Ferrari Roma ma doładowany silnik V8 o pojemności 3855 litra o mocy 620 KM przy 7500 obr./min. Moc przekazywana jest na tylne koła przez nową, 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, która została po raz pierwszy zastosowana w modelu SF90 Stradale. Roma będzie najmniejszym modelem Ferrari.
Projekt Ferrari ma nawiązywać do stylu panującego w Rzymie w latach 50. i 60. Faktycznie zaokrąglone kształty nadwozia wyglądają nieco retro. Auto ma masę własną wynoszącą zaledwie 1472 kg. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje nie więcej niż 3,4 sekundy (0-200 km/h – 9,3 s), a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. W środku klienci Romy mogą spodziewać się kokpitu z typową dla marki wielofunkcyjną kierownicą (Manettino), na której są aktywowane nie tylko wycieraczki, kierunkowskazy czy światła, ale także tryby jazdy.
Era silników V12 w Ferrari dobiega końca. Model 812 Superfast z mocą 800 KM to prawdopodobnie ostatnie dwunastocylindrowe Ferrari. Przyszłość leży w takich modelach jak SF90 z biturbo V8 (780 KM). Roma to eleganckie coupe, ze spokojną linią. Nie wiadomo kiedy model pojawi się w sprzedaży.