Około sześć lat temu Porsche powróciło w modelu Targa do oryginalnej koncepcji z 1965 roku – dach z pałąkiem zabezpieczającym. Pomysł był tak udany, że nowa generacja 911 Targa otrzymuje takie samo rozwiązanie.

Nieco ponad rok po coupe i kabriolecie Porsche wprowadza na rynek nową wersję – 911 Targa. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowa Targa to klasyczna koncepcja ze sztywnym pałąkiem, nieruchomą tylną szybą i otwieraną środkową częścią dachu. Dostępna będzie z dwóch wersjach silnikowych – 385 KM (Targa 4) i 450 KM (Targa 4S), napęd na wszystkie koła jest wyposażeniem seryjnym. Standard napędu na cztery koła ma przede wszystkim przyczyny marketingowo-techniczne, ponieważ klienci Targa są jeszcze mniej wrażliwi na cenę niż kupujący inne warianty nadwozia. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S.

Porsche 911 Targa.

Porsche ufa klasycznej koncepcji dachu. Podobnie jak w przypadku oryginalnego modelu z 1965 roku ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można złożyć lub rozłożyć w ciągu 19 sekund. Nie zawsze było tak szybko. W przeszłości wymagana była do tego praca ręczna.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayman i Boxster GTS 4.0: Jest dobrze, jest normalnie

Powrót do historii opłacił się. – Nowa stara koncepcja dachu pomogła wyprowadzić Targę z niszy – mówi Frank-Steffen Walliser, szef serii 911. Kiedy poprzednich modeli sprzedano w wersji Targa w sumie zaledwie kilka tysięcy sztuk to aktualnie wariant półotwartego nadwozia ma udział od 20 do 25 procent – a zatem na poziomie zbliżonym do kabrioletu. To dobry interes dla Porsche, ponieważ modele z otwartym nadwoziem są droższe niż coupe. Niezależnie od modelu Traga jest droższa o 69 000 zł. W przyszłości może pojawić się również mocniejsza wersja GTS, a kto wie czy Porsche nie przymierzy się również do wersji Turbo.

Masa własna auta wynosi co najmniej 1640 kg. Targa jest nieco cięższa od kabrioletu (plus 65 kg), co wynika głównie z wyższej zawartości szkła oraz dodatkowej mechaniki i hydrauliki. Pomimo dodatkowych kilogramów nie ucierpi znacznie na tym dynamika. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,2 sekundy (3,6 s wersja 450 KM), a prędkość maksymalna wynosi 289 km/h (304 km/h wersja 4S). To dane na poziomie zbliżonym do innych modeli 911 i przy okazji najszybsza Targa jaką kiedykolwiek Porsche oferowało. Niektórzy jeszcze mówią, że to najładniejsza wersja 911-ki.

CZYTAJ TAKŻE: Czy powstanie nowe super Porsche?

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wypożyczania aut na minuty – kolejnych 300 hybrydowych Toyot w Warszawie

Panek CarSharing rozszerza flotę samochodów do wynajęcia o kolejne 300 hybrydowych Yarisów. Do grudnia ...

Amazon zamówił 100 tys. elektrycznych samochodów dostawczych

Amazon zamówił 100 tys. elektrycznych samochodów dostawczych, zapowiadając przy okazji inne działania służące ochronie ...

Klasyki na Placu Bankowym: Porsche 928 S4

Na dziedzińcu Placu Bankowego 1 zagościł nowy klasyk. Porsche 928 S4, model, który pod ...

Nowy Mercedes-Benz Actros, pokazany w 2018 r. na targach IAA, to ciężarówka semi-autonomiczna

Przewoźnicy tną zakupy nowych ciężarówek

Gwałtownie wyhamował polski rynek pojazdów użytkowych. Firmy przewozowe boją się utraty kontraktów. Jak podał ...

Michael Lohscheller, prezes Opel AG: Jedziemy w dobrym kierunku

Udało nam się i uporządkować finansowe, i zwiększyć udział w rynku. Nie jest to ...

Ostatni kraj na świecie zniósł zakaz prowadzenia samochodu przez kobiety

Arabia Saudyjska była jedynym krajem na świecie, w którym kobiety nie mogły jeździć samochodem. ...