Opel Grandland X: Najbardziej wszechstronny SUV Opla

To obecnie największy SUV w palecie niemieckiego producenta. Jest nowoczesny, dynamiczny, a w wersji hybrydowej bardzo mocny i jednocześnie oszczędny. Sprawdzamy, w czym tkwi sekret bestsellerowego modelu.

Publikacja: 07.08.2019 10:15

Opel Grandland X ma być jednym z atutów sprzedażowych niemieckiej marki działającej już pod skrzydła

Opel Grandland X ma być jednym z atutów sprzedażowych niemieckiej marki działającej już pod skrzydłami francuskiego PSA.

Foto: materiały prasowe

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

Grandland X zadebiutował zaledwie dwa lata temu. Jest jednym z najnowszych samochodów w gamie Opla. Część podzespołów dzieli z bardzo udanym Peugeotem 3008. Z francuskiej konstrukcji zaczerpnął między innymi architekturę płyty podłogowej, co gwarantuje dobre właściwości jezdne oraz komfort, który w tej klasie jest bardzo pożądany. Ponadto auto może pochwalić się imponującymi gabarytami. Mierzy 448 centymetrów długości, 186 szerokości i 163 wysokości.

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

Grandlanda X można osadzić na felgach w rozmiarze od 17 do 19 cali, a także przyciemnić boczne szyby i doposażyć w elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika. Opel wygląda nowocześnie i takie też oferuje dodatki. To między innymi w pełni LED-owe, aktywne reflektory. Zdecydowanie warto na nie postawić z uwagi na skuteczność działania. Podążają za ruchem kierownicy, co świetnie sprawdza się na kiepsko oświetlonych drogach.

Przestrzeni pod dostatkiem

Wnętrze Grandlanda oferuje nie tylko zestaw elektronicznych gadżetów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji, lecz również mnóstwo przestrzeni w dwóch rzędach. Opcjonalnie możemy skorzystać z foteli z atestem AGR. Przednie fotele opracowane wraz z grupą ortopedów zyskały prestiżowy certyfikat Akcji na rzecz Zdrowych Pleców. Można je regulować w 8 płaszczyznach. Fotele są podgrzewane, wentylowane i częściowo regulowane elektrycznie. Równie dużo miejsca jest z tyłu, gdzie pasażerowie odnajdą się bez problemu. Za ich plecami wygospodarowano aż 514 litrów przestrzeni ładunkowej. Kufer ma spory otwór załadunkowy i nisko umieszczony próg, dzięki czemu łatwo w nim umieścić większe przedmioty. Dodatkowo, elektryczną pokrywę można uruchomić poprzez ruch nogi pod zderzakiem. W razie potrzeby, z łatwością i błyskawicznie da się złożyć asymetryczne oparcie, by zyskać dostęp do 1652 litrów. W pakiecie dostajemy praktyczne haczyki i siatki mocujące bagaż.

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

Kokpit wykonano z wysokiej klasy materiałów wykończeniowych. Znaczna część tworzyw jest miękka i przyjemna w dotyku. Są zróżnicowane fakturowo i kolorystycznie, co poprawia poprawia atmosferę w kabinie. Całość nienagannie spasowano, przez co wyeliminowano jakiekolwiek nieprzyjemne dźwięki podczas jazdy po nierównościach. W wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy 8-calowy ekran dotykowy, który zawiaduje zaawansowanym systemem multimedialnym z nawigacją 3D, kamerą cofania, mapami całej Europy a także możliwością przeniesienia na wyświetlacz ulubionych aplikacji ze smartfona. Co ważne, zestaw szybko reaguje na polecenia użytkownika, dysponuje dobrą grafiką i atrakcyjnie zaprojektowanym menu. To wszystko przekłada się na przyjemność codziennej obsługi.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Opel Corsa: Lekki i aerodynamicznie dopracowany

Na długiej liście dodatków, znajdziemy jeszcze panoramiczne okno dachowe, aktywny tempomat, układ aktywnego utrzymania auta w pasie ruchu, wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, a także ładowarkę indukcyjną oraz podgrzewaną przednią szybę. Lista opcji jest tak obszerna, że każdy dopasuje finalną specyfikację do własnych preferencji.

Dobierz silnik do indywidualnych potrzeb

Grandland X nie tylko wygląda dynamicznie, lecz również oferuje takie jednostki napędowe. Wszystkie dysponują doładowaniem i cechują się dobrymi parametrami. Podstawowy motor to 1.2 Turbo wybierany wielokrotnie Silnikiem Roku. Generuje 130 koni mechanicznych i 230 Nm dostępnych przy 1750 obr./min. Trzy cylindry pracują bardzo kulturalnie. To zasługa świetnego wyważenia i odseparowania od przedziału pasażerskiego. Łączy się z manualną, 6-stopniową przekładnią manualną lub 8-biegowym, klasycznym, hydrokinetycznym automatem. Do setki przyspiesza w 10,1 sekundy i potrafi rozpędzić się do 196 km/h (automat). Propozycją dla bardziej wymagających użytkowników jest 1.6 Turbo. Ma 180 KM i 250 Nm, co przekłada się na wręcz sportowe doznania za kierownicą. Pierwsza setka pojawia się na liczniku zaledwie po 8,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 220 km/h. Zużycie paliwa w cyklu średnim to przedział od 7,3 do 7,8 litra.

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

Mają też w czym wybierać miłośnicy wersji wysokoprężnych. Pod maską Opla znajdziemy diesla o pojemności 1.5 litra. 4-cylindrowy motor generuje 130 koni mechanicznych i 300 Nm przy 1750 obr./min. W kabinie Grandlanda X trudno wychwycić, że mamy do czynienia z jednostką zasilaną olejem napędowym. Pracuje aksamitnie i w zależności od warunków spala miedzy 5,3 – 5,8 litrów. Łączy się z 6-stopniowym manualem lub 8-biegowym automatem. Na szczycie gamy znajduje się 2-litrowy silnik. Rozwija aż 177 koni i imponujące 400 Nm. Może pochwalić się świetną elastycznością i dobrymi parametrami. Do 100 km/h przyspiesza w 9,5 sekundy, a w średnim rozrachunku a średnie zużycie paliwa wynosi między 6,1 – 6,6 litra. To ciekawa propozycja dla osób spędzających sporo czasu w trasie.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Astra: Nowe silniki i zmiany kosmetyczne

Niemieccy inżynierowie postawili na dynamiczne jednostki napędowe i zaawansowany system IntelliGrip, który daje kierowcy możliwość wybory trybu jazdy. Oprócz trybu standard możemy wybrać tryb na śnieg, na błoto, i na piasek. W udany sposób zastępuje on napęd na cztery koła i daje kierowcy możliwość dopasowania trybu kontroli trakcji do warunków panujących na drodze. Inaczej zachowuje się na piasku, śniegu, mokrym asfalcie czy szutrze.

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

Hybrydowa niespodzianka

Opel oferuje również model hybrydowy. Hybryda typu Plug-In bazuje na doładowanym motorze benzynowym o pojemności 1.6 litra o mocy 200 KM. Zestaw uzupełniają dwa silniki elektrycznej umieszczone po jednym przy każdej osi. Mają 109 koni mechanicznych, a energię magazynują w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 13,2 kWh. Łączna moc układu wynosi aż 300 KM, a maksymalny moment obrotowy to okrągłe 450 Nm. Brzmi imponująco i przekłada się na osiągi. Hybrid4 dysponuje napędem na obie osie i oferuje kierowcy możliwość wybrania jednego z czterech trybów pracy. Zmienia się wówczas charakterystyka pracy układu kierowniczego, czułości zawieszenia i reakcji na operowanie gazem. Przy okazji – to pierwszy Grandland X, który będzie miał napęd na cztery koła.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Grandland X Hybrid4: Podwójna premiera

Sporej pojemności akumulator pozwala przejechać w trybie bezemisyjnym 50 kilometrów według rygorystycznych norm WLTP. Przyspieszenie do setki to zaledwie 7 sekund, a prędkość maksymalna 220 km/h. Przy niższych prędkościach intensywnie pracują silniki elektryczne pozwalające podróżować z szybkością nawet 135 km/h. Duży zasięg wraz z system odzyskiwania energii sprawia, że Opel zużywa w cyklu mieszanym tylko 1,6 litra paliwa na 100 kilometrów. Emisja CO2 to 37 g/km. Ciekawie też przedstawia się kwestia ładowania. Przy wykorzystaniu domowej ładowarki o mocy 7,4 kW, uzupełnienie prądu trwa godzinę i 50 minut.

""

Opel Grandland X Hybrid4 / fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

Dopracowany model

Grandland X przebojem wdarł się na europejską scenę i z każdym miesiącem potwierdza swoją wartość. Jest funkcjonalny, wygodny, bogato wyposażony i dynamiczny. W wersji hybrydowej bardzo szybki i jednocześnie ultraoszczędny. Został też rozsądnie wyceniony. Opel oferuje również wiele możliwości finansowania. To nie tylko gotówka, ale też programy Opel Kredyt i Opel Leasing dopasowane do indywidualnych możliwości.

Grandland X zadebiutował zaledwie dwa lata temu. Jest jednym z najnowszych samochodów w gamie Opla. Część podzespołów dzieli z bardzo udanym Peugeotem 3008. Z francuskiej konstrukcji zaczerpnął między innymi architekturę płyty podłogowej, co gwarantuje dobre właściwości jezdne oraz komfort, który w tej klasie jest bardzo pożądany. Ponadto auto może pochwalić się imponującymi gabarytami. Mierzy 448 centymetrów długości, 186 szerokości i 163 wysokości.

Grandlanda X można osadzić na felgach w rozmiarze od 17 do 19 cali, a także przyciemnić boczne szyby i doposażyć w elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika. Opel wygląda nowocześnie i takie też oferuje dodatki. To między innymi w pełni LED-owe, aktywne reflektory. Zdecydowanie warto na nie postawić z uwagi na skuteczność działania. Podążają za ruchem kierownicy, co świetnie sprawdza się na kiepsko oświetlonych drogach.

Pozostało 88% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy