Suzuki Across: Pierwsze Suzuki od Toyoty

Współpraca Suzuki i Toyoty dała swój pierwszy owoc. Across to model, który powstał w ramach europejskiej części współpracy marek. Zasili on gamę modelową Suzuki i będzie prawdopodobnie stanowił flagowy model.

Publikacja: 03.07.2020 00:53

Suzuki Across: Pierwsze Suzuki od Toyoty

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Across bazuje na Toyocie. To widać na pierwszy rzut oka. Żeby jednak Suzuki odróżnić od Rav4 różnią się od siebie kilkoma stylistycznymi detalami. Przód został najbardziej zmodernizowany w stosunku do oryginału. Zresztą bardzo umiejętnie, bo na zdjęciach Suzuki prezentuje się atrakcyjniej od swojego protoplasty. Zmiany wpłynęły również na długość karoserii Suzuki. Across ma 4635 mm, czyli o +35 mm więcej niż RAV4. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2690 mm. We wnętrzu nie ma co liczyć na duże zmiany. Zmodernizowana została jedynie kierownica. Reszta, czyli np. czytelny nowoczesny kokpit z częściowo cyfrowym zestawem zegarów i 9-calowym, dotykowym ekranem systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link zaadoptowano od RAV4. Jest też dużo miejsca dla pasażerów i bagażnik, który pomieści od 490 do 1604 l.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Smak landrynek

""

Suzuki Across .

moto.rp.pl

Umowa pomiędzy markami zakłada, że Suzuki będzie sprzedawać model Toyoty wyłącznie z jedną wersją silnikową. Tak więc przyszli klienci Acrossa będą zdani na hybrydę w wersji plug-in. To topowy napęd Rav4. Suzuki będzie napędzane 2,5 litrową jednostką napędową o mocy 185 KM połączoną z dwoma silnikami elektrycznymi (przedni – 134 kW oraz tylny 40 kW) i z przekładnią e-CVT. Łączna moc zestawu wynosi 306 KM. Będzie to pierwsza hybryda plug-in oferowana przez Suzuki.

Możliwość podłączenia auta pod gniazdko daje dużo atutów. Dystans jaki będzie można pokonać w trybie elektrycznym określono na 75 km. Jest to możliwe przez zastosowanie w aucie akumulatorów o pojemności 18,1 kWh. Co ciekawe Toyota deklaruje w trybie w pełni elektrycznym 60 kilometrowy zasięg wersji plug-in. Póki co nie wiadomo skąd ta 15 km różnica w danych.

Możliwość podłączenia auta pod gniazdko daje dużo atutów. Dystans jaki będzie można pokonać w trybie elektrycznym określono na 75 km. Jest to możliwe przez zastosowanie w aucie akumulatorów o pojemności 18,1 kWh. Co ciekawe Toyota deklaruje w trybie w pełni elektrycznym 60 kilometrowy zasięg wersji plug-in. Póki co nie wiadomo skąd ta 15 km różnica w danych.

Jak na razie Suzuki nie podaje zbyt wielu informacji na temat nowego modelu. Poza zasięgiem w trybie elektrycznym (wspomniane 75 km), prędkość maksymalną (180 km/h), a także homologacyjną, średnią emisję CO2 (22 g/km według procedury WLTP) niewiele więcej wiadomo o nowym modelu. Across pojawi się na rynku jesienią tego roku, produkowany będzie w Wielkiej Brytanii i oferowany tylko w Europie. To nie koniec nowości Suzuki, które powiększy swoją gamę modelową o auto zbudowane na bazie hybrydowej Toyoty Corolli.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki: Roczny zysk lepszy od przewidywań

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Suzuki Across bazuje na Toyocie. To widać na pierwszy rzut oka. Żeby jednak Suzuki odróżnić od Rav4 różnią się od siebie kilkoma stylistycznymi detalami. Przód został najbardziej zmodernizowany w stosunku do oryginału. Zresztą bardzo umiejętnie, bo na zdjęciach Suzuki prezentuje się atrakcyjniej od swojego protoplasty. Zmiany wpłynęły również na długość karoserii Suzuki. Across ma 4635 mm, czyli o +35 mm więcej niż RAV4. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2690 mm. We wnętrzu nie ma co liczyć na duże zmiany. Zmodernizowana została jedynie kierownica. Reszta, czyli np. czytelny nowoczesny kokpit z częściowo cyfrowym zestawem zegarów i 9-calowym, dotykowym ekranem systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link zaadoptowano od RAV4. Jest też dużo miejsca dla pasażerów i bagażnik, który pomieści od 490 do 1604 l.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności