Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

VW T-Cross to czwarty i zarazem najmniejszy SUV w gamie Volkswagena. Kompaktowy model zbudowany jest na bazie VW Polo.

T-Cross ma 4,11 metra długości, jest więc 12 cm krótszy od modelu T-Roc, kolejnego co do wielkości SUVa Volkswagena i nieco dłuższy od Polo (4,05 m). We wnętrzu ma zmieścić się pięciu pasażerów, a w bagażniku, w zależności od tego jak ułożymy regulowaną w zakresie 14 cm tylną kanapę – od 385 litrów do 455 litrów (maksymalnie 1281 litrów).

T-Cross oferowany będzie w trzech odmianach. Bazowej T-Cross, Life i najwyższej wersji wyposażenia Style. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy m.in. system monitorowania martwego pola, a także system utrzymania na pasie ruchu (Lane Assist) i zapobiegania zderzeniom z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (Front Assist), Bluetooth, radio z 6,5-calowym wyświetlaczem, przesuwaną tylną kanapę, regulację fotela kierowcy na wysokość, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane lusterka, światła LED z tyłu. Model Life otrzyma dodatkowo m.in. multifunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, manualną klimatyzację, schowek pod fotelem pasażera, składane oparcie przedniego fotela pasażera, i 16-calowe felgi aluminiowe. W wersji Style seryjnie montowana jest automatyczna klimatyzacja, światła LED z przodu i z tyłu, oświetlenie ambientowe i 17-calowe felgi aluminiowe.

Do napędu służy wyłącznie trzycylindrowy silnik o pojemności jednego litra o dwóch mocach – 95 KM i 115 KM. Mniejsza wersja jest dostępna tylko z pakietem wyposażenia T-Cross i Life. Bazowego modelu nie można połączyć z mocniejszą jednostką napędową.

Ceny Volkswagena T-Cross:
T-Cross 1.0 (95 KM, man. 5-biegowa): od 69 700 zł
T-Corss Life 1.0 (95 KM, man. 5-biegowa): od 73 890 zł
T-Cross Life 1.0 (115 KM, man. 6-biegowa): od 76 190 zł
T-Cross Life 1.0 (115 KM, aut. 7 DGS): od 83 590 zł
T-Cross Style 1.0 (115 KM, man. 6-biegowa): od 83 690 zł
T-Cross Style 1.0 (115 KM, aut. 7 DSG): od 91 090 zł

Ceny konkurencji:

Citroen C3 Aircross 1.2 Feel (110 KM): od 71 800 zł
Fiat 500X 1.6 Mirros City Cross (110 KM): od 75 000 zł
Ford EcoSport 1.0 Navi Edition (125 KM): od 79 530 zł (aktualna promocja 73 350 zł)
Hyundai Kona 1.0 Style (120 KM): od 83 200 zł (aktualna promocja 76 200 zł)
Kia Stonic 1.4 L (120 KM): od 71 490 zł
Nissan Juke 1.6 N-Connecta (112 KM): od 81 000 zł
Opel Crossland X 1.2 Elite (110 KM): od 79 300 zł
Renault Captur 0.9 Limited (90 KM): od 64 000 zł
Seat Arona 1.0 Style (115 KM): od 71 300 zł (aktualna promocja 69 300 zł)

ZOBACZ TAKŻE: Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

Przy porównaniu cen wzięliśmy pod uwagę mocniejsze wersje benzynowe z środkowym pakietem wyposażenia. Jak widać T-Cross nie należy do najtańszych, ale też jego cena nie wydaje się przesadzona. Może to nie jest najpopularniejszy segment wśród modeli SUV, ale moda na te auta ciągle trwa. Właściwie końca jej nie widać. Tym samym koncern z Wolfsburga nie musi się martwić o zainteresowanie swoim najmniejszym SUVem.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

909 km autostrad za darmo

Korki na autostradowych bramkach nie znikną przez najbliższych kilka lat. To zła wiadomość. Dobra ...

Chcesz szybko ładować? Zacznij od pieczątki z UDT, inaczej kara będzie sroga

Zgodnie z nowym rozporządzeniem Ministra Energii szybkie ładowarki przed rozpoczęciem pracy muszą zostać przebadane ...

Lexus RX L: Jedenaście centymetrów

Umówmy się na wstępie. 11 cm to nie jest dużo. Chciałbym żebyśmy co do ...

Top 30 | Najchętniej kupowane SUV-y w Polsce

SUV-y cieszą się rosnącym powodzniem. IBRM Samar obliczył, które modele miały największe wzięcie na ...

Ceny | Nissan Qashqai 2019: Dwa nowe silniki i dwusprzęgłowy automat

Nowa wersja rocznikowa Nissana Qashqaia otrzyma nowe silniki oraz po praz pierwszy dwusprzęgłową, automatyczną ...

Uber chce wznowić testy samochodów autonomicznych

Uber chce wznowić testy samochodów autonomicznych na drogach publicznych. Firma zawiesiła testy po tym ...