Samochody elektryczne mogą udawać sportowe, ale nie staną się nimi jeszcze przez długi czas. Przynajmniej tak twierdzi Ferrari.

Czas na elektryczne Ferrari jeszcze nie nadszedł. Według Michaela Leitersa, szefa technologii we włoskiej marce, aktualny napęd elektryczny nie jest wystarczający dla specyfiki Ferrari. W wywiadzie dla angielskiego magazynu „Autocar” Leiter stwierdza, że oprócz braku dźwięku silnika również niewielki zasięg elektrycznych baterii postrzega jako duży problem. Samochody sportowe muszą przyspieszać szybciej i osiągać wyższe prędkości maksymalne, niż zwykłe auta, co jest szczególnym wyzwaniem dla wydajności baterii. Mimo to w odległej przyszłości Leiters nie chce całkowicie wykluczać elektrycznego modelu Ferrari.

Ferrari LaFerrari korzystało z technologii hybrydowej.

Szef technologii Ferrari twierdzi, że takie modele jak Tesla S lub nadchodzący Porsche Taycan, są bardziej sportowymi sedanami niż sportowymi modelami. Za takiego można uważać Rimac Concept_One, ale to auto produkowane w ekstremalnie małej serii.

Michael Leiters.

ZOBACZ TAKŻE: Test | Ferrari GTC4 Lusso: 365/24

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nissan osiągnął przełom w produkcji kompozytów z włókna węglowego

Dzięki nowemu procesowi produkcyjnemu opracowanemu przez Nissana kompozytowy materiał, wykorzystywany w samolotach, rakietach i ...

Ferdinand Piëch: Bogaty, władczy, ekscentryczny

Ferdinand Piëch miał 82 lata. Zmarł nagle podczas wizyty w restauracji. Był bogaty, władczy, ...

Mercedes EQ Silver Arrow: Wizja inspirowana przeszłością

Na słynnym Concours d'Elegance w Pebble Beach Mercedes zaprezentował spektakularną wizję sportowego modelu swojej ...

Niemieckie i japońskie to najczęściej kradzione samochody w Polsce

Złodziej samochodów rozumie i zna potrzeby rynku motoryzacyjnego. Oto jakie samochody padają najczęściej łupem ...

Własna stacja ładowania pojazdu elektrycznego? Z Nexity to prostsze, niż myślisz!

Elektromobilna rewolucja w Polsce dzieje się na naszych oczach. Już dziś, niemal 16 000 ...

Toyota Corolla GR Hybrid: Toyota z lepszym układem kierowniczym od BMW

Świat się zmienia, a my zabieramy naszą całkiem nową długodystansową Corollę GR na pierwszą ...