Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

SUV Opla z hybrydą typu plug-in i napędem na cztery koła pojawi się w salonach pod koniec 2019 roku. To będzie najmocniejsze auto tej marki –  ma 300 KM mocy systemowej i 50 km elektrycznego zasięgu.

Grandland X Hybrid4.

Według wielu statystyk 80 procent przeciętnych dziennych podróży odbywa się na dystansie nie większym niż 50 kilometrów. Dla wszystkich tych, którzy mieszczą się w tych granicach ciekawą alternatywą może być nowa wersja Opla Grandland X Hybrid4. Topowy model w portfolio Opla powinien przejechać 50 kilometrów na napędzie elektrycznych (WLTP). Ogólny bilans zużycia i emisji CO2 jest korzystny: pomimo maksymalnej mocy systemu 300 KM zużycie ma być nie większe niż 2,2 litra na 100 kilometrów (WLTP), przy emisji 49 gramów CO2 na kilometr. Oczywiście wszystko to pod warunkiem naładowanej baterii.

Oprócz niskiego zużycia paliwa i opcji bezemisyjnego poruszania się, Hybrid4 to też pierwszy GrandLand X z napędem na cztery koła. Odpowiedzialny za to jest dwuelementowy napęd elektryczny. Z przodu znajduje się duet 1,6-litrowego, benzynowego, turbodoładowanego silnika o mocy 200 KM i jednostki elektrycznej. Drugi silnik elektryczny zabudowany jest przy tylnej osi. Łączna moc silników elektrycznych to 80 kW (109 KM).

Grandland X Hybrid4 – dwa silniki elektryczne (łączna moc 109 KM) plus benzynowy (200 KM).

Przednie jednostki napędowe (silnik elektryczny plus czterocylindrowy silnik benzynowy) przekazują swoją moc poprzez ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów na przednie koła. Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu. Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny. W trybie AWD następuje aktywacja elektrycznego napędu tylnej osi w celu uzyskania maksymalnej przyczepności na wszystkich rodzajach nawierzchni. Peugeot zaoferuje porównywalny model 3008, ale tylko w klasycznej, hybrydowej wersji (bez możliwości ładowania baterii z wtyczki i z mniejszą baterią). Taka wersja jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem.

Lakierowana czarna maska to opcja.

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh zabudowano tak, żeby nie zajmował zbyt wiele miejsca – pod tylnymi siedzeniami. Na seryjnym wyposażeniu znajdzie się ładowarka o mocy 3,3 kW, a za dodatkową opłatą dostępna będzie ładowarka o mocy 6,6 kW. Naładowanie baterii ze zwykłego gniazdka ma zająć około siedmiu godzin. Jeśli mamy dostęp do ładowarki o mocy co najmniej 7,4 kW skróci to czas do nieco ponad 90 minut. Przyszli użytkownicy hybrydowego Grandlanda plugin będą mieli możliwość skorzystania z usługi ładowarek Free2Move, partnera PSA z dostępem do ponad 85 000 punktów ładowania w Europie.

Nie licząc nowego lewarka automatycznej zmiany biegów wnętrze pozostało bez zmian.

W celu dalszej poprawy efektywności zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości. Powstała w ten sposób energia magazynowaną jest w akumulatorze. W ten sposób można zwiększyć elektryczny zasięg średnio o 10 procent. Dostępny też będzie tryb „Regeneration on Demand” („regeneracja na żądanie”) w celu maksymalnego zwiększenia ilości odzyskiwanej energii. Moment hamujący silnika elektrycznego jest tak wysoki, że aby zmniejszyć prędkość w celu pełnego zatrzymania pojazdu w normalnym ruchu, nie trzeba naciskać pedału hamulca.

Kiedy nikt nie mówił słowa o elektrycznych samochodach Opel miał już w ofercie model Ampera-e. Wtedy przełom raczej się nie udał. Teraz wraz z PSA firma z Russelsheim może postawić na nowy początek. Budowany w Eisenach Grandland X Hybrid4 to dla Opla nowe rozdanie. Model można zamawiać od czerwca 2019, a do salonów auto trafi na koniec 2019 roku. Ceny nie są jeszcze znane, a w temacie elektromobilności by Opel czekamy na wprowadzenie na rynek modelu eCorsa.

ZOBACZ TAKŻE: Opel RAK: 90 lat rekordu prędkości samochodem rakietowym

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Branża leasingowa zaczyna zwalniać

Po trzech kwartałach roku firmy leasingowe sfinansowały inwestycje o wartości 56,9 mld zł. Choć ...

Badania techniczne będą w przyszłości bardziej dokładne

Jeśli sejm zatwierdzi nowelizację ustawy badanie techniczne samochodu będzie droższe i trwać znacznie dłużej. ...

Niemcy chcą ratować diesle

Niemiecki rząd szykuje kolejne działania mające zmniejszyć skutki zanieczyszczenia powietrza przez samochody z silnikiem ...

IAA w Hanowerze: nealektryzowane targi

Sądząc po eksponatach na tegorocznych targach samochodów użytkowych w Hanowerze, elektryczne ciężarówki na naszych ...

Nissan Leaf Open Car: Uczcić sukces

Elektryczny Nissan Leaf to rynkowy sukces. W samej tylko Japonii sprzedano 100 000 egzemplarzy ...

Akcja serwisowa „Suzuki przed zimą”

W listopadzie Suzuki zaprasza wszystkich posiadaczy samochodów swojej marki do skorzystania z promocyjnej akcji ...