Ferrari Roma: Zaskakująca premiera najmniejszego modelu Ferrari

Zaprezentowane zostało dość niespodziewanie podczas niewielkiej prezentacji dla klientów Ferrari. Oto nowy model z Maranello – sportowe coupe 2+2 z ośmiocylindrowym silnikiem zabudowanym z przodu.

Publikacja: 14.11.2019 10:23

Ferrari Roma: Zaskakująca premiera najmniejszego modelu Ferrari

Foto: moto.rp.pl

Ferrari Roma ma doładowany silnik V8 o pojemności 3855 litra o mocy 620 KM przy 7500 obr./min. Moc przekazywana jest na tylne koła przez nową, 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, która została po raz pierwszy zastosowana w modelu SF90 Stradale. Roma będzie najmniejszym modelem Ferrari.

""

Foto: moto.rp.pl

Projekt Ferrari ma nawiązywać do stylu panującego w Rzymie w latach 50. i 60. Faktycznie zaokrąglone kształty nadwozia wyglądają nieco retro. Auto ma masę własną wynoszącą zaledwie 1472 kg. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje nie więcej niż 3,4 sekundy (0-200 km/h – 9,3 s), a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. W środku klienci Romy mogą spodziewać się kokpitu z typową dla marki wielofunkcyjną kierownicą (Manettino), na której są aktywowane nie tylko wycieraczki, kierunkowskazy czy światła, ale także tryby jazdy.

""

Foto: moto.rp.pl

Era silników V12 w Ferrari dobiega końca. Model 812 Superfast z mocą 800 KM to prawdopodobnie ostatnie dwunastocylindrowe Ferrari. Przyszłość leży w takich modelach jak SF90 z biturbo V8 (780 KM). Roma to eleganckie coupe, ze spokojną linią. Nie wiadomo kiedy model pojawi się w sprzedaży.

Ferrari Roma ma doładowany silnik V8 o pojemności 3855 litra o mocy 620 KM przy 7500 obr./min. Moc przekazywana jest na tylne koła przez nową, 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, która została po raz pierwszy zastosowana w modelu SF90 Stradale. Roma będzie najmniejszym modelem Ferrari.

Projekt Ferrari ma nawiązywać do stylu panującego w Rzymie w latach 50. i 60. Faktycznie zaokrąglone kształty nadwozia wyglądają nieco retro. Auto ma masę własną wynoszącą zaledwie 1472 kg. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje nie więcej niż 3,4 sekundy (0-200 km/h – 9,3 s), a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. W środku klienci Romy mogą spodziewać się kokpitu z typową dla marki wielofunkcyjną kierownicą (Manettino), na której są aktywowane nie tylko wycieraczki, kierunkowskazy czy światła, ale także tryby jazdy.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy