Nowy Opel Mokka to zbudowany od nowa model, ale i auto, które startuje z nowym wizerunkiem marki. Mały SUV będzie dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz napędem elektrycznym.

Odkąd General Motors odszedł z Opla, a Grupa PSA dołączyła do niemieckiej marki dni Opla Mokki były policzone. Mały SUV był oparty na platformie General Motors – było zatem jasne, że nowy będzie musiał zostać zbudowany całkowicie od nowa. Po licznych zapowiedziach nadszedł czas na drugą generację Mokki. Auto wystartuje na polskim rynku z ceną 79 990 zł i pojawi się na rynku na początku 2021 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Ile kosztuje elektryczny Opel Corsa?

Opel Mokka.

Jeśli chodzi o gabaryty nowego modeli to Opel zrobił krok w tył. Co dzisiaj nietypowe nowa Mokka jest mniejsza od swojego poprzednika. Druga generacja modelu jest o 12,5 centymetra krótsza, czyli mniejsza o kilka centymetrów od Opla Crosslanda X. Względem poprzednika zwiększył się za to rozstaw osi. W rezultacie otrzymano krótsze zwisy karoserii z podobną ilością miejsca dla pasażerów. Mokka z karoserią o długości 4,15 m oferuje 350 litrów pojemności bagażnika. Auto jest o 120 kg lżejsze od poprzednika z porównywalnym wyposażeniem. Mokka rozpoczyna dla wszystkich modeli Opla nowy język stylistyczny. Od teraz na tym układzie przednich świateł czy kształcie wlotu powietrza będą się wzorować wszystkie nowe modele Opla. Projektanci nazwali ten styl „Vizor”. Nowa Mokka będzie pierwszym Oplem wyposażonym w sportowe wyposażenie GS-Line. Charakteryzuje się czarnymi felgami, dwukolorowym lakierem i czerwonymi akcentami wzorniczymi na zewnątrz i wewnątrz.

Opel Mokka-e.

Ze wszystkich wersji napędowych Opel koncentruje się na modelu elektrycznym, który ma pojawić się w ofercie już na samym początku. – Mokka to pierwszy Opel, który będzie napędzany elektrycznie od momentu wprowadzenia auta na rynek, a tym samym wyraźny dowód na to, że Opel stawia na elektryczność – mówi szef Opla Michael Lohscheller. Elektryk napędzany jest silnikiem 136 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm. Pakiet akumulatorów składający się z 216 ogniw w 18 modułach ma pojemność 50 kWh, a standardowy zasięg powinien wynieść 322 km (cykl WLTP). Elektryczna Mokka rozpędza się w 9,1 s do 100 km/h, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 150 km/h. Oprócz możliwości szybkiego ładowania (do 100 kW prądu stałego), nowy Opel Mokka-e może być ładowany prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Sprawność akumulatora jest objęta gwarancją marki Opel przez osiem lat lub 160 000 kilometrów. Ceny wersji elektrycznej rozpoczynają się od 139 900 zł.

Poza wersją elektryczną w ofercie znajdzie się silnik benzynowy z trzema cylindrami, turbosprężarką o pojemności 1,2 litra i mocy 100 i 130 KM. Osiągi: 0-100 km/h w 11 sekund, V-max 182 km/h dla wersji 100 konnej i 9,2 sekundy do setki i 202 km/h dla modelu o mocy 130 KM. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest standardem, ale mocniejszą wersję można połączyć z ośmiobiegową automatyczną przekładnią. Poza tymi jednostkami dostępny będzie również 1,5-litrowy turbodiesel o mocy 110 KM, który oferowany będzie wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (0-100 km/h w 10,8 sekundy, V-max 190 km/h).

Nowy Opel Mokka będzie pierwszym modelem marki z w pełni cyfrowym kokpitem „Opel Pure Panel”. To wyświetlacz, który jest podzielony na dwa ekrany i połączony wspólnym frontem. Na zewnątrz Mokka otrzyma oświetlenie LED, a opcjonalnie można będzie zamówić z matrycowym reflektorami IntelliLux LED. Do tego na wyposażeniu dostępnym za dopłatą znajdą się takie rzeczy jak adaptacyjny tempomat, kamera cofania czy aktywny asystent pasa ruchu. Systemy multimedialne współpracują z Apple Car-Play i Android Auto oraz mają zintegrowane sterowanie głosowe. Smartfon można ładować indukcyjnie w konsoli środkowej. Usługi OpelConnect obejmują nawigację na żywo, połączenia alarmowe i pomoc drogową, a Navi Pro posiada nawigację po Europie z widokiem 3D. Mokka-e oferuje dwie aplikacje Free2Move z możliwością korzystania z ponad 195 000 punktów ładowania w całej Europie, w tym płatności, oraz aplikacja myOpel do monitorowania stanu ładowania, programowania temperatury wnętrza i czasów ładowania.

Cenny nowego Opla Mokka
Mokka 1.2 turbo 100 KM M6 – od 79 990 zł
Mokka 1.2 turbo 130 KM M6 – od 90 250 zł
Mokka 1.2 turbo 130 KM A8 – od 96 750 zł
Mokka 1.5 diesel 110 KM M6 – od 91 750 zł
Mokka-e 136 KM 50 kWh – od 139 900 zł

CZYTAJ TAKŻE: Opel chce zostać marką globalną

Ceny konkurencji
Citroen C3 Aircross
1,2 l, 110 KM – od 65 700 zł
Fiat 500X 1,0 l, 120 KM – od 70 400 zł
Ford Puma 1,0 l, 95 KM – od 72 900 zł
Honda HR-V – 1,5 l, 130 KM – od 90 800 zł
Hyundai Kona 1,0 l, 120 KM – od 75 900 zł
Jeep Renegade 1,0 l, 120 KM – od 75 790 zł
Kia XCeed 1,0 l, 120 KM – od 79 990 zł
Mazda CX30 2,0 l, 121 KM – od 89 000 zł
Nissan Juke 1,0 l, 117 KM – od 73 630 zł
Peugeot 2008 1,2 l, 102 KM – 84 400 zł
Renault Captur 1,0 l, 100 KM – od 69 900 zł
Seat Arona 1,0 l, 95 KM – od 73 400 zł
Skoda Kamiq 1,0 l, 95 KM – od 69 650 zł
Suzuki Vitara 1,4 l, 129 KM – 77 500 zł
Toyota C-HR 1,2 l, 116 KM – od 94 900 zł
Volkswagen T-Roc 1,0 l, 100 KM – od 75 900 zł

Po tradycyjnie zaprojektowanym pierwszym Oplu Mokka, nowa generacja już na pierwszych zdjęciach prezentuje się dynamicznie i futurystycznie. Cena benzynowych wersji nie odstaje od tego ile zapłacić trzeba za modele konkurencji. Całkiem inaczej ma się sprawa w przypadku modelu elektrycznego. Mokka-e za 139 900 zł będzie najtańszym elektrykiem w tym segmencie. Za elektrycznego DS3 Crossback E-Tense (159 900 zł), Hyndaia Kona (158 400 zł), Kie Niro eco electric (146 990 zł) i Mazdę MX-30 (142 900 zł) zapłacimy więcej.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy VW Transporter

Najdłużej produkowane auto dostawcze powstało przypadkiem. Historia kultowego Transportera.

  Zaczęło się bardzo niewinnie i przypadkowo, a obecnie to najdłużej produkowane auto dostawcze ...

Toyota RAV4 hybrid: Delikatność jej służy

Japończycy przekonują, że apetyt na paliwo tego ważącego blisko 1,7 tony samochodu sięga niewiele ...

Kup auto w galerii handlowej. Nowy pomysł rodem z Francji

Firma Qarson jako pierwsza na polskim rynku wprowadza model sprzedaży aut na abonament w ...

E-auta: tuż za rogiem czy dopiero za horyzontem?

Elektryczne auta pozwolą uniknąć kosztownego importu paliw płynnych, ale wymagają wielkich inwestycji w infrastrukturę ...

Test | Lexus UX 250h: Debiut z przytupem

Oficjalnie na polskich drogach pojawił się w połowie zeszłego roku. To pierwszy kompaktowy model ...

Suzuki zaskoczy pomysłami na salonie samochodowym w Tokio

Suzuki na salonie Tokio Motor Show (24 października-4 listopada) pokaże, jak wyobraża sobie przyszłość ...