Lexus wprowadza na rynek nową generację modelu IS. Dużym zaskoczeniem jest fakt, że limuzyna nie będzie oferowana z napędem hybrydowym i niestety wypada z oferty w Europie.

Od 1998 roku Lexus zaprezentował trzy generacje modelu IS. Limuzyna walczyła z takimi konkurentami jak Mercedes klasy C czy BMW serii 3. Teraz nowa generacja została zaprezentowana podczas prezentacji online w USA. Nowy Lexus IS pojawi się na rynku jesienią 2020 roku. Auto trafi na ponad 40 rynków. Jednak europejscy klienci nie będą mogli nacieszyć się nowym IS. Japończycy nie chcą oferować tej generacji w Europie. Powodem są zbyt niskie wyniki sprzedaży. Wielka szkoda, bo Lexus był bardzo ciekawą alternatywą w swojej klasie.

Nowy Lexus IS.

Zbudowany na tej samej platformie po zmianach sportowy sedan prezentuje się zadziornie i elegancko. Duży wlot powietrza nie razi tu tak jak w ostatnich modelach BMW. Jakoś Japończykowi bardziej w nim do twarzy. Widać, że szkielet nadwozia został przejęty z poprzedniej generacji, ale zmiany, które wprowadzono sprawiły, że na zdjęciach limuzyna prezentuje się naprawdę dobrze. Zupełnie nowe tylne światła są teraz połączone ze sobą paskiem świetlnym na całej szerokości auta. Karoseria urosła dosłownie o milimetry. Lexus ma 4,71 metra długości i 1,84 metra szerokości. Przez nowe wzmocnienia karoseria zyskała na sztywności. Podwozie zostało całkowicie przeprojektowane. Również rozstaw osi pozostał niezmieniony (2,80 m).

Wewnątrz Lexusa IS wyposażono w ośmiocalowy ekran dotykowy, który został przesunięty bliżej kierowcy. Opcjonalnie dostępny jest ekran dotykowy o przekątnej 10,3 cala. System można zintegrować z Apple Carplay i Android Auto. We wnętrzu zmieniło się mniej niż na zewnątrz. Na pewno wprowadzono nowe materiały o lepszej jakości.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus napędzany wodorem już za dwa lata

Z systemów asystujących zamontowano Safety System +, który obejmuje wszystkie popularne dzisiaj pomocniki, od asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta hamowania awaryjnego po adaptacyjny tempomat. Gama silników Lexusa IS obejmuje tylko trzy silniki benzynowe. Podstawową jednostką w modelu IS 300 jest czterocylindrowy silnik z turbo o pojemności 2,0 litrów i mocy 241 KM. W IS 300 AWD z napędem na wszystkie koła Japończycy montują 3,5-litrowy silnik wolnossący V6 o mocy 260 KM. Topową jednostką napędową jest Lexus IS 350 z wolnossącym 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 311 KM, który jest dostępny tylko w połączeniu ze pakietem F Sport. Hybrydy nie ma. Przynajmniej póki co. Niestety nie ma też żadnych przecieków, że Lexus IS może otrzymać nowy silnik Biturbo V8 i stać się przeciwnikiem dla BMW M3/M4 i Mercedesa C 63 AMG. Może i lepiej bo wtedy jeszcze bardziej byłoby żal wycofania tego modelu z europejskiej oferty. Lexus nie ogłosił jeszcze cen nowego IS.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus daje gwarancję na milion kilometrów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Harley Davidson: Wszystkie nowości na rok 2020

W roku 2020 powiększona zostanie gama motocykli Harley-Davidson. Pojawią się nowe modele, nowe technologie ...

Jak Tesla przetrwa nadchodzący kryzys?

Z powodu panującego w USA koronawirusa Tesla obniża liczbę pracowników w fabryce w Nevadzie ...

Przez strajk na Węgrzech Audi wstrzymało produkcję

Pracownicy Audi w węgierskim zakładzie w Győr rozpoczęli strajk. Chcą zarabiać tyle, co ich ...

Kompromis w modzie

Lexus podąża za obecnie panującymi trendami i nie tylko oferuje pełną gamę cieszących się ...

Trzy scenariusze dla rynku motoryzacyjnego w Polsce

Czy przez koronawirus i duży spadek popytu na samochody osobowe możemy liczyć na to, ...

Papier w leasingu odejdzie do lamusa

Z pozoru drobna nowelizacja Kodeksu cywilnego spowoduje rewolucję w branży leasingowej. Klienci będą mogli ...