Około sześć lat temu Porsche powróciło w modelu Targa do oryginalnej koncepcji z 1965 roku – dach z pałąkiem zabezpieczającym. Pomysł był tak udany, że nowa generacja 911 Targa otrzymuje takie samo rozwiązanie.

Nieco ponad rok po coupe i kabriolecie Porsche wprowadza na rynek nową wersję – 911 Targa. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowa Targa to klasyczna koncepcja ze sztywnym pałąkiem, nieruchomą tylną szybą i otwieraną środkową częścią dachu. Dostępna będzie z dwóch wersjach silnikowych – 385 KM (Targa 4) i 450 KM (Targa 4S), napęd na wszystkie koła jest wyposażeniem seryjnym. Standard napędu na cztery koła ma przede wszystkim przyczyny marketingowo-techniczne, ponieważ klienci Targa są jeszcze mniej wrażliwi na cenę niż kupujący inne warianty nadwozia. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S.

Porsche 911 Targa.

Porsche ufa klasycznej koncepcji dachu. Podobnie jak w przypadku oryginalnego modelu z 1965 roku ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można złożyć lub rozłożyć w ciągu 19 sekund. Nie zawsze było tak szybko. W przeszłości wymagana była do tego praca ręczna.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayman i Boxster GTS 4.0: Jest dobrze, jest normalnie

Powrót do historii opłacił się. – Nowa stara koncepcja dachu pomogła wyprowadzić Targę z niszy – mówi Frank-Steffen Walliser, szef serii 911. Kiedy poprzednich modeli sprzedano w wersji Targa w sumie zaledwie kilka tysięcy sztuk to aktualnie wariant półotwartego nadwozia ma udział od 20 do 25 procent – a zatem na poziomie zbliżonym do kabrioletu. To dobry interes dla Porsche, ponieważ modele z otwartym nadwoziem są droższe niż coupe. Niezależnie od wersji silinika Traga jest droższa o 69 000 zł. W przyszłości może pojawić się również mocniejsza wersja GTS, a kto wie czy Porsche nie przymierzy się również do wersji Turbo.

Masa własna auta wynosi co najmniej 1640 kg. Targa jest nieco cięższa od kabrioletu (plus 65 kg), co wynika głównie z wyższej zawartości szkła oraz dodatkowej mechaniki i hydrauliki. Pomimo dodatkowych kilogramów nie ucierpi znacznie na tym dynamika. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,2 sekundy (3,6 s wersja 450 KM), a prędkość maksymalna wynosi 289 km/h (304 km/h wersja 4S). To dane na poziomie zbliżonym do innych modeli 911 i przy okazji najszybsza Targa jaką kiedykolwiek Porsche oferowało. Niektórzy jeszcze mówią, że to najładniejsza wersja 911-ki.

CZYTAJ TAKŻE: Czy powstanie nowe super Porsche?

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel Corsa GSi: Po 30 latach

Opel dba o tradycje. Po wprowadzeniu do sprzedaży Insigni GSi, przyszedł czas na prezentację ...

Honda zamknie fabrykę w Wielkiej Brytanii

Japońska firma zamknie w 2021 r. fabrykę samochodów w Swindon, która zatrudnia 3500 osób. To ...

Kolejny fragment S17 przejezdny

Osoby podróżujące z Warszawy do Lublina mogą odetchnąć z ulgą. Po wielu miesiącach otwarty ...

Autobus napędzany wodorem, skonstruowany przez Toyotę i spółkę Hino Motors

Wodorowy przełom na polskich drogach?

Produkcja pojazdów napędzanych wodorem będzie rosła, a koszt ich wytworzenia po 2020 r. może ...

Ta Toyota sprzedaje się w Polsce najlepiej ze wszystkich krajów europejskich

Toyota Motor Poland osiągnęła najlepszy wynik sprzedaży kompaktowego vana ProAce City spośród wszystkich europejskich ...

Mike Manley, szef Fiat Chrysler Automobiles

Fiat łączy się z Renaultem

Dwie potężne globalne grupy motoryzacyjne Renault i Fiat Chrysler Automobiles zdecydowały się w poniedziałek ...