Nowy Opel Astra: Najoszczędniejsza generacja w historii modelu

Nowy Opel Astra będzie miał swoją premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (12–22 września). Opel chwali się, że nowa Astra jest najoszczędniejszą generacją w historii modelu.

Publikacja: 01.09.2019 04:56

Nowy Opel Astra: Najoszczędniejsza generacja w historii modelu

Foto: moto.rp.pl

Ekologia stała się w motoryzacji argumentem zakupu. Opel komunikując nową Astrę kładzie duży nacisk na nieco inne dane niż prędkość czy przyspieszenie. Podkreśla, że emisję CO2 ograniczono o 21 procent w porównaniu z poprzednią wersją tego modelu. W przypadku pięciu z siedmiu dostępnych zespołów napędowych emisję CO2 udało się obniżyć poniżej progu 100 g/km (wg normy NEDC). Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra ma wyznaczać standardy niskiej emisji, plasując się pod tym względem w czołówce klasy kompaktowej. Tak twierdzi i komunikuje Opel odmłodzoną Astrę.

""

Zmodernizowany Opel Astra.

moto.rp.pl

W silniku Opla wałek wyrównoważający w bloku trzycylindrowego silnika, obracający się w przeciwnym kierunku niż wał korbowy ma niwelować wibracje. Podstawowa jednostka jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Poza tym Astra będzie po raz pierwszy dostępna z przekładnią bezstopniową oraz z 9‑biegową automatyczną skrzynią.

""

moto.rp.pl

Istotne znaczenie dla obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 ma aerodynamika. W tym punkcie Opel poświęcił sporo uwagi. Wersja Sports Tourer, ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,26 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością również 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków.

""

moto.rp.pl

Opel w Astrze ogranicza emisję spalin przez użycie filtra cząstek stałych do silników benzynowych (GPF) oraz układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla. Wszystkie nowe zespoły napędowe Astry spełniają już przyszłą normę emisji spalin Euro 6d. Wykonane w całości z aluminium silniki są standardowo wyposażone w oszczędzający paliwo układ start/stop.

""

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Nowy Opel Corsa: Lekki i aerodynamicznie dopracowany

Kompaktowe trzycylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra i rozwijają moc od 110 KM do 145 KM. Silnik 1.2 Direct Injection Turbo w nowej Astrze jest łączony z sześciobiegową przekładnią manualną, a Astra 1.4 Direct Injection Turbo jest dostępna z bezstopniową przekładnią automatyczną. Zintegrowanie chłodzonego cieczą kolektora wydechowego z głowicą cylindrów ma przyczynić się do szybszego nagrzewania silnika, a tym samym do obniżenia emisji w krótkim czasie po uruchomieniu zimnej jednostki. Wszystkie silniki benzynowe mają zmienne fazy rozrządu i są lżejsze nawet o sześć kilogramów w porównaniu z poprzednimi jednostkami trzycylindrowymi. Silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 96 kW (130 KM) emituje o około 21 procent CO2 mniej w porównaniu z poprzednią wersją.

""

Opel Astra

moto.rp.pl

""

Der neue Opel Astra

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Ekologia stała się w motoryzacji argumentem zakupu. Opel komunikując nową Astrę kładzie duży nacisk na nieco inne dane niż prędkość czy przyspieszenie. Podkreśla, że emisję CO2 ograniczono o 21 procent w porównaniu z poprzednią wersją tego modelu. W przypadku pięciu z siedmiu dostępnych zespołów napędowych emisję CO2 udało się obniżyć poniżej progu 100 g/km (wg normy NEDC). Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra ma wyznaczać standardy niskiej emisji, plasując się pod tym względem w czołówce klasy kompaktowej. Tak twierdzi i komunikuje Opel odmłodzoną Astrę.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech