Suzuki zmodernizowało miejskiego Swifta. Od teraz auto otrzyma zoptymalizowany napęd hybrydowy i rozszerzone wyposażenie bezpieczeństwa.

Nowa, trójwymiarowa kratka wlotu powietrza z poziomym chromowanym paskiem, nowe 16-calowe felgi i zmieniona paleta kolorów nadwozia muszą wystarczyć, żeby rozpoznać najnowszą odsłonę popularnego Swifta. Do wnętrza wprowadzono również kilka nowych elementów ozdobnych.

Więcej uwagi poświęcono technicznym zagadnieniom. W układ napędowy wykorzystujący technologię miękkiej hybrydy będzie wyposażona każda wersja Swifta. Koncepcja ze zintegrowanym generatorem rozruchowym, który działa jak silnik elektryczny wspomagający np. pracę systemu start-stop, pozostaje bez zmian.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Across: Pierwsze Suzuki od Toyoty

Suzuki zwiększyło pojemność akumulatora litowo-jonowego z trzech do dziesięciu amperogodzin, co na pewno zwiększy wydajność układu napędowego i zmniejszy zużycie paliwa. Producent obiecuje, że w cyklu mieszanym bez trudu można będzie osiągnąć spalanie na poziomie 5 litrów/100 km. Podobnie jak w Vitarze o istnieniu działania systemu miękkiej hybrydy informuje kierowcę kolorowa animowana grafika z symbolami silnika i baterii.

Silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra i mocy 83 KM również został nieznacznie zmieniony. Alternatywnie do standardowej pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów Suzuki oferuje bezstopniową przekładnię CVT. W ramach modernizacji Swift otrzymuje rozbudowane portfolio systemów bezpieczeństwa. I tak nowe Suzuki będzie można wyposażyć w system ostrzegania o martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem oraz system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywacją układu kierowniczego.

Nowego Swifta można już zamawiać. Podstawowa wersja rozpoczyna się od kwoty 52 900 zł (wersja Premium). Za wyposażenie Premium Plus dopłacimy 6000 zł. Za tą kwotę otrzymujemy m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), kamerę cofania z kolorowym obrazem i pakiet zimowy, w którego skład wchodzą podgrzewane fotele i nawiew na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

W obu odmianach zamiast manualnej pięciobiegowej skrzyni alternatywnie można mieć nową przekładnię bezstopniową CVT – dopłata 5 tys. zł. Topowa wersja Elegance posiada seryjnie montowaną automatyczną klimatyzacją, systemem multimedialnym z  nawigację i 16-calowe alufelgi. Swift Elegance startuje od 62 900 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Wartość rezydualna SUV-ów. Suzuki i Toyota zostawili konkurencję w tyle

Systemy bezpieczeństwa nowego Suzuki Swift:
– System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition)
– Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor)
– Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert)
– Alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention)

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Najlepiej sprzedawane motocykle w 2020 roku

Końcówka roku okazała się wyjątkowo łaskawa dla jednośladów. W grudniu udało się zarejestrować 5706 ...

Wybudują 100 obwodnic za 18 mld zł

To ma być szansa dla miast położonych poza głównymi szlakami komunikacyjnymi. Tam, gdzie nie ...

Suzuki Across: Początki nie muszą być trudne

Across to pierwsza hybryda plug-in w ofercie Suzuki i największy model w gamie japońskiego ...

PSA Group: To co,że kryzys? My mamy zysk

To mogło być najtrudniejsze półrocze w światowej motoryzacji. Francusko-niemiecka Grupa PSA jednak odnotowała zysk. ...

Tak mierzą włoskie fotoradary: Ford Focus z prędkością 703 km/h

To, że radary mierzące prędkość są zawodnymi urządzeniami wiadomo nie od dzisiaj. Oto najnowszy ...

Towarzyski i skłonny do kompromisu: Oliver Zipse nowym szefem BMW

Były dyrektor produkcji Oliver Zipse obejmie stanowisko prezesa zarządu BMW AG 16 sierpnia 2019 ...