Mike Manley, szef FCA zapowiedział cięcie kosztów. Najbardziej dostanie się Alfie Romeo. W przyszłości w ofercie będą tylko cztery modele.

Alfa Romeo miała świętować wspaniały powrót. Zaprezentowana w 2015 roku Giulia miała być jego początkiem. W nowy model Włosi zainwestowali dużo pieniędzy, był to pierwszy od lat sedan Alfy z napędem na tylne koła. Rok później pojawił się Stelvio, który miał zdobyć klientów w segmencie SUV-ów. Jednak wielki przełom nie nastąpił.

Alfa Romeo Giulia.

Teraz Mike Manley, szef FCA wyraźnie ograniczył plany wzrostu Alfy Romeo. Jak donosi „Automotive News Europe” MiTo i 4C zostały wycofane z oferty, a kompaktowa Giulietta przestanie być produkowana w przyszłym roku. Następca nie jest planowany. Alfa w planach miała zbudowanie nowego supersamochodu, jako następcę 8C. Dodatkowo miał się pojawić sedan pozycjonowany ponad Giulią i duży SUV. O tym wszystkim można zapomnieć. Wersje Giulii i Stelvio o powiększonym rozstawie osi, planowane na rynek chiński, również zostały anulowane.

Alfa Romeo Stelvio.

Zamiast tego w przyszłości będą cztery modele: Giulia, Stelvio oraz mały i kompaktowy SUV. Nowa Alfa Tonale oraz zmodernizowana Giulia i Stelvio mają się pojawić w 2021 roku. Manley twierdzi, że wierzy w markę, ale musi się upewnić, że inwestycja się opłaci. Obcinając plany rozwoju, chce zaoszczędzić koszty i sprawić, że Alfa będzie opłacalna.

Alfa Romeo Tonale

Nieżyjący szef FCA, Sergio Marchionne, miał wielkie plany wobec Alfy i chciał rozwijać markę. W roku 2022 celował w 400 000 sprzedanych samochodów. Jednak Alfa zawsze była daleko za oczekiwaniami. Od stycznia do września tego roku udało się sprzedać ledwie 67 427 samochodów, co stanowi spadek o 31 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Zdecydowanie najważniejszym rynkiem dla Alfy jest Europa i USA. Na dużym rynku chińskim Włosi nigdy nie potrafili się odnaleźć.

CZYTAJ TAKŻE: Alfa Romeo Tonale: Tak wygląda drugi SUV Alfy

Alfa Romeo 4c spider.

Alfa Romeo ma wiele do nadrobienia w temacie aut elektrycznych. Włosi podobnie jak inni producenci muszą w przyszłości przestrzegać surowszych limitów emisji CO2. Planowany mały SUV miał być dostępny również z napędem elektrycznym. Dla modeli Giulia i Stelvio nawet w planach nie ma żadnych wersji elektrycznych czy hybrydowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dyrektor generalny dróg krajowych i autostrad: Nie powiem, ile kontraktów może być zagrożonych

Rozwiązane niedawno kontrakty mogą być dokończone z nowymi wykonawcami praktycznie za kwoty pierwotnie skalkulowane ...

Wynajem długoterminowy aut w Polsce rośnie w siłę

Zmiany przepisów podatkowych od aut służbowych nie mają niekorzystnego wpływu na rozwój wynajmu długoterminowego ...

Czarna seria – spłonęła kolejna Tesla

Elon Musk nie ma łatwego życia. Produkowane przez niego auta co i rusz sprowadzają ...

Hawkei: jadowity australijski zwiadowca

W samochodzie pancernym australijskiego Thalesa nawet operator broni pokładowej nawet podczas pokazów musi zapiąć ...

Auto dobrze ubezpieczone

Bez dobrej polisy komunikacyjnej lepiej nie wybierać się samochodem na wakacje czy długi weekend, ...

BMW X6 M: SUV Coupe z mocą do 625 KM

BMW wprowadza nowy model X6 M od razu również w topowej wersji Competition. SUV ...