Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

VW T-Cross to czwarty i zarazem najmniejszy SUV w gamie Volkswagena. Kompaktowy model zbudowany jest na bazie VW Polo.

T-Cross ma 4,11 metra długości, jest więc 12 cm krótszy od modelu T-Roc, kolejnego co do wielkości SUVa Volkswagena i nieco dłuższy od Polo (4,05 m). We wnętrzu ma zmieścić się pięciu pasażerów, a w bagażniku, w zależności od tego jak ułożymy regulowaną w zakresie 14 cm tylną kanapę – od 385 litrów do 455 litrów (maksymalnie 1281 litrów).

T-Cross oferowany będzie w trzech odmianach. Bazowej T-Cross, Life i najwyższej wersji wyposażenia Style. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy m.in. system monitorowania martwego pola, a także system utrzymania na pasie ruchu (Lane Assist) i zapobiegania zderzeniom z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (Front Assist), Bluetooth, radio z 6,5-calowym wyświetlaczem, przesuwaną tylną kanapę, regulację fotela kierowcy na wysokość, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane lusterka, światła LED z tyłu. Model Life otrzyma dodatkowo m.in. multifunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, manualną klimatyzację, schowek pod fotelem pasażera, składane oparcie przedniego fotela pasażera, i 16-calowe felgi aluminiowe. W wersji Style seryjnie montowana jest automatyczna klimatyzacja, światła LED z przodu i z tyłu, oświetlenie ambientowe i 17-calowe felgi aluminiowe.

Do napędu służy wyłącznie trzycylindrowy silnik o pojemności jednego litra o dwóch mocach – 95 KM i 115 KM. Mniejsza wersja jest dostępna tylko z pakietem wyposażenia T-Cross i Life. Bazowego modelu nie można połączyć z mocniejszą jednostką napędową.

Ceny Volkswagena T-Cross:
T-Cross 1.0 (95 KM, man. 5-biegowa): od 69 700 zł
T-Corss Life 1.0 (95 KM, man. 5-biegowa): od 73 890 zł
T-Cross Life 1.0 (115 KM, man. 6-biegowa): od 76 190 zł
T-Cross Life 1.0 (115 KM, aut. 7 DGS): od 83 590 zł
T-Cross Style 1.0 (115 KM, man. 6-biegowa): od 83 690 zł
T-Cross Style 1.0 (115 KM, aut. 7 DSG): od 91 090 zł

Ceny konkurencji:

Citroen C3 Aircross 1.2 Feel (110 KM): od 71 800 zł
Fiat 500X 1.6 Mirros City Cross (110 KM): od 75 000 zł
Ford EcoSport 1.0 Navi Edition (125 KM): od 79 530 zł (aktualna promocja 73 350 zł)
Hyundai Kona 1.0 Style (120 KM): od 83 200 zł (aktualna promocja 76 200 zł)
Kia Stonic 1.4 L (120 KM): od 71 490 zł
Nissan Juke 1.6 N-Connecta (112 KM): od 81 000 zł
Opel Crossland X 1.2 Elite (110 KM): od 79 300 zł
Renault Captur 0.9 Limited (90 KM): od 64 000 zł
Seat Arona 1.0 Style (115 KM): od 71 300 zł (aktualna promocja 69 300 zł)

ZOBACZ TAKŻE: Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

Przy porównaniu cen wzięliśmy pod uwagę mocniejsze wersje benzynowe z środkowym pakietem wyposażenia. Jak widać T-Cross nie należy do najtańszych, ale też jego cena nie wydaje się przesadzona. Może to nie jest najpopularniejszy segment wśród modeli SUV, ale moda na te auta ciągle trwa. Właściwie końca jej nie widać. Tym samym koncern z Wolfsburga nie musi się martwić o zainteresowanie swoim najmniejszym SUVem.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

GDDKiA: Bat na Włochów i Hiszpanów

Kolejne włoskie firmy schodzą z budowy dróg. Wydłuży się przez to m.in. dokończenie ekspresówki ...

Liderzy krajowych rynków

Pickupy bądź zupełnie nieznane nam modele są liderami sprzedaży w różnych zakątkach świata. Sprawdzamy, ...

Niemcy coraz bardziej obawiają się diesli. Berlin z zakazem

Za naszą zachodnią granicą właściciele starszych diesli zaczynają być coraz bardziej niespokojni. Po Hamburgu, ...

Ceny | Ford Focus ST: Pod prąd z dobrą ceną

Nowy Ford Focus ST idzie pod prąd. Otrzyma mocniejszy silnik z większą pojemnością skokową, ...

Suzuki Katana

Suzuki zachęca: Czas do szkoły

Kończy się długi weekend, czas wracać do szkoły, a konkretniej – Suzuki Moto Szkoły. ...

Opel Insignia: Nowy silnik i system rozrywki

Wprowadzenie procedury testowania emisji WLTP mocno namieszało na rynku. Opel i cała Grupa PSA ...