Suzuki zmodernizowało miejskiego Swifta. Od teraz auto otrzyma zoptymalizowany napęd hybrydowy i rozszerzone wyposażenie bezpieczeństwa.

Nowa, trójwymiarowa kratka wlotu powietrza z poziomym chromowanym paskiem, nowe 16-calowe felgi i zmieniona paleta kolorów nadwozia muszą wystarczyć, żeby rozpoznać najnowszą odsłonę popularnego Swifta. Do wnętrza wprowadzono również kilka nowych elementów ozdobnych.

Więcej uwagi poświęcono technicznym zagadnieniom. W układ napędowy wykorzystujący technologię miękkiej hybrydy będzie wyposażona każda wersja Swifta. Koncepcja ze zintegrowanym generatorem rozruchowym, który działa jak silnik elektryczny wspomagający np. pracę systemu start-stop, pozostaje bez zmian.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Across: Pierwsze Suzuki od Toyoty

Suzuki zwiększyło pojemność akumulatora litowo-jonowego z trzech do dziesięciu amperogodzin, co na pewno zwiększy wydajność układu napędowego i zmniejszy zużycie paliwa. Producent obiecuje, że w cyklu mieszanym bez trudu można będzie osiągnąć spalanie na poziomie 5 litrów/100 km. Podobnie jak w Vitarze o istnieniu działania systemu miękkiej hybrydy informuje kierowcę kolorowa animowana grafika z symbolami silnika i baterii.

Silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra i mocy 83 KM również został nieznacznie zmieniony. Alternatywnie do standardowej pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów Suzuki oferuje bezstopniową przekładnię CVT. W ramach modernizacji Swift otrzymuje rozbudowane portfolio systemów bezpieczeństwa. I tak nowe Suzuki będzie można wyposażyć w system ostrzegania o martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem oraz system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywacją układu kierowniczego.

Nowego Swifta można już zamawiać. Podstawowa wersja rozpoczyna się od kwoty 52 900 zł (wersja Premium). Za wyposażenie Premium Plus dopłacimy 6000 zł. Za tą kwotę otrzymujemy m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), kamerę cofania z kolorowym obrazem i pakiet zimowy, w którego skład wchodzą podgrzewane fotele i nawiew na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

W obu odmianach zamiast manualnej pięciobiegowej skrzyni alternatywnie można mieć nową przekładnię bezstopniową CVT – dopłata 5 tys. zł. Topowa wersja Elegance posiada seryjnie montowaną automatyczną klimatyzacją, systemem multimedialnym z  nawigację i 16-calowe alufelgi. Swift Elegance startuje od 62 900 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Wartość rezydualna SUV-ów. Suzuki i Toyota zostawili konkurencję w tyle

Systemy bezpieczeństwa nowego Suzuki Swift:
– System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition)
– Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor)
– Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert)
– Alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention)

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sąd zezwala na zachowanie czarnych tablic rejestracyjnych

Sąd administracyjny wydał opinie w kwestii obowiązku przerejestrowania zakupionego pojazdu. Wynika z niej, że ...

Daimler szantażowany umieszczeniem toksycznej rtęci w autach

Specjalna jednostka policji aresztowała w Berlinie dwóch podejrzanych o próbę wyłudzenia od Daimlera "dużej ...

Suzuki SV650X: Popularna „esfałka” udająca cafe racera

Nisko zamontowana kierownica typu clip-on, owiewka reflektora rodem z Harley-Davidsona XLCR z 1977 r. ...

Mitsubishi ASX 2020: Pochwała prostoty

Mały SUV z trzema diamentami na masce udowadnia, że mimo pogoni za innowacyjnymi rozwiązaniami ...

Jeep Wrangler Rubicon: Gdzie oczy poniosą

Nowy Wrangler – choć zyskał nieco ogłady, dzięki której łatwiej mu odnaleźć się w ...

Trzecia sportowa Toyota. Następca MR2

Toyota Supra i GT86 to nie koniec sportowych Toyot. Jak zdradza Tesuya Tada, szef ...