy to żadna nowość. Jednak ich wykorzystanie w transporcie międzymiastowym to coś nowego. ...

Hammer powrócił, ale z elektrycznym napędem

Hummera nikomu nie trzeba przedstawiać. Ta terenowa legenda miała swoje początki jako wojskowy model ...

Salon Los Angeles 2018: Możemy być z siebie dumni

Salon samochodowy w Los Angeles nie należy do największych, ale jest na tyle istotny ...

Autostrada A18

Do podziału jeszcze 435 km dróg

We wtorek KIO może zdecydować, czy Włosi z firmy Salini wrócą na budowę autostrady ...