Puma to nazwa nowego crossovera Forda, który oficjalnie wchodzi do sprzedaży na polskim rynku.

Stara nazwa, nowy model. Ford Puma był małym, sportowym coupe. Auto oferowane było w latach 1997-2002. Teraz pod tą samą nazwą Ford sprzedawać będzie kompaktowego crossovera zbudowanego na platformie technologicznej Fiesty. Auto ma 4,19 metra długości i 1,53 metra wysokości. Bagażnik pomieści 456 litrów (Fiesta – 311 litrów).

Pod maską Pumy może się znaleźć silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 95, 125 lub maksymalnie 155 KM. Poza tymi jednostkami oferowany jest również diesel 1.5 EcoBlue (120 KM). Podstawową wersją będzie Trend z 95 konnym silnikiem benzynowym i sześciobiegową skrzynią manualną. Puma będzie dostępna w pięciu wersjach wyposażenia. Ceny crossovera rozpoczynają się od 69 900 złotych.

Seryjne wyposażenie wersji Trend
radioodtwarzacz z 8-calowym wyświetlaczem kolorowym, klimatyzacja manualna, tempomat, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego wykończony skórą, fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego.

Seryjne wyposażenie wersji Titanium
bezprzewodowa ładowara do telefonu, oświetlenie wnętrza diodami LED, jeden z czterech trybów jazdy (normalny, sportowy, Eco, śliska nawierzchnia), tylne światła diodowe, boczne lusterka sterowane elektrycznie i podgrzewane.

Seryjne wyposażenie wersji ST-Line
zegary z cyfrowym wyświetlaczem o wielkości 12.3 cala, system utrzymania pojazdu na pasie ruchu, sportowe zawieszenie, zderzaki w specjalnej stylizacji.

Seryjne wyposażenie wersji Titanium X
fotel kierowcy z masażem, automatyczną klimatyzację, 18 calowe felgi, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów

Seryjne wyposażenie wersji ST-Line X
podobnie jak w Titanium X poza zmienionym wlotem powietrza, odmimenną stylizacją zderzaków i nowym wzorem tapicerki.

Ceny Forda Puma:
1.0 EcoBoost, 95 KM Trend – od 69 900 zł
1.0 EcoBoost, 125 KM Titanium – od 85 200 zł
1.0 EcoBoost, 125 KM Titanium X – od 94 050 zł
1.0 EcoBoost, 125 KM ST-Line – od 89 900 zł
1.0 EcoBoost, 125 KM ST-Line X – od 98 750 zł
1.0 EcoBoost, 155 KM Titanium – od 89 900 zł
1.0 EcoBoost, 155 KM Titanium X – od 98 750 zł
1.0 EcoBoost, 155 KM ST-Line – od 94 600 zł
1.0 EcoBoost, 155 KM ST-Line X – od 103 450 zł
1,5 EcoBlue diesel 120 KM Titanium – od 91 850 zł
1,5 EcoBlue diesel 120 KM Titanium X – od 100 700 zł
1,5 EcoBlue diesel 120 KM ST-Line – od 96 550 zł
1,5 EcoBlue diesel 120 KM ST-Line X – od 106 400 zł

Najtańszy model jest wersją przyszykowaną pod dobre otwarcie cenowe. Pomiędzy 95 konnym Trendem, a 125 konnym Titanium jest aż 15 300 zł różnicy. Sporo, ale wszyscy producenci tak robią. Za to mocniejsza, 155 konna wersja nie straszy ceną. Jest tylko 4700 złotych droższa od słabszego o 30 KM modelu.

Ceny konkurencji
Citroen C3 Aircross (1,2 l 131 KM): od 83 750 zł
Fiat 500 X (1,0 120 KM): od 73 000 zł
Ford EcoSport (1,0 125 KM): od 79 530 zł
Honda HR-V (1,5 130 KM): od 87 800 zł
Hyundai Kona (1,0 120 KM): od 72 200 zł
Jeep Renegade (1,0 120 KM): od 73 900 zł
Kia Stonic (1,0 120 KM): 65 990 zł
Mazda CX3 (2,0 121 KM): od 70 990 zł
Nissan Juke (nowy, 1,0 117 KM): od 67 900 zł
Opel Crossland X (1,2 130 KM): od 76 050 zł
Renault Captur (1,3 130 KM): od 70 900 zł
Seat Arona (1,0 115 KM): od 72 990 zł
Skoda Kamiq (1,0 115 KM): od 70 650 zł
Suzuki Vitara (1,0 111 KM): od 64 990 zł
Volkswagen T-Cross (1,0 115 KM): od 76 190 zł

Porównaliśmy cenę konkurencji najbliższą do modelu o mocy 125 KM z najniższym pakietem wyposażenia Titanium. Cena względem konkurencji jest tak skalkulowana, że nie jest ani najniższa ani najwyższa. Najmniej w tym zestawieniu trzeba zapłacić za Suzuki Vitarę, a najwięcej za Hondę HR-V. Ciekawy natomiast może okazać się wewnętrzny pojedynek pomiędzy Pumą i EcoSportem. Mocą, wielkością (EcoSport jest nieco krótszy) i ceną obydwa modele są bardzo blisko siebie. Za to Puma wydaje się być znacznie bardziej trafiona stylistycznie.

ZOBACZ TAKŻE: Test | Ford Fiesta Active: Ciesz się każdym kilometrem

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jadąc na wakacje wypatruj nieoznakowanych radiowozów BMW

Policja się zbroi. W zeszłym roku Komenda Główna Policji ogłosiła przetarg na nieoznakowane radiowozy, ...

Bezpiecznie na dwóch kółkach

Jak motocyklistów postrzegają inni uczestnicy ruchu i co sądzą o ich jeździe? Jak można ...

Hyundai: Aplikacja na smartfona zastąpi tradycyjny kluczyk

Już w tym roku aplikacja na smartfona powinna zastąpić tradycyjny kluczyk w nowych modelach ...

Seat rozwija się w branży IT

Seat rozwija strategię cyfrowej transformacji i otwiera centrum rozwoju oprogramowania o nazwie Seat:Code. Placówka ...

Pierwsze ofiary wojen hulajnogowych

Rywalizacja na polskim rynku jednośladów pożyczanych na minuty przybiera na sile. Ledwie cztery miesiące ...

Problemy z kołami w co czwartym aucie w Polsce

Nawet 28 proc. samochodów w Polsce może mieć problemy z ogumieniem. Średnia w Europie ...