Nowe Porsche 911 Targa. Lato może się rozpocząć

Około sześć lat temu Porsche powróciło w modelu Targa do oryginalnej koncepcji z 1965 roku – dach z pałąkiem zabezpieczającym. Pomysł był tak udany, że nowa generacja 911 Targa otrzymuje takie samo rozwiązanie.

Publikacja: 21.05.2020 12:54

Nowe Porsche 911 Targa. Lato może się rozpocząć

Foto: moto.rp.pl

Nieco ponad rok po coupe i kabriolecie Porsche wprowadza na rynek nową wersję – 911 Targa. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowa Targa to klasyczna koncepcja ze sztywnym pałąkiem, nieruchomą tylną szybą i otwieraną środkową częścią dachu. Dostępna będzie z dwóch wersjach silnikowych – 385 KM (Targa 4) i 450 KM (Targa 4S), napęd na wszystkie koła jest wyposażeniem seryjnym. Standard napędu na cztery koła ma przede wszystkim przyczyny marketingowo-techniczne, ponieważ klienci Targa są jeszcze mniej wrażliwi na cenę niż kupujący inne warianty nadwozia. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S.

""

Porsche 911 Targa.

Foto: moto.rp.pl

Porsche ufa klasycznej koncepcji dachu. Podobnie jak w przypadku oryginalnego modelu z 1965 roku ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można złożyć lub rozłożyć w ciągu 19 sekund. Nie zawsze było tak szybko. W przeszłości wymagana była do tego praca ręczna.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayman i Boxster GTS 4.0: Jest dobrze, jest normalnie

""

Foto: moto.rp.pl

Powrót do historii opłacił się. – Nowa stara koncepcja dachu pomogła wyprowadzić Targę z niszy – mówi Frank-Steffen Walliser, szef serii 911. Kiedy poprzednich modeli sprzedano w wersji Targa w sumie zaledwie kilka tysięcy sztuk to aktualnie wariant półotwartego nadwozia ma udział od 20 do 25 procent – a zatem na poziomie zbliżonym do kabrioletu. To dobry interes dla Porsche, ponieważ modele z otwartym nadwoziem są droższe niż coupe. Niezależnie od wersji silinika Traga jest droższa o 69 000 zł. W przyszłości może pojawić się również mocniejsza wersja GTS, a kto wie czy Porsche nie przymierzy się również do wersji Turbo.

""

Foto: moto.rp.pl

Masa własna auta wynosi co najmniej 1640 kg. Targa jest nieco cięższa od kabrioletu (plus 65 kg), co wynika głównie z wyższej zawartości szkła oraz dodatkowej mechaniki i hydrauliki. Pomimo dodatkowych kilogramów nie ucierpi znacznie na tym dynamika. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,2 sekundy (3,6 s wersja 450 KM), a prędkość maksymalna wynosi 289 km/h (304 km/h wersja 4S). To dane na poziomie zbliżonym do innych modeli 911 i przy okazji najszybsza Targa jaką kiedykolwiek Porsche oferowało. Niektórzy jeszcze mówią, że to najładniejsza wersja 911-ki.

CZYTAJ TAKŻE: Czy powstanie nowe super Porsche?

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Porsche 911 Targa 4.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nieco ponad rok po coupe i kabriolecie Porsche wprowadza na rynek nową wersję – 911 Targa. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowa Targa to klasyczna koncepcja ze sztywnym pałąkiem, nieruchomą tylną szybą i otwieraną środkową częścią dachu. Dostępna będzie z dwóch wersjach silnikowych – 385 KM (Targa 4) i 450 KM (Targa 4S), napęd na wszystkie koła jest wyposażeniem seryjnym. Standard napędu na cztery koła ma przede wszystkim przyczyny marketingowo-techniczne, ponieważ klienci Targa są jeszcze mniej wrażliwi na cenę niż kupujący inne warianty nadwozia. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy