Astra doczekała się modernizacji. Pod maskę trafiły nowe silniki , zmodyfikowano nieco wygląd popularnego kompakta i dorzucono nowe, technologiczne dodatki. Niestety, po zmianach najmocniejsza wersja oplowskiego kompakta oferuje jedynie 145 KM.

Zmodernizowany Opel Astra.

Zmodernizowaną Astrę najszybciej rozpoczęcie po nowym wlocie powietrza, który teraz przypomina ten z modelu Insignia. Poprawiony został także, głównie z powodów aerodynamicznych, wygląd przedniego i tylnego zderzaka. Pojawiła się także opcja „High Gloss Black Pack” z błyszczącym, czarnym wykończeniem listew karoserii, przez co auto zyskuje bardziej nobliwy wygląd.

Górna i dolna część wlotu osłony chłodnicy nowej Astry otwiera się i zamyka automatycznie i niezależnie od siebie. To rozwiązanie, wraz z aerodynamicznie zoptymalizowaną maską ma poprawić przepływ powietrza karoserii. Oceniając efekt pracy inżynierów po współczynniku opływu powietrza cW 0,26 (Sports Tourer osiąga wartość cW nawet 0,25) można śmiało powiedzieć, że wykonali dobrą robotę.

Gama silników została prawie całkowicie wymieniona. Podstawowym jest nowy, benzynowy, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra, który zastępuje jednostkę o pojemności 1,0 litra. Do zmodernizowanej Astry Opel oferuje silniki, których rozwój zainicjowano przed przejęciem niemieckiej marki przez koncern PSA. Jednostki napędowe oferowane będą w trzech poziomach mocy: 110 KM, 130 KM i 145 KM. Wszystkie silniki są połączone z ręczną sześciobiegową skrzynią biegów. Absolutnym zaskoczeniem jest wprowadzenie skrzyni biegów CVT, którą będzie oferowana wyłącznie z 1.4 litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 1,4 litra i mocy 145 KM. Również diesel jest nowy, to trzycylindrowy, 1,5 litrowy silnik o mocy 122 KM. Można połączyć go z nową, dziewięciostopniową automatyczną przekładnią. Godne pochwały jest to, że bez wyjątku wszystkie silniki spełniają obowiązującą od 1 stycznia 2021 roku normę emisji spalin Euro 6d.

Nowe amortyzatory mają zwiększyć komfort jazdy. Na liście opcji znajdzie się zawieszenie o bardziej sportowej charakterystyce. Dostępne będą też poprawione systemy wspomagania, w tym adaptacyjny tempomat, ostrzeganie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, a także asystenci znaków drogowych i utrzymania pasa ruchu, które korzystają z nowej przedniej kamery, wyposażonej w szybszy procesor i lepiej rozpoznającej pieszych i pojazdy. Zmodyfikowana kamera cofania w połączeniu z systemem Infotainment Multimedia Navi Pro (tym samym, który w ubiegłym roku trafił do Insigni) została zaprojektowana tak, aby zapewniać zauważalnie lepszy obraz niż ta używana do tej pory. Na desce rozdzielczej pojawiły się także nowe zegary z centralnym ekranem – to także rozwiązanie znane już z flagowego Opla.

ZOBACZ TAKŻE: Tak wygląda nowa Corsa-e

Nową Astrę będzie można zamawiać już za kilka tygodni. Nie wiadomo kiedy dokładnie auta dotrą do dealerów. Opel póki co nie podał też cen nowego modelu. Pewne natomiast jest, że następna generacja Astry, która zostanie zbudowana w całości na platformie PSA, będzie produkowana w niemieckim Rüsselsheim od 2021 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PGE wprowadza opłaty za ładowanie aut elektrycznych

Od 31 lipca 2020 roku, PGE rozpocznie naliczanie opłat za korzystanie z ładowarek dla ...

Egzamin na prawo jazdy w czasie pandemii

W temacie zdawania egzaminów na prawo jazdy w czasach rozmrażania gospodarki i panującej nadal ...

CES Las Vegas: Targi prawie motoryzacyjne

Największe światowe targi technologii użytkowej (CES) w Las Vegas jeszcze kilka lat temu pokazywały ...

Morgan przejęty przez Włochów

Włoski inwestor Investindustrial przejął większościowy pakiet udziałów brytyjskiego producenta samochodów Morgan. Cena zakupu nie ...

Volvo XC90: Dwie nowe wersje hybrydowe

Volvo rozszerza gamę silników w modelu XC90 o dwie wersje benzynowe z miękką hybrydą ...

Na Wyspach wyprodukowano w kwietniu… 197 samochodów

W kwietniu produkcja brytyjskiej branży motoryzacyjnej okazała się aż o 99,7 proc. mniejsza niż ...