Ceny | Ile kosztuje elektryczny Opel Corsa?

Elektryczna wersja Opla Corsy to jeden z najnowszych modeli samochodów zaprezentowanych przez koncern PSA. Producent długo zwlekał z ogłoszeniem oficjalnego cennika elektryka.

Publikacja: 26.07.2020 14:55

Ceny | Ile kosztuje elektryczny Opel Corsa?

Foto: moto.rp.pl

Nowy Opel Corsa został on stworzony po przejęciu niemieckiego koncernu przez grupę PSA. To właśnie na bazie podzespołów znanych choćby z Peugeota e-208, czy DS3 Corssback E-Tense, została stworzona zasilana z gniazdka Corsa.

Napęd
Do jej napędu posłużył układ napędowy składający się ze 136-konnego (100 kW) silnika elektrycznego, generującego 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz akumulatora o pojemności 50 kWh. Elektryczna Corsa według zapewnień producenta powinna pokonać zasięg 330 km na jednym ładowaniu. Wśród parametrów jezdnych można wymienić m.in. przyspieszenie do 100 km/h, które zajmuje 8,1 sekundy, prędkość maksymalną wynoszącą 150 km/h czy czas ładowania od 0 do 80 proc. pojemności w 30 min, przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki 100 kW (przy ładowaniu do pełna (do 100 proc.) z gniazdka mocą 1,8 kW, ten czas wydłuża się do 28 godzin).

""

Opel Corsa-e

moto.rp.pl

Koszty
Ceny nowego Opla Corsy w odmianie elektrycznej rozpoczynają się od 124 990 zł w promocyjnej ofercie z uwzględnionym rabatem 4 tys. zł (cena bez rabatu to 128 990 zł). Jest to kwota, którą trzeba zapłacić za bazową odmianę w wyposażeniu „Edition”. Do standardowego wyposażenia zaliczyć można: 7-calowy ekran multimediów, łączność Bluetooth, 6 głośników, klimatyzację, tempomat, zestaw systemów bezpieczeństwa czy 3,5-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami.

Jeżeli dla kogoś to za mało, może zdecydować się na nieco lepiej wyposażony wariant – „Elegance”. W tym przypadku cena promocyjna ustalona została na 130 890 zł (cena bez rabatu: 134 890 zł). Wśród wyposażenia seryjnego można wymienić: tapicerkę z elementami skóry syntetycznej, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, 7-calowy wyświetlacz między zegarami, adaptacyjny tempomat, konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, sportową kierownicą, oświetlenie wnętrza (iluminacja), system utrzymania pojazdu w pasie ruchu oraz reflektory LED do jazdy dziennej.

""

moto.rp.pl

Wersja pod dotacje
Opel postanowił wyjść naprzeciw klientom wprowadzając odmianę „Color Edition”. Jest ona dedykowana dla odbiorców indywidualnych (detalicznych) i spełnia kryteria dofinansowania do aut zasilanych z gniazdka – oferowanych przez polski rząd, o które można się ubiegać do końca lipca tego roku. Odmiana pod dotacje – bo inaczej nie można tego nazwać – posiada pełne wyposażenie podstawowe bazowego wariantu „Edition” oraz dodatkowo takie elementy jak: elektrycznie sterowane szyby tylne, sportowe koło kierownicy ze spłaszczeniem u dołu oraz pokryte skórą, konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, Panoramiczną kamerę cofania 180 stopni oraz czujniki parkowania z tyłu.

Konkurencja
Opel wprowadzając na rynek Corsę-e dołączył do grona firm posiadających w swoich szeregach auto w pełni elektryczne. Wśród jego konkurencji tej dalszej i nieco bliższej (m.in. pod względem mocy czy wymiarów) można wymienić:
– Renault ZOE (136 KM) – od 124 900 zł
– Peugeot e-208 (136 KM) – od 124 900 zł
– DS3 Crossback E-Tense (136 KM) – od 159 900 zł
– Nissan Leaf (150 KM) – od 117 550 zł
– BMW i3 (170 KM) – od 169 700 zł
– Hyundai Kona (136 KM) – od 158 400 zł
– Hyundai Ioniq (136 KM) – od 184 500 zł
– Kia Soul (136 KM) – od 139 990 zł
– Kia Niro (136 KM0 – od 146 990 zł
– Mazda MX-30 (145 KM) – od 149 990 zł
– Mini-e (184 KM) – od 139 700 zł
– Volkswagen e-Golf (136 KM) – od 141 890 zł

""

Opel Corsa-e.

moto.rp.pl

Póki obowiązuje cena rabatowa elektryczna Corsa kosztuje dokładnie tyle samo co siostrzany Peugeot e-208 i konkurencyjny Renault Zoe. Ogólnie, jak widać ceny elektryków do najniższych nie należą.

Nowy Opel Corsa został on stworzony po przejęciu niemieckiego koncernu przez grupę PSA. To właśnie na bazie podzespołów znanych choćby z Peugeota e-208, czy DS3 Corssback E-Tense, została stworzona zasilana z gniazdka Corsa.

Napęd
Do jej napędu posłużył układ napędowy składający się ze 136-konnego (100 kW) silnika elektrycznego, generującego 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz akumulatora o pojemności 50 kWh. Elektryczna Corsa według zapewnień producenta powinna pokonać zasięg 330 km na jednym ładowaniu. Wśród parametrów jezdnych można wymienić m.in. przyspieszenie do 100 km/h, które zajmuje 8,1 sekundy, prędkość maksymalną wynoszącą 150 km/h czy czas ładowania od 0 do 80 proc. pojemności w 30 min, przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki 100 kW (przy ładowaniu do pełna (do 100 proc.) z gniazdka mocą 1,8 kW, ten czas wydłuża się do 28 godzin).

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności