Szef Toyoty jest przekonany, że nie należy spieszyć się z przejściem na samochody elektryczne i że całkowite przejście na auta elektryczne miałoby negatywny wpływ na przemysł motoryzacyjny. Uważa, że miliony miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw mogą być zagrożone, jeśli silnik spalinowy zostanie wycofany zbyt szybko. Jeśli chodzi o środowisko, Toyoda twierdzi, że elektryki o wiele bardziej zanieczyszczają środowisko niż hybrydy. Wnuk założyciela Toyoty twierdzi, że japońska marka sprzedała około 27 milionów hybryd od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego Priusa w 1997 roku. Jego zdaniem hybrydy te mają taki sam ślad węglowy jak dziewięć milionów pojazdów w pełni elektrycznych, wliczając w to proces produkcji baterii i samych aut.
Czytaj więcej
Toyota zaprezentowała szóstą generację modelu Rav4. Choć wymiary pozostają takie same, wiele inny...
Toyoda twierdzi, że pojedyncze auto elektryczne tak samo zanieczyści świat jak trzy hybrydy. Faktem jest, że produkcja aut elektrycznych i akumulatorów do nich generuje więcej emisji CO2 niż budowa samochodów z napędem benzynowym, ale elektryki są odpowiedzialne są za znacznie mniej emisji w całym cyklu życia. - Gdybyśmy wyprodukowali dziewięć milionów pojazdów elektrycznych w Japonii zwiększyłoby to emisję dwutlenku węgla, a nie ją zmniejszyło. Dzieje się tak, ponieważ Japonia opiera się na elektrowniach cieplnych w zakresie energii elektrycznej - twierdzi Toyda.
Toyota Aygo X teraz ma napęd hybrydowy
Opór Toyoty przed pełnym przyjściem na modele elektryczne spotkał się z krytyką, a niektórzy nawet z tego powodu kwestionują przyszłość firmy. Jednak póki co dzieje się zupełnie coś odwrotnego. W 2024 r. Toyota była największym producentem samochodów na świecie piąty rok z rzędu. Toyota nie błyszczy modelami elektrycznymi, ale nadrabia z nawiązką swoimi hybrydami i pozostałymi silnikami spalinowymi, które nadal dobrze się sprzedają. Najnowszy napędzanym benzyną model, który otrzymał napęd hybrydowy ma według Toyoty najniższy ślad węglowy spośród wszystkich samochodów nieelektrycznych dostępnych na rynku.