Skoda wyceniła najmocniejszą wersję nowej Octavi

Skoda opublikowała cennik usportowionej odmiany Octavii. Auto dostępne będzie w trzech wariantach układu napędowego, a w topowej odmianie będzie dysponowało mocą 245 KM. Najtańsza wersja wyceniona została na 147 850 zł.

Publikacja: 17.10.2020 14:42

Skoda wyceniła najmocniejszą wersję nowej Octavi

Foto: moto.rp.pl

Skoda Octavia to najnowsza propozycja czeskiego producenta. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, auto zyskało dość dużą popularność. Teraz koncern wprowadza usportowioną odmianie RS. Charakteryzuje się ona nieco zmienionym wyglądem zewnętrznym (m.in. czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi czy dyfuzor), obniżonym o 15 mm zawieszeniem adaptacyjnym DDC, czy spojlerem dachowym w odmianie Combi.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda Octavia Scout: Idealna alternatywa dla SUV-a

""

Skoda-Octavia_RS_iV.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Również we wnętrzu wprowadzono zmiany. Wśród elementów wyróżniających sportową wersję można wymienić: trójramienną kierownicę z logo RS, sportowe fotele, listwy ozdobne z wykończeniem karbonowym, Virtual Cockpit z trybem sportowym oraz aluminiowe nakładki na pedały. Poza tym już w podstawowym wyposażeniu, odmiana RS posiada wiele przydatnych systemów. Wśród nich kamera cofania, czujniki parkowania z funkcją kontroli odstępu, awaryjnym hamowaniem oraz systemem Collision Avoidance Assist, reflektory główne LED Top Matrix, asystent pasa ruchu, tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami, funkcję SmartLink z nawigacją Columbus (10”, 2xUSB-C), podgrzewane fotele przednie, przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją Corner, centralną poduszkę powietrzną czy progresywny układ kierowniczy.

""

Foto: moto.rp.pl

To nie jedyne zmiany jakie zaszły w tej odmianie Octavii. Pierwszy raz w historii tego modelu, klienci mają do wyboru trzy wersje napędowe. Dwie dobrze znane: diesel o mocy 200 KM (będzie dostępny w późniejszym terminie) oraz benzyna, generująca 245 KM. Oba silniki są połączone z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Nowością jest natomiast Octavia iV, czyli hybryda typu plug-in, do napędu której posłużyła spalinowa jednostka napędowa o objętości skokowej 1,4-litra, silnik elektryczny oraz 6-biegowe DSG. Łączna moc układu to 245-koni mechanicznych.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zgodnie z danymi producenta hybryda plug-in przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 225 km/h. 2-litrowa benzyna jest szybsza, gdyż pierwszą setkę osiąga w 6,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 250 km/h. Co ważne odmiana Combi ma takie same osiągi jak Liftback.

""

Skoda Octavia RS iV.

Foto: moto.rp.pl

Najtańszy wariant Octavi RS został wyceniony na 147 850 zł. Jest to kwota jaką trzeba zapłacić za 2-litrową benzynę w nadwoziu Liftback. Natomiast hybryda plug-in to koszt minimum 158 300 zł. W nadwoziu Combi kwoty te wynoszą odpowiednio 151 850 zł oraz 162 150 zł. Cena ustalona za nową Octavię RS nie wydaje się być wygórowaną, biorąc pod uwagę moc silnika oraz wyposażenie.

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny konkurencji:
– Alfa Romo Giulia (200 KM) – od 139 900 zł
– Peugeot 308 GTi (262 KM) – od 145 800 zł
– Kia ProCeed GT (204 KM) – od 112 490 zł
– Volkswagen Golf GTI (245 KM) – od 143 390 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Skoda Octavia RS nie ma za dużej konkurencji. Nigdy jej nie miała. Za to ma wielką przewagę nad swoimi rywalami. Jest nią mnogość konfiguracji. Mało który koncern może pochwalić się autem za stosunkowo rozsądną cenę, w dwóch opcjach nadwozia oraz trzema układami napędowymi.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Skoda Superb Combi iV Plug-in Hybrid L&K: Komfort w wersji eko

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Skoda Octavia RS iV.

Foto: moto.rp.pl

Skoda Octavia to najnowsza propozycja czeskiego producenta. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, auto zyskało dość dużą popularność. Teraz koncern wprowadza usportowioną odmianie RS. Charakteryzuje się ona nieco zmienionym wyglądem zewnętrznym (m.in. czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi czy dyfuzor), obniżonym o 15 mm zawieszeniem adaptacyjnym DDC, czy spojlerem dachowym w odmianie Combi.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda Octavia Scout: Idealna alternatywa dla SUV-a

Pozostało 86% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy