Mike Manley, szef FCA zapowiedział cięcie kosztów. Najbardziej dostanie się Alfie Romeo. W przyszłości w ofercie będą tylko cztery modele.

Alfa Romeo miała świętować wspaniały powrót. Zaprezentowana w 2015 roku Giulia miała być jego początkiem. W nowy model Włosi zainwestowali dużo pieniędzy, był to pierwszy od lat sedan Alfy z napędem na tylne koła. Rok później pojawił się Stelvio, który miał zdobyć klientów w segmencie SUV-ów. Jednak wielki przełom nie nastąpił.

Alfa Romeo Giulia.

Teraz Mike Manley, szef FCA wyraźnie ograniczył plany wzrostu Alfy Romeo. Jak donosi „Automotive News Europe” MiTo i 4C zostały wycofane z oferty, a kompaktowa Giulietta przestanie być produkowana w przyszłym roku. Następca nie jest planowany. Alfa w planach miała zbudowanie nowego supersamochodu, jako następcę 8C. Dodatkowo miał się pojawić sedan pozycjonowany ponad Giulią i duży SUV. O tym wszystkim można zapomnieć. Wersje Giulii i Stelvio o powiększonym rozstawie osi, planowane na rynek chiński, również zostały anulowane.

Alfa Romeo Stelvio.

Zamiast tego w przyszłości będą cztery modele: Giulia, Stelvio oraz mały i kompaktowy SUV. Nowa Alfa Tonale oraz zmodernizowana Giulia i Stelvio mają się pojawić w 2021 roku. Manley twierdzi, że wierzy w markę, ale musi się upewnić, że inwestycja się opłaci. Obcinając plany rozwoju, chce zaoszczędzić koszty i sprawić, że Alfa będzie opłacalna.

Alfa Romeo Tonale

Nieżyjący szef FCA, Sergio Marchionne, miał wielkie plany wobec Alfy i chciał rozwijać markę. W roku 2022 celował w 400 000 sprzedanych samochodów. Jednak Alfa zawsze była daleko za oczekiwaniami. Od stycznia do września tego roku udało się sprzedać ledwie 67 427 samochodów, co stanowi spadek o 31 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Zdecydowanie najważniejszym rynkiem dla Alfy jest Europa i USA. Na dużym rynku chińskim Włosi nigdy nie potrafili się odnaleźć.

CZYTAJ TAKŻE: Alfa Romeo Tonale: Tak wygląda drugi SUV Alfy

Alfa Romeo 4c spider.

Alfa Romeo ma wiele do nadrobienia w temacie aut elektrycznych. Włosi podobnie jak inni producenci muszą w przyszłości przestrzegać surowszych limitów emisji CO2. Planowany mały SUV miał być dostępny również z napędem elektrycznym. Dla modeli Giulia i Stelvio nawet w planach nie ma żadnych wersji elektrycznych czy hybrydowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemcy chcą wolniej jeździć po autostradach

Większość Niemców opowiada się za ograniczeniem prędkości na autostradach, by walczyć ze zmianami klimatycznymi ...

Hyundai Sonata: Tak można będzie wracać do Europy

Ósma generacja Hyundaia Sonaty zmienia charakter: stateczny sedan przeistoczy się w czterodrzwiowe coupe. Sonata ...

Resort Sprawiedliwości uderza w rynek elektrycznych hulajnóg

Prace nad przepisami dotyczącymi Urządzeń Transportu Osobistego trwają od lat. Obecnie zajmują się nimi ...

Nowa struktura Nissana. Konsekwencje z afery z Ghosnem.

Nissan wyciąga wnioski. Doroczne walne zgromadzenie akcjonariuszy zatwierdziło nową strukturę zarządczą, która ma zwiększyć ...

Ministerstwo Sprawiedliwości bierze się za uregulowanie przepisów e-hulajnóg

Ministerstwo Sprawiedliwości kierowane przez Zbigniewa Ziobro bierze się za przepisy dotyczące e-hulajnóg – podaje ...

FCA sprzedaje Magnetti Marelli, w tym pięć zakładów w Polsce

Fiat Chrysler Automobiles pozbywa się Magneti Marelli, jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów komponentów  ...