To dobra wiadomość jednak zaraz po niem mamy bardzo złą. Żeby cieszyć się z posiadania tej wersji będzie trzeba zapłacić ponad dwa razy więcej niż za Quadrifoglio. Alfa Romeo opublikowała cennik ekstremalnych odmian modelu Giulia. Topowa wersja sportowa GTA ostatni raz pojawiła się w przypadku Alfy Romeo 156 (dostępna w sedanie i kombi). Gdy wprowadzono następcę – model 159 – długo spekulowano o pojawieniu się odmiany GTA z silnikiem 3,2 BiTurbo lub V8 od Maserati. Jednak na plotkach się zakończyło. W ostatnim czasie Alfa Romeo wprowadziła na rynek Giulię od razu z mocną wersją Quadrifoglio, która ma tylny napęd, silnik 2,9-litra V6 o mocy 510 koni mechanicznych. Jednak to nie wystarczyło i włoski producent postanowił przywrócić do życia odmianę GTA.
Alfa Romeo Giulia GTAm.
Czym się wyróżnia?
Alfa Romeo Gula GTA jest o 100 kg lżejsza od odmiany Quadrifoglio. Ma ten sam silnik 2,9-litra V6, ale o zwiększonej mocy do 540-koni mechanicznych. Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h zmniejszyło się z 3,9 do 3,6 sekundy. Wśród innych zmian można wymienić zwiększony rozstaw kół z przodu i z tyłu o 5 cm, zmienione sprężyny oraz amortyzatory, a układ wydechowy opracował Akrapovic. Natomiast stylistycznie wersja GTA wyróżnia się karbonowymi wstawkami w masce, dachu, przednim i tylnym zderzaku oraz na nadkolach. Pikanterii całości dodają seryjne, 20-calowe alufelgi. Auto dostępne jest tylko w trzech kolorach – czerwonym, zielonym i białym. Kto chce może sobie TU skonfigurować swój własny egzemplarz. Powstanie tylko 500 egzemplarzy GTA i GTAm.
Alfa Romeo Giulia GTAm.
Alfa Romeo Giulia GTA.